Visa fullständig version : Statsskickspollen! Försök två.
Nitrometan
2010-02-23, 09:07
Nej. Jag ger inte upp.
Efter att den andra tråden om kung eller president verkar ha tagit lite fart så testar vi.
Ska vi ha President kanske? Eller ska vi kungen kvar? Eller kanske en annan kung?
Eller vi kanske ska ha en clown som väljs på livstid?
Poll kommer, tror jag.
Nitrometan
2010-02-23, 09:08
Ha! Nu blev det en poll!
Kungen!
Monarki är bra. Låt kungen styra landet.
stolpskott
2010-02-23, 09:11
Kung!
Ska El presidente ha någon makt, eller bara åka Air force one och bli avsugen av sekreterare?
Annars är ju Freddan billig i drift med 130K i månaden:D
Ska El presidente ha någon makt, eller bara åka Air force one och bli avsugen av sekreterare?
Annars är ju Freddan billig i drift med 130K i månaden:D
Makt, annars kan vi lika gärna ha kung.
pragmatist
2010-02-23, 09:29
Jag vill ha tillbaks valkungadömet, en månghundraårig svensk tradition!
Nitrometan
2010-02-23, 09:36
Jag vill ha tillbaks valkungadömet, en månghundraårig svensk tradition!
Svenne Valkungen! Det låter som en tuff titel.
Dessutom tycker jag att kungaval vid Uppsala högar är en fin tradition som borde återupptas.
Jag tyckte idén med någon form av Kolo council lät lovande. Att sammanföra Kwon, Fredde och Kwon i en ledningsgrupp skulle reinkarnera treenigheten och föra samman inte bara Allmänt-delen på Kolozzeum utan hela Sverige och Norden. Sverige hade återigen blivit en stormakt med jävligt starka och kampsportsutövande invånare. Freddes budskap skulle kunna vara att alla länder i världen skall ha en stor andel där alla pratar svenska. Nitro skulle kunna starta internationella pollar och Kwon skulle kunna hålla ihop världsfredan som ett "uttömmande organ" inom FN.
Jag är ganska säker på att allting varit väldigt mycket roligare då.
Scenariot ovan är inget krav från min sida utan det viktiga är att kungahuset avskaffas.
Nitrometan
2010-02-23, 10:11
Dessutom tycker jag att kungaval vid Uppsala högar är en fin tradition som borde återupptas.
Hade vi haft kungaval hade jag röst på Kwon.
Kung Kwon!
Kwon för kung!
130kg finsk sisu
2010-02-23, 11:29
Röstade monarki men jag skulle inte vara främmande till valkungadömme. Då skulle verkligen monarkin bli "För Sverige i tiden".
Nitrometan
2010-02-23, 13:35
"För Sverige i tiden".
Nej. Nej.
Bänkpress och hamburgare åt alla.
Så länge titeln in ärvs bryr jag mig inte speciellt mycket om vad det kallas.
hamburgare åt alla.
im in *popcorn*
TSAR SISU!
KEISER NITRO!
KING-EMPEROR (Grand Duke) KRAMPUS!
bigtraps
2010-02-23, 14:55
Har svårt att förstå att folk i ett modernt samhälle slickar röv på kungahuset
Dags för diktatur i sverige.
Jag tycker vi direkt överför kollostaffen som sveriges ledare.
:thumbup:
David Brent
2010-02-23, 16:49
Kungen kan väl få vara kvar men han kan väl istället dra ihop pengar från sponsorer/bidrag istället. Annars vet jag inte om jag tycker kungahuset tillför något värt pengarna, men kvällspressen tycker väl annorlunda.
Nitrometan
2010-02-25, 10:09
Dags för diktatur i sverige.
Jag tycker vi direkt överför kollostaffen som sveriges ledare.
:thumbup:
Inget dumt förslag.
Annars ligger denna kille bra till för att bli kung.
http://i49.tinypic.com/wup1kk.jpg
jag hatar kungen och kungafamiljen innerligt. Inte på ett personligt plan förstås, men allt som monarkin står för gör mig spyfärdig.
bigtraps
2010-02-25, 11:40
jag hatar kungen och kungafamiljen innerligt. Inte på ett personligt plan förstås, men allt som monarkin står för gör mig spyfärdig.
+1
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.