Visa fullständig version : ANser du dig vara en bättre bilförare än medel
Poll is on its way.
FÖRSÖK ATT SVARA SÅ ÄRLIGT DU KAN I DENNA POLLEN
Vidarespinning från en annan tråd.
Det är enkelt. Svara i pollen vad du själv anser. Vad som anses med bra bilförare får vara din egen definition
Scratch89
2010-03-02, 10:44
Absolut inte.
Mr.Cosybear
2010-03-02, 10:46
För mig finns det två kriterier att uppfylla för att kallas som en bra förare:
1. Kunna använda blinkers när det behövs (där försvann 95%)
2. Kunna SE hastighetsanvisningarna och följa dem (där försvann resten)
Karkiainen
2010-03-02, 10:47
Kört så mycket högeffektsbilar, bana och lekt runt och sladdat att förstålesen för hur bilar beter sig är garanterat högre än medel.
Carolinew
2010-03-02, 10:48
Inte i Göteborg i alla fall, blir livrädd när det kommer spårvagnar från alla håll och kanter, vet knappt vart jag skall ta vägen :D Plus att jag alltid lyckas köra fel på hisingen.
Nitrometan
Enligt vad den gosiga björnen säger...
Jag kan blinka. Men inte mycket mer.
Finnar kan köra bil.
BPhRADSOq1s
hahavaffan
Ja, utan tvekan, folk kör som om de hittat sitt körkort och är ute på jungfrufärden.
Ja, utan tvekan, folk kör som om de hittat sitt körkort och är ute på jungfrufärden.
+1
Helt otroligt vilka jäkla jon man ser ute ibland:banned
Strax under medel i Sverige, är aldeles för impulsiv.
har aldrig krockat, har aldrig varit i närheten att ens snudda en annan bil öht, kör riktigt bra och hjälper alltid mina medtrafikanter i trafiken.
P.S: man kan även förhindra krockar som "inte är ens eget fel" väldigt mycket om man är aktiv på vägen. förstår att man e chanslös om ngn flyger över på ens sida av vägen men väldigt mkt kan förhindras vid om man är lite vaken vid ratten.
mvh
Ptja, jag kan köra allt från sportbilar till 80-tons lastmaskiner... kan fickparkera, backa med släp och göra en scandinavian flick. Dessutom är jag halvfinne.
fiskebulle
2010-03-02, 11:36
Definiera bra bilförare. Vart är meningen att man ska köra? På bana? I Trafiken? Om vi snackar i trafiken så är jag nog strax över medel, på bana? Knappast något att hänga i granen.
+1. Och kvinnor kan absolut inte köra bil, för fråntas rätten att köra bil (honest opinion).
I ärlighetens namn så kan jag inte komma på någonting som jag inte tror att jag är bättre än medel på.
Narcissist javisst!
Mitt körkort är hyfsat fräscht, så jag skulle nog säga att jag är strax under medel.
VoDaresVins
2010-03-02, 11:56
Tycker jag är en bra bit över medel. Måhända att inte alla mina medpassagerare skulle hålla med. :D
Några av de saker jag tycker krävs av en bra bilförare:
* Man kan fickparkera och även bedöma var bilen ryms.
* Man fattar att hålla avstånden.
* Man kör inte mot rött.
* Man hålls på vägen trots halka.
* Man stannar för fotgängare.
* Man håller hastigheten i tätort och kör inte för sakta på lands-, motorväg.
Och till sist, den som kör om i uppförsbacke borde få körförbud på livstid. *grr27*
Klart under medel :D
Kör iofs 2-3 ggr om året typ så det är inte så konstigt.
hahavaffan
2010-03-02, 11:58
+1. Och kvinnor kan absolut inte köra bil, för fråntas rätten att köra bil (honest opinion).HEhehe. Jag har faktiskt skrikit mordhot till långt fler fjuniga killar än kvinnor i alla åldergrupper, så höj hellre körkortsåldern. Fan vad jag hade slagit mig själv om jag som 17,9999...9-åring hört mig själv säga det.
jag har åkt av med många bilar och skrotat dom. således kan jag nog anses som dålig. men jag kan hantera en bil bättre än många. men kör man på gränserna så går det ju över gränsen ibland. så det är en tolkningsfråga.
Der Kaiser
2010-03-02, 12:01
Under medel. Kör nästan aldrig bil.
hahavaffan
2010-03-02, 12:06
jag har åkt av med många bilar och skrotat dom. således kan jag nog anses som dålig. men jag kan hantera en bil bättre än många. men kör man på gränserna så går det ju över gränsen ibland. så det är en tolkningsfråga.Övning ger färdighet! Du är garanterat bättre på att hantera en ofrivillig sladd än majoriteten här.
Verbatim
2010-03-02, 12:19
Nu har jag inget körkort, men självklart är jag bättre än medel.
spoonchest
2010-03-02, 12:23
Lite över medel, kanske. Fast vad definerar medel, egentligen? Håller man sig till sunt förnuft så är man medel, enligt mig. Hur överskrider man det?
Kvinnor är enligt statistiken bättre än män på att köra bil. Bortsett ifrån 2-3stycken har jag aldrig sett röken av såna kvinnor.
Ryckigt och impulsivt är uppfattningen jag har om många kvinnors körning. (i stadskörning dvs.)
De värsta jag vet på landsvägarna är de som håller sig strx under hastighetsgränsen, för att vara lite "extra duktiga".
Detta leder till köer, och livsfarliga omkörningar.
I 75% av fallen då man gör en omkörning pga att framförvarande fordon kör FÖR långsamt, kan man se att föraren i detta fordon är en kvinna. Resterande 25% en pensionär som inte ser vägen om han/hon kör snabbare än 70.
Har själv BECDE och ansåg mig inte bli en fullärd förare förrän jag tog dessa. B-körkort är det inte några särskilda krav på körförmåga egentligen.
AlmostRipped
2010-03-02, 12:53
Jag ligger en bra bit över dem som är en bra bit över medel!
Har kört bil i ca 5 år varav haft körkort i 3, har kört varje dag i 3 år och även många längre streckor... Jag har inte hamnat i någon olycka och kör varken vårdslöst eller försiktigt. Anser mig själv som top 5% i sverige utan tvekan!
Tycker jag är en bra bit över medel. Måhända att inte alla mina medpassagerare skulle hålla med. :D
* Man kör inte mot rött.
Och till sist, den som kör om i uppförsbacke borde få körförbud på livstid. *grr27*
+1 Håller med på dem punkterna!
Ryckigt och impulsivt är uppfattningen jag har om många kvinnors körning. (i stadskörning dvs.)
Där ser man. Själv tycker jag att de kör så jävla defensivt, de väntar på vad andra ska göra istället för att bara handla, vilket leder till missförstånd etc. Imo.
tntballe
2010-03-02, 13:01
But whyy:confused:
hahavaffan
2010-03-02, 13:17
But whyy:confused:Han menar nog innan ett backkrön. Sikten är rätt begränsad då :thumbup: Om jag inte fått köra om på Hallandsåsen hade jag tagit mitt liv by now.
Jag ligger en bra bit över dem som är en bra bit över medel!
Har kört bil i ca 5 år varav haft körkort i 3, har kört varje dag i 3 år och även många längre streckor... Jag har inte hamnat i någon olycka och kör varken vårdslöst eller försiktigt. Anser mig själv som top 5% i sverige utan tvekan!
+1 Håller med på dem punkterna!
Anser du dig vara bland de fem bästa procenten i Sverige på att köra bil när du haft körkort i 3 år? På riktigt?
Denstillasittande
2010-03-02, 13:23
Givetvis tycker jag att jag är ÖVER medel, vore ju dumt att tycka annat:D
Har haft körkort i lite över 4år och avverkat cirka 10 000mil på de åren och inte haft några olyckor hittills.
Kul att vi har mycket bra förare i denna tråden också:D
AlmostRipped
2010-03-02, 13:31
Anser du dig vara bland de fem bästa procenten i Sverige på att köra bil när du haft körkort i 3 år? På riktigt?
Japp! Ska du nu säga att Sidney Crosby inte kan vara bättre hockeyspelare än Anders Gossi bara för han är Sidney Crosby bara levt 22 år? :) Handlar väl inte bara om erfarenhet, det är vad jag tycker och im sticking to it!
Nej men om du räknar bort gamlingar, kvinnor, asiater, folk under 18 år, hur många % av Sveriges befolkning har du då kvar? Sen att alla mellan 18-60 inte har körkort heller, samt många som inte kört bil på flera år. Ja jag ligger top 5% i Sverige...
tntballe
2010-03-02, 13:33
Han menar nog innan ett backkrön. Sikten är rätt begränsad då :thumbup: Om jag inte fått köra om på Hallandsåsen hade jag tagit mitt liv by now.
Fast det är som att skriva att man inte ska köra om på raksträckor, fast då mena på en raksträcka strax innan en kurva med skymd sikt.
Igår fick jag hjälpa en tant som satt fast med bilen på en parkering. Då kände jag mig bättre än medel =)
Fatalist
2010-03-02, 13:34
Under medel, kör inte så ofta sedan jag blev student, varför jag tar det väldigt försiktigt.
Jag är SJUKT mycket bättre än dom flesta bilförarna. Ja, jag menar allvar
hahavaffan
2010-03-02, 13:37
Fast det är som att skriva att man inte ska köra om på raksträckor, fast då mena på en raksträcka strax innan en kurva med skymd sikt.
Igår fick jag hjälpa en tant som satt fast med bilen på en parkering. Då kände jag mig bättre än medel =)Hehe jo, precis. Men han är inte smartare än medel, och missade den biten ;)
von huff
2010-03-02, 13:41
Jo, dom flesta är ju idioter som inte vet hur man stänger hel-ljusen*gah*
Gabriel174
2010-03-02, 13:47
Nu har jag inget körkort, men självklart är jag bättre än medel.
That.
Till den dag jag krockar anser jag mig vara bäst i världen på bilkörning, efter en olycka kan jag behöva revidera min åsikt.
tntballe
2010-03-02, 13:59
Hehe jo, precis. Men han är inte smartare än medel, och missade den biten ;)
Han vaskade nog bara delen om backkrönet.
Japp! Ska du nu säga att Sidney Crosby inte kan vara bättre hockeyspelare än Anders Gossi bara för han är Sidney Crosby bara levt 22 år? :) Handlar väl inte bara om erfarenhet, det är vad jag tycker och im sticking to it!
Han har spelat hockey i mer än 3 år iaf.
AlmostRipped
2010-03-02, 14:11
Han har spelat hockey i mer än 3 år iaf.
haha ja, och jag har kört bil i mer än 3 år... Men bara för att Gösta 55 har haft körkort i 30 år längre än mig betyder inte det att han nödvändigtvis är bättre på att köra bil. Finns folk som spelat hockey bra mycket längre än Crosby men inte är i närheten av han, de flesta rally förare är inte 40+ heller.
Jag är bilkörarnas Sid the Kid helt enkelt! :hbang:
http://pici.se/pictures/eqCthZyjz.jpg
Första dagen i lumpen:
Löjtnant Olofsson (jävligt hårt, och halvdöv)
"Vem är bäst på att köra bil här?"
(jag sträckte upp handen först, sen 2-3 andra)
"Du, Snafu, du tror alltså att du är bäst på att köra bil"
"Ja löjtnant"
"Ok, du får inte köra bilen. Du blir dagsbefäl (eller vad det nu hette). Du, Nilsson bredvid Snafu, du kör"
Jag trodde för övrigt inte att jag var bäst på att köra bil men om det innebar att jag fick köra bil så wtf.
Det som definierar en bra bilförare är konstant uppsikt och köra defensivt, ännu viktigare om man har passagerade tycker jag.
spoonchest
2010-03-02, 14:33
Där ser man. Själv tycker jag att de kör så jävla defensivt, de väntar på vad andra ska göra istället för att bara handla, vilket leder till missförstånd etc. Imo.
Där har du en poäng.
Men jag tycker att de, trots att de inte kör offensivt, kör ganska vanskligt. Svårt att förklara.
jag har åkt av med många bilar och skrotat dom. således kan jag nog anses som dålig. men jag kan hantera en bil bättre än många. men kör man på gränserna så går det ju över gränsen ibland. så det är en tolkningsfråga.
Övning ger färdighet! Du är garanterat bättre på att hantera en ofrivillig sladd än majoriteten här.
Fast å andra sidan. En bra förare ser väl till att undvika att hamna i såna situationer. Det är bättre att vara en mindre skicklig bilförare och anpassa sin körning till ens skicklighet än att vara en skicklig bilförare och ligga på gränsen till vad man klarar.
Fast å andra sidan. En bra förare ser väl till att undvika att hamna i såna situationer. Det är bättre att vara en mindre skicklig bilförare och anpassa sin körning till ens skicklighet än att vara en skicklig bilförare och ligga på gränsen till vad man klarar.
Precis. Att kunna hantera bilen fysiskt är en sak men lägg därtill förutseende, planering, att inte köra trött/alkoholpåverkad anpassning till trafiken, ögonkontakt mm så blir det annorlunda.
Annars måste jag vara riktigt bra då jag har kört ett tiotal olika modeller i många år, lastfordon samt har stora erfarenheter internationellt med olika trafiksysten så som vänstertrafik i London i hullerombullerrondeller, Parishets, rutnätsystem i nordamaerika, färjor etc etc.
I Sverige på grusvägar och i mindre samhällen förvandlas jag till en rallyförare, kör aldeles för långa sträckor utan paus t ex och det är inte bra. Det gör mig till en farlig bilist helt enkelt. Har haft paus i bilkörningen ett halvår bara för det. Behöver börja om och ta det lugnt.
prOtotype
2010-03-02, 15:10
Jag kör väldigt sällan, så jag anser mig själv att vara klart under medel i skicklighet. Men när jag gör det försöker jag tänka på att hålla hastigheterna, håller avståndet och försöker vara väldigt vaken på vägen. Jag hoppas iaf att jag därigenom kompenserar för min oerfarenhet
hahavaffan
2010-03-02, 15:17
Fast å andra sidan. En bra förare ser väl till att undvika att hamna i såna situationer. Det är bättre att vara en mindre skicklig bilförare och anpassa sin körning till ens skicklighet än att vara en skicklig bilförare och ligga på gränsen till vad man klarar.Såklart, men dessa situationer kan tränas upp (till en viss grad) på ställen där det inte innebär någon fara om det skiter sig. Men jag förstår vad du menar. Det är ju inte konstigt att det är unga killar som är med om flest olyckor, då de flesta tror att de har samma m4d sk1llz som Schumacher i pappas bil. Jag själv inkluderat en gång i tiden :)
Övning ger färdighet! Du är garanterat bättre på att hantera en ofrivillig sladd än majoriteten här.
jag har aldrig krockat utan jag bett om det så att säga =)
ja. det är ju egentligen definitionen på att kunna köra bil. så där har du rätt.
men jag anser att exempelvis en cyklist som även kan cykla på bakhjulet, ta kurvor i högsta tänkbara hastighet och spår som materialet tillåter osv gör honom till en bättre cyklist. om han så har ramlat av cykeln 200ggr i sin karriär. jämfört med agda 84 som kanske cyklat i 50 längre tid utan några som hellst fadäser.
jag har nästan aldrig ramlat när jag åker skridskor. men jag har sett foppa slå på röven många gånger...
exempeln kan bli många.
Såklart, men dessa situationer kan tränas upp (till en viss grad) på ställen där det inte innebär någon fara om det skiter sig. Men jag förstår vad du menar. Det är ju inte konstigt att det är unga killar som är med om flest olyckor, då de flesta tror att de har samma m4d sk1llz som Schumacher i pappas bil. Jag själv inkluderat en gång i tiden :)
Det kan vara bra att ha testat situationer, halkbanan har ju det syftet under körkortsutbildningen. Vissa bilar är ju olika varandra också, ABS, antisladd, fyrhjulsdrift mm mm och har man enbart kört ett teknologiskt under hela sin körtid och sen sätter sig i en gammal Mustang med 350hk på bakhjulen en snorhal vinterdag så det ligger en poäng i det förstnämda.
ja. det är ju egentligen definitionen på att kunna köra bil. så där har du rätt.
men jag anser att exempelvis en cyklist som även kan cykla på bakhjulet, ta kurvor i högsta tänkbara hastighet och spår som materialet tillåter osv gör honom till en bättre cyklist. om han så har ramlat av cykeln 200ggr i sin karriär. jämfört med agda 84 som kanske cyklat i 50 längre tid utan några som hellst fadäser.
jag har nästan aldrig ramlat när jag åker skridskor. men jag har sett foppa slå på röven många gånger...
exempeln kan bli många.
På tal om cyklar, har man cyklat mycket innan man fick kortet har man en fördel i manöverbarhet, känsla och balans gentemot en som inte cyklat.
jag kan tillägga att jag även har hojkort, truckkort och körkort för mobila plattformar. så manövrera fordon sitter typ i ryggraden. köra bil och släp och manövrera i alla möjligt tänkbara situationer osv blir det inte några komplikationer av.
men en rallysträcka i skogen där man vill åka aktivt och på ett uneerhållande vis och ofta med fel däck och fel chassiesättning så kan det ibland krävas lite chansning för att få bilen dit man vill. och ibland kan det vara träd ivägen för ens planer.
På tal om cyklar, har man cyklat mycket innan man fick kortet har man en fördel i manöverbarhet, känsla och balans gentemot en som inte cyklat.
jag hade kört bil i många år innan jag tog körkort. så jag gjorde de obligatoriska grejorna på körskolan och körde upp. övningskörde aldrig hemma då farsan vägrade låta mig prova hans bil.
man körde ju även moped, mc, cross, traktor osv osv. så det sitter ju i ryggraden typ.
mattilainen
2010-03-02, 15:28
bara haft körkort i snart 3 år och då kan man aldrig säga att man är bättre än genomsnittet som säkerligen haft det om man gångrar med 10. Jag kör oftast mot gult, när jag egentligen ska stanna, vilket är en dålig egenskap. Jag kör ofta 10 km för fort, också det är en dålig egenskap. Jag tror inte jag själv inser vilka konsekvenser en krock kan medföra.. Jaja, kul att skriva
* Man kör inte mot rött.
Haha, skämtare där! Det du nämner ovan är sånt man MÅSTE kunna för att få körkortet. Allt som nämns ovan bör de under medel klara med bravur. jag mena, stanna för fotgängare... *gah!*
Jag tror inte de som säger att de är under medel klipper tre fotgängare per dag .
Jag upplever själv att jag är bättre trafikant än medel, med god marginal dessutom.:cool: Men förare, nja, är nog runt medel.
Men om man använder kriterierna ovan är jag en Gud... :)
Sen, varför inte köra om i uppförsbacke? Förutsatt att sikten inte är begränsad så ser jag inga problem. Hela Sverige är inte precis lika platt som det skånska landskapet. Det finns många ställen där man har över 1 km uppförsbacke på motorvägen, klart jag kör om där!
VoDaresVins
2010-03-02, 15:48
Haha, skämtare där! Det du nämner ovan är sånt man MÅSTE kunna för att få körkortet. Allt som nämns ovan bör de under medel klara med bravur. jag mena, stanna för fotgängare... *gah!*
Jag tror inte de som säger att de är under medel klipper tre fotgängare per dag .
Du skulle förstå om du prövade skyddsvägarna i Vasa. Rena självmordet att lägga ut foten utan att se upp för idioterna bakom ratten.
Sen, varför inte köra om i uppförsbacke? Förutsatt att sikten inte är begränsad så ser jag inga problem. Hela Sverige är inte precis lika platt som det skånska landskapet. Det finns många ställen där man har över 1 km uppförsbacke på motorvägen, klart jag kör om där!
Visst, märker det hade krävts en bättre förklaring. Här på plattlandet i österbotten är backarna max nån hundra meter lång, ändå ser man nu och då idioter som gör omkörningar på ren chansning då det inte finns nån sikt. Det är ju inte bara eget liv de leker med. Pisses me off.
Hela körkortsteorin är egentligen självklar, det är inte för att djävlas man har tagit fram frågorna. Har man varit utsatt för ´småsakerna´ vid fel tillfällen kan man förstå att de stressas.
Alla som inte använder blinkers åt HÖGER när de kör UT från en cirkulationsplats (rondell) är taskiga/ irriterande/dåliga(?)bilförare. Är helt övertygad om att väldigt många av er som säger att ni är bra bilförare missar på den punkten!
Du skulle förstå om du prövade skyddsvägarna i Vasa. Rena självmordet att lägga ut foten utan att se upp för idioterna bakom ratten. .
Vänta lite nu, du är en sån som inte kollar att det är lugnt innan du går över?
Niklas W
2010-03-02, 16:11
I min hemort är det inga problem att köra, man parkerar lite hur man vill och högerregeln följs dåligt. Inte så noga med hastigheten heller. Men i storstäder är jag ganska nervös när jag kör, körde i Göteborg förra sommaren och inget jag gillade direkt, för mycket trafik och svåra fickparkeringar. Så jag ligger nog under medel, behöver mer stadskörning.
Förmodligen en bra bit under medel. Har inte särskilt stor körvana.
Jag är nog en bra bit under medel när det gäller reaktionsförmåga och att ha koll på trafiken runt omkring. Däremot är jag ärligt talat mycket bättre än genomsnittet på att hantera motorfordon och tekniska moment. Märker ofta när man åker med vänner/släktingar osv att flertalet inte har en aning om hur en bil uppför sig vid olika manövreringar och i vilka situationer, lutningar och lägen som påverkar greppet mot asfalten t.ex. Ganska skrämmande imo! Det tror jag beror på att många människor dels inte har någon teknisk kunskap och förståelse, vilket kommer ur ointresse och är ju liksom ganska självklart. En annan bidragande faktor är att de flesta aldrig har "buskört" eller lekt runt med motorfordon/bilar.
Jag tror i alla fall att om man då och då kör närmare gränsen till sin förmåga än gränsen för trivsel och säkerhetsfaktor så höjer man med tiden sin körförmåga - samt att man får vana för hur man hanterar olika situationer som kan vara farliga. T.ex. för några veckor sedan när jag åkte med en polare som alltid kör lugnt och fint och får beröm för sitt trafiksäkra körsätt. Då låg vi på en landsväg i laglig hastighet 100km/h när han inte ser snömodden på vägen utan får sladd och bilen börjar ställa sig på tvären. Pga att han har noll erfarenhet (bortsett från halkan han gjorde för x år sedan) av att häva sladdar och manövrera på annat sätt än "här kommer en kurva nu vrider jag på ratten och saktar in" så gav han alldeles för stora rattutslag både fram och tillbaka vilket knappast förbättrade situationen samt att han låste samtliga fyra däck med abs-systemet - gjorde att vi hamnade rätt i motorvägsräcket med rejäl kraft och fart. Och grejen är att jag kan nämna ett par personer i min närhet som garanterat skulle ha löst situationen riktigt enkelt genom tidigare vana vid denna sorts situationer. Men de allra flesta skulle inte ha klarat det eftersom man aldrig över på att klara av sådana händelser. Där har vi en riktigt stor och allvarlig trafikfara enligt mig.
VoDaresVins
2010-03-02, 16:35
Vänta lite nu, du är en sån som inte kollar att det är lugnt innan du går över?
Det är ju just inte va jag gör eftersom jag är här än. :) Bilisterna har skyldighet att stanna, men här är det allt för sällsynt. Även när folk är på skyddsvägen så kör många om deras körfil är fri. *screwy*
Berguven
2010-03-02, 17:05
Ja, för jag vet att jag är sämre än medel.
(Om bra bilförare definieras ur ett säkerhetsperspektiv)
Under medel. Visst, jag kan använda blinkers och har aldrig åstadkommit några värre olyckor, men jag har sjukt dåligt lokalsinne och är lite disträ. Två egenskaper som inte är särskilt bra att ha bakom ratten.
Läste någonstans att 95% av Sveriges män tror att dem är bättre än genomsnittet
Gör inga fulingar i trafiken för det mesta och blinkar halvt ihjäl mig för att visa vilken god medtrafikant jag är. Det enda "fula" jag gör är nog omkörningar på landsväg. Får inte snabbt panik som många andra så fort man får möte. Snarare mötande bilen som brukar få panik kekekekekeke.
Högerregeln, som nån tidigare sade, borde fanimig avskaffas. Sämst regel.
Funkar alldeles utmärkt utan höger eller motsvarande vänsterregel i England.
Scratch89
2010-03-02, 17:45
Jag är hyfsad på det mesta förutom "detaljkörningen", t.ex att backa ut när det är snävt och man måste svänga och vrida med bilen. Jag var bra på det förut, men nu när jag bor i Göteborg så försvinner vanan. Med mammas bil har jag fortfarande helt okej manövrering, dock.
von huff
2010-03-02, 18:32
Jag är säker för andra, kollar alltid åt alla håll osv inne i stan.Jag litar inte på andra bilister.Jag är ganska dålig på att backa och fickparkera men räknar mig som lite över medel.
BrorDuktig
2010-03-02, 18:46
Kör som en jäkla galning, blinkar aldrig, kör slalom så fort det finns 2 körfält, hänger mig på tutan så fort jag ser någon som jag känner igen och är det sommar så blir det oftast en fist-pump i luften med.
Ja, jag tog "En bra bit över medel".
Three pigs
2010-03-02, 19:10
Ja. Fast jag har inte längre körkort.
Jag driftar nog bäst på forumet för att vara helt ärlig!
Högerregeln, som nån tidigare sade, borde fanimig avskaffas. Sämst regel.
Funkar alldeles utmärkt utan höger eller motsvarande vänsterregel i England.
Ja den är inte direkt vanlig, men hårdare i Norge, vad jag vet. Orsaken till att man införde den var, vad jag vet igen, att innan gällde störst väg går först. Då olyckor skedde blev det så pass mycket diskussioner så regeln infördes. Osäker på således om den hade något direkt funktionellt säkerhetssyfte.
I nordamerika har man stoppskyltar överallt i stället, de sitter överallt, kryllar av dem, rena invasionen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.