handdator

Visa fullständig version : Rysk rymddiet

sarat
2010-02-23, 11:30
Nån som har provat den, fungerar den?
Berätta gärna hur det var och så..

Den ser i alla fall ut så här:
Ryska rymddieten
Gör dig 8 kilo lättare på 7 dagar

Så fungerar den: Inte en rysk diet som man kan tro, utan en amerikansk. Varför den heter rymddiet är en gåta.

Meny:

Dag 1:

frukost: Kaffe.

lunch: 2 ägg och 1 tomat.

middag: Cirka 200 g rött kött och grönsallad.

Dag 2:

frukost: Kaffe och 1 rostad brödskiva.

lunch: Cirka 200 g rött kött och grönsallad.

middag: Cirka 150 g skinka och 2,8 dl yoghurt.

Dag 3:

frukost: Kaffe, en rostad brödskiva.

lunch: Grönsallad, 1 mandarin och

1 tomat.

middag: 100 g skinka, fruktsallad, 2 ägg.

Dag 4:

lunch: Cirka 150 g ost, 1 ägg, 1 morot.

middag: Fruktsallad och yoghurt.

Dag 5:

frukost: Cirka 150 g skinka, 2,5 dl morötter.

lunch: Cirka 200 g kokt fisk, 1 tomat.

middag: Cirka 250 g rött kött.

Dag 6:

lunch: 1/4 ugnsbakad kyckling och citrusfrukter.

middag: Två ägg, 2,8 dl råa morötter.

Dag 7:

lunch: Cirka 200 g rött kött och citrusfrukter.

middag: Vad som helst som inte överstiger 500 kalorier.

Upprepa i ytterligare sex dagar.

Men jag förstår inte riktigt, när det står "upprepa i ytterligare sex dagar" menas det då att man ska upprepa dag 7 i ytterligare sex dagar eller att man ska börja på dag 1-6 efter man har gjort dieten i 7 dagar?

Mycket tacksam för svar!

King Grub
2010-02-23, 11:33
Det är bara ett påhitt.

Självklart går man ner i vikt av ett kaloriintag nära svältgränsen.

WHITEFOLKS
2010-02-23, 11:34
Skippa den helt och lägg upp en vettig diet istället.

Det är inget speciellt med det upplägget utan om något så är det bara väldigt lite kalorier = viktnedgång.

Kischen
2010-02-23, 11:42
Tror inte du hittar någon här som testat det där.

Ett stort FAIL över hela sk "dieten"

0rre
2010-02-23, 12:47
Funkar säkert om man vill ner i vikt riktigt fort (och utsätta sig för en riktig idiotisk diet), men så fort du börjar äta normalt igen efter dom där 7 dagarna så säger vikten SWOSH, så är vikten tillbaka. Du kommer nog också se mycket sämre ut än vad du gjorde från första början just på grund av svälten.

Salus
2010-02-23, 13:27
Grymt bra diet.

Jag gillar kaffe!!

sarat
2010-02-23, 16:01
Okej, men nån som vet om det menas att man ska upprepa dag 7 i ytterligare 6 dagar eller om man ska börja om på dag 1 efter 7 dagar? Vet att det inte är bra, att man går upp allt igen osv. Har aldrig sagt att jag ska prova den ens :)

King Grub
2010-02-23, 16:19
Det här är alltså bara ett påhitt, ingen riktig diet. Det är bara någon skojare som suttit hemma och hittat på det, det är inget "man ska" följa.

sarat
2010-02-23, 16:28
Det äre säkert, det var inte det jag undrade över..

King Grub
2010-02-23, 16:30
Om du vet det, hur kan du då fråga "nån som vet om det menas att man ska upprepa dag 7 i ytterligare 6 dagar eller om man ska börja om på dag 1 efter 7 dagar" och tro att någon skall kunna svara på det? Det du tror om den saken stämmer lika bra som vad någon annan skulle skriva, eftersom hela dieten är nonsens.

Eddie Vedder
2010-02-23, 16:31
Det äre säkert, det var inte det jag undrade över..

Han svarade ju på frågan. Du undrar vad "man ska" göra och eftersom det inte existerar något man "ska" så kan ju svaret varken bli ja eller nej.

Perosnligen tror jag det viktiga är just 2.8 dl av yoghurten och morötterna. 2.7 eller 2.9 skulle sabba allt.:D

mikaelj
2010-02-23, 16:50
Det är vanligt att låna namn för att öka trovärdigheten för de som inte vet bättre: Cambridgedieten, Danska Rikshospitalets ämnesomsättningskur, och nu Ryska Raketen. (är han informerad?)

the Wire
2010-02-23, 16:56
Det roligaste är att det här faktiskt ÄR Danska Rikshospitalets ämnesomsättningskur! :D

http://www.viktminskning.dk/Rikshospitalets-diet.php

Klart att den funkar, det är väl ingen nyhet att man går ned i vikt av att ligga på existensminimum.

sarat
2010-02-23, 16:58
Jag undrade vad som menades när det stod på det sättet, tänkte att nån kanske visste det :)

sarat
2010-02-23, 17:00
Juste, när jag frågade om den funkar menade jag inte "går man ner i vikt av den?", det är ganska uppenbart att man gör men kan man gå ner 8 kg på 7 dagar? Var lite otydlig där..

chrilledude
2010-02-23, 17:02
Juste, när jag frågade om den funkar menade jag inte "går man ner i vikt av den?", det är ganska uppenbart att man gör men kan man gå ner 8 kg på 7 dagar? Var lite otydlig där..

Beror på ditt kaloribehov osv, går inte att säga. Och om du går ner 8kg på 7 dagar så tappar du mycket muskler med, och du kommer se likadan ut i slutändan förutom att du är "mindre", liksom tynat bort.

MEGA_MAN
2010-02-23, 17:09
Äter man "ingenting" och klarar av att röra sig tillräckligt mycket så kan man minska vikten med 8kg. Men då skall det klargöras att tarminnehåll och vätska är en starkt påverkade faktor.

Motiv till att göra detta är det dock tveksamt om det finns.

Degpekka
2010-02-23, 17:10
Jag trodde detta var nåt fräckt som pizza eller glassdieten... att man skulle bli tyngdlös efter ett par veckor eller nåt, sjukt besviken. :(

sarat
2010-02-23, 17:15
hahaha, det hade varit nåt! ledsen att göra dig besviken :p

mikaelj
2010-02-23, 17:20
Dieten är värdelös. Jag föreslår att du tittar på http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang istället.

Snabbkurer funkar, för de som letar efter dem, aldrig.

Vinter
2010-02-23, 17:23

Nej inte på något sätt som blir bestående, och inte i fett vilket är vad de flesta vill bli av med. Tömmer du kroppen på vätska går du också ned i vikt. En illusion. Det finns inga magiska dieter.

Bästa man kan göra är att ändra livstil och ta det långsiktigt. Då blir det bestående och man mår extremt mycket bättre.

sarat
2010-02-23, 17:37
Jo alltså jag vet redan allt dedär med vätska och att det är kortsiktigt. Är väl mer intresserad av att höra med folk som provat den. Men verkar inte finnas nån som gjort det här så då får jag väl ge mig.

Som jag sa har jag aldrig sagt att jag ska prova den, jag är inte tjock (:

Vinter
2010-02-23, 17:51
Jo alltså jag vet redan allt dedär med vätska och att det är kortsiktigt. Är väl mer intresserad av att höra med folk som provat den. Men verkar inte finnas nån som gjort det här så då får jag väl ge mig.

Som jag sa har jag aldrig sagt att jag ska prova den, jag är inte tjock (:

Räknade på dieten. Handlar om ca 500-1000kcal/dag. Så det är ingen skillnad på den och andra dieter med det energi innhållet.

Kischen
2010-02-23, 18:19
Är väl mer intresserad av att höra med folk som provat den.

Om jag lite på random slänger ihop en diet och kallar den för Super fitness beach body trim-diet, Du får den kropp du alltid önskat och det tar bara 9½ dag. Vill du testa den då?

Det där är en scam-diet, ok? *bs*

sarat
2010-02-23, 19:27
Alltså nu blir jag less, jag vet inte om ni läser det jag skriver överhuvudtaget? Eller så är det jag som är otydlig. Hur som helst lägger jag ner nu, tror inte jag kommer få reda på det jag undrar här. Men tack för svaren ändå (:

mikaelj
2010-02-23, 19:56
Ingen här har provat den, och den är värdelös. Svar på dina ursprungsfrågor.

HyunJin
2010-02-23, 20:09

Ja... *gah!*

Antar att du kommer få ett högre fett% dock...