handdator

Visa fullständig version : alternativ till smidig "ha med sig"-grönsak

Bendermannen
2010-02-23, 14:39
hejsan!

brukar käka min lunch medan jag går från gymmet till jobbet för att spara tid. har funkat kanon att ha med sig en morot eller två att knapra på efteråt men nu känner jag att det hade varit trevligt med något alternativ till morötterna. finns det något annat som man smidigt kan ta med sig och gå och mumsa på? funderade lite på broccoli och blomkål men det är lite besvärligare att preparera än att skala morötter på morgonen. :)

tack på förhand!

lectris
2010-02-23, 14:51
hejsan!

brukar käka min lunch medan jag går från gymmet till jobbet för att spara tid. har funkat kanon att ha med sig en morot eller två att knapra på efteråt men nu känner jag att det hade varit trevligt med något alternativ till morötterna. finns det något annat som man smidigt kan ta med sig och gå och mumsa på? funderade lite på broccoli och blomkål men det är lite besvärligare att preparera än att skala morötter på morgonen. :)

tack på förhand!

Äter du allt medan du går eller sitter du ner? jag brukar göra en sallad och ta med i en plastpåse, men om du äter medan du går blir det svårt :D men blomkål/broccoli skulle väl fungera, själv äter jag dem helst råa så för mig krävs det ingen förberedelse *drool*

the Wire
2010-02-23, 15:02
Sugar snaps, kanske världens godaste grönsak, och mer protein än i morötterna!

Bendermannen
2010-02-23, 15:14
Äter du allt medan du går eller sitter du ner? jag brukar göra en sallad och ta med i en plastpåse, men om du äter medan du går blir det svårt :D men blomkål/broccoli skulle väl fungera, själv äter jag dem helst råa så för mig krävs det ingen förberedelse *drool*

för mig tar det sån tid att skölja blomkål/broccoli. aja, antar att det helt enkelt handlar om att lära sig hantera grönsakerna. :)

Bendermannen
2010-02-23, 15:20
Sugar snaps, kanske världens godaste grönsak, och mer protein än i morötterna!

ah! ska testas! antar att enda förberedelsen som krävs är att skölja av dom?

Hejmannen
2010-02-23, 15:42
Kanske en avokado?