Visa fullständig version : Måste man dricka en återställare efter träning?
Ja, måste man det? Jag har hört att man förlorar muskelmassa annars, stämmer det?
young_george
2010-02-23, 00:30
En återställare?
Som i... sprit?
Scratch89
2010-02-23, 00:43
Nej, men det är i princip ett krav med någon form av mat efter träningen. Om du inte vill ha någon form av tillskott, så se till att ta dig hem hyfsat snabbt och ät mat.
När du styrketränar så kommer du in i en katabol process (nedbrytande), det är den du vill stoppa genom att stoppa i dig mat. Antingen med en tillskottsdryck+ mat senare eller bara mat.
King Grub
2010-02-23, 09:44
När du styrketränar så kommer du in i en katabol process (nedbrytande), det är den du vill stoppa genom att stoppa i dig mat. Antingen med en tillskottsdryck+ mat senare eller bara mat.
Nej, proteinbalansen förbättras av styrketräning. Muskeluppbyggnaden stimuleras och proteinbalansen blir bättre efter ett styrketräningspass, även utan mat, jämfört med vila utan mat. I fastande vila är proteinbalansen sämre än i fastande tillstånd efter styrketräning.
Däremot krävs det protein för att uppbyggnaden skall bli större än nedbrytningen efter träning. Det behövs ingen drink, om du inte vill, men du bör i sådan fall äta vanlig mat så fort du kan.
Nej, proteinbalansen förbättras av styrketräning. Muskeluppbyggnaden stimuleras och proteinbalansen blir bättre efter ett styrketräningspass, även utan mat, jämfört med vila utan mat. I fastande vila är proteinbalansen sämre än i fastande tillstånd efter styrketräning.
Däremot krävs det protein för att uppbyggnaden skall bli större än nedbrytningen efter träning. Det behövs ingen drink, om du inte vill, men du bör i sådan fall äta vanlig mat så fort du kan.
Kan du rekommendera någon proteindryck? :) Det finns ju så många.:smash:
Eddie Vedder
2010-02-23, 11:47
t.ex.
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166
http://www5.arla.se/Images/ProductImages_200/17405.jpg
33g protein, 50g kolhydrat, 30g fett. Häpp!
http://www5.arla.se/Images/ProductImages_200/17405.jpg
+1!
grymt bra!
t.ex.
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=166
Tar man 100g per gång? Då blir det ju dyrt. :em:
Eddie Vedder
2010-02-23, 21:48
Tar man 100g per gång? Då blir det ju dyrt. :em:
Det vore väldigt dumt i mina ögon. Själv tar jag två skopor, 20 gram.
Det vore väldigt dumt i mina ögon. Själv tar jag två skopor, 20 gram.
Då blir det ju billigt!:thumbup:
Ska jag ta det efter både styrke och konditionsträning? Eller bara styrke?
En lite mer obetydlig fråga: Vilken smak är godast?:eating:
EDIT: Jädrar vilken frakt! lika mycket som pulvret nästan.
King Grub
2010-02-23, 22:18
Vilket du vill, eller båda. Äter du inte något annat proteinrikt efter konditionsträning går det bra då också. Det är bara mjölkprotein i pulverform, trots allt, inget konstgjort eller speciellt.
spoonchest
2010-02-23, 22:41
http://i571.photobucket.com/albums/ss151/brynedal/Rdmjlk.png
Fixed.
Eddie Vedder
2010-02-24, 06:17
Finns inget "ska". Varken avseende mängden per portion, antal portioner per dag eller efter/före vilken typ av pass.
Angående smak har jag skogsbär men jag kan ju inte ge dig ett svar om smak. Använd sökfunktionen, finns säkert tio smakrecensionstrådar.
EDIT: Jädrar vilken frakt! lika mycket som pulvret nästan.
Köp över 650kr för gratis frakt
Finns inget "ska". Varken avseende mängden per portion, antal portioner per dag eller efter/före vilken typ av pass.
Angående smak har jag skogsbär men jag kan ju inte ge dig ett svar om smak. Använd sökfunktionen, finns säkert tio smakrecensionstrådar.
Många proteinpulver står det ju på att man ska ta tre gånger om dagen för bra resultat, tror du det blir någon skillnad om jag bara tar efter varje träning?(styrke & kondition) Klart du inte kan säga vilken smak jag gillar, kul att veta bara. ;)
Köp över 650kr för gratis frakt
Tack för tipset! Lyckades få två polare att köpa med så slipper frakten.:thumbup:
Många proteinpulver står det ju på att man ska ta tre gånger om dagen för bra resultat, tror du det blir någon skillnad om jag bara tar efter varje träning?(styrke & kondition) Klart du inte kan säga vilken smak jag gillar, kul att veta bara. ;)
Tack för tipset! Lyckades få två polare att köpa med så slipper frakten.:thumbup:
Ta halva innan träning och halva efter ;)
Eddie Vedder
2010-02-26, 08:54
Många proteinpulver står det ju på att man ska ta tre gånger om dagen för bra resultat, tror du det blir någon skillnad om jag bara tar efter varje träning?(styrke & kondition)
Läs det du citerade.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.