Visa fullständig version : Periodisk fasta Mars
Hej tänkte prova på en deff inför sommaren.
Jag 181 cm lång och väger 100 kg. Jag kommer att äta mellan 14.00-22.00
för att sedan fasta i 16 timmar.
Tränar stryrketräning 3 dagar i veckan.
Mål 1. 1dl havregryn, 250gr kesella, 2msk fun light och en proteindrink.
ALA, Omrga-3 och Mivitotal
Mål 2. 2-4 stora hela ägg och en proteindrink.
ALA och Omega-3
Mål 3. 140gr bacon, 250gr mini keso, 2 stora hela ägg och en kasseindrink.
ALA, Omega-3 och Mivitotal
Kommer jag att gå ner i vikt på detta upplägget?
Något som jag bör ändra på eller tillägga?
Har funderat på fett mängden, bör jag äta mer fett under dagen?
Tänkte mig i så fall majonäs till äggen.
MVH
pedersen1980
2010-02-21, 11:56
Skojar du med mig?
Du kommer fullkomligt rasa i vikt tror jag.
Skojar du med mig?
Du kommer fullkomligt rasa i vikt tror jag.
Kan ingenting om deff då det är min första deff. Så NEJ jag skojar inte.
Bör jag äta mer fett eller vad?
Är det dumt att byta ut någon utav målen mot dagens lunch?
Börja här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881
Sedan borde du nog dubbla mängden mat, minst.
Finns en Deff-tråd, finns en PF-tråd...Varför göra det så svårt hela tiden:confused:
Ska läsa igenom trådarna. Hade annars bara två snabba frågor som jag sökte ett svar på...
Vad är anledningen till att köra periodisk fasta för din del?
Sticky Cake
2010-02-21, 17:24
SizeON, det ser mycket bra ut. Kanske lite mer protein (hur mycket är det nu? MINST 2 gram per kroppsvikt är bra. 1 gram fett per kv) Det lär bli obekvämt men fort kommer det gå, vilket är bra.
Sen, angående träningen, inte för att du frågade, men ändå: So long as intensity (in this case, weight on the bar) is maintained, volume and frequency can be reduced by up to 2/3rds each without significant loss of strength or muscle mass. Basically, from the standpoint of strength and muscle maintenance, it’s far better to get 2 high quality sets than 6 half-assed ones.
Läs mer här och på resten av sidan (sök): http://www.bodyrecomposition.com/training/weight-training-for-fat-loss-part-2.html
Man and Machine
2010-02-21, 17:32
Testa 2 veckor och ser hur mycket du går ner/ hur det känns. Det finns ingen anledning att rasa i vikt. Med största sannolikhet går du upp dom kilona ganska fort igen, och resultatet blir inte speciellt bra även när du nått din målvikt. Du har förmodligen tappat mest muskler då och större delen av fettet sitter kvar. Jag hade lagt till nån förbrännnigsträning minst 3 dagar i veckan.
Vad är anledningen till att köra periodisk fasta för din del?
Gillar inte att äta var tredje timme. Sedan så blir det tre "matlådor" som ska göras på morgonen inte 6-8 styckna. Smidigt och enkelt att bara hålla reda på 2-3 måltider:thumbup:.
Testa 2 veckor och ser hur mycket du går ner/ hur det känns. Det finns ingen anledning att rasa i vikt. Med största sannolikhet går du upp dom kilona ganska fort igen, och resultatet blir inte speciellt bra även när du nått din målvikt. Du har förmodligen tappat mest muskler då och större delen av fettet sitter kvar. Jag hade lagt till nån förbrännnigsträning minst 3 dagar i veckan.
Av vilket upplägg kommer jag att tappa muskler och inte fettet?
SizeON, det ser mycket bra ut. Kanske lite mer protein (hur mycket är det nu? MINST 2 gram per kroppsvikt är bra. 1 gram fett per kv) Det lär bli obekvämt men fort kommer det gå, vilket är bra.
Sen, angående träningen, inte för att du frågade, men ändå: So long as intensity (in this case, weight on the bar) is maintained, volume and frequency can be reduced by up to 2/3rds each without significant loss of strength or muscle mass. Basically, from the standpoint of strength and muscle maintenance, it’s far better to get 2 high quality sets than 6 half-assed ones.
Läs mer här och på resten av sidan (sök): http://www.bodyrecomposition.com/training/weight-training-for-fat-loss-part-2.html
Ok tack för tipset:thumbup:
Gillar inte att äta var tredje timme. Sedan så blir det tre "matlådor" som ska göras på morgonen inte 6-8 styckna. Smidigt och enkelt att bara hålla reda på 2-3 måltider:thumbup:.
Hade jag kört IF hade jag nog bytt ut dina proteindrinkar mot "mat" samt ätit lite mer om jag vägt 100 kg. Det skall ju vara hållbart i längden också...
chrilledude
2010-02-21, 17:47
Ingen har sagt att du måste äta antingen var tredje timma eller köra periodisk fasta.
Kör på ett 500-700kcal underskott istället.
Lycka till! :-)
Man and Machine
2010-02-21, 17:49
Av vilket upplägg kommer jag att tappa muskler och inte fettet? Upplägget som sådant ser bra ut MEN om du går ner för fort tenderar resultatet att bli sämre eftersom du tappar mycket muskler.
Gå ner i lagom takt --> Du tappar mycket fett lite muskler --> Du ser "hård" ut och styrkan är ok.
Gå ner alldeles för fort --> Du tappar lika mycket fett och muskler --> Du ser inte lika hård ut även om du minskat fettmängd eftersom du tappat mycket muskler. Styrkan är kass.
Enkelt generaliserat. Förstod du min poäng? Och jag tycker fortfarande du bör träna nån förbränning. Hjärtat behöver också träning.
Kravmaga
2010-02-21, 18:48
Bara för att du kör periodisk fasta kan det ändå vara idé att hålla koll på hur mycket kalorier du får i dig och hur mycket du gör av med. Som redan nämnts så verkar kaloriintaget ganska lågt, räkna på det och höj lite ifall det behövs. Testa sig fram är alltid bra, men för att inte famla helt i mörkret kan man enkelt göra en uppskattning.
Ser riktigt bra ut, alternativt kan du välja bort någon drink mot kanske kyckling och grönsaker, inte för att det kanske är direkt bättre men för att det mättar bättre än en drink.
Prova att minska ätarfönstret till kanske 3-5 timmar istället för 8 när du vant dig PF.
Ser riktigt bra ut, alternativt kan du välja bort någon drink mot kanske kyckling och grönsaker, inte för att det kanske är direkt bättre men för att det mättar bättre än en drink.
Prova att minska ätarfönstret till kanske 3-5 timmar istället för 8 när du vant dig PF.
Sjukt bra anledning att kalla just "mat" för "bättre"...
Protein är protein, spela roll om den lastas upp på tallrik i kycklingform med diverse grönsaker eller hälls i ett glas mjölk i pulverform. Han/hon verkar ju äta ganska bra annars så det är varken bättre eller sämre med drinken om man ska räkna rent proteinmässigt. Vore ju skillnad om personen ERSATTE middagar med drinkar, det är rätt dåligt.
Protein är protein, spela roll om den lastas upp på tallrik i kycklingform med diverse grönsaker eller hälls i ett glas mjölk i pulverform. Han/hon verkar ju äta ganska bra annars så det är varken bättre eller sämre med drinken om man ska räkna rent proteinmässigt. Vore ju skillnad om personen ERSATTE middagar med drinkar, det är rätt dåligt.
Du sa ju själv att det mättar bättre med "mat" än pulver... Ät mat!
Då undrar jag protein i fast form eller protein i flytande form är det någon skillnad förutom mättnadskänslan? De flesta som tränar häller ju i sig en eller flera proteindrinkar per dag, så helt fel kan det väl ändå inte vara?
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=141441&highlight=protein
Eddie Vedder
2010-02-23, 07:44
De flesta som tränar häller ju i sig en eller flera proteindrinkar per dag, så helt fel kan det väl ändå inte vara?
Det är primärt en fråga om att det är ett praktiskt och ekonomiskt sätt att hålla ett högt proteinintag. I vissa fall är det mer eller mindre ett krav för att ens ORKA få i sig de proteinmängderna man vill. Om man har ett skyhögt energibehov eller dålig aptit.
Men i övrigt är skillnaden mellan en drink av vasslepulver blandat med vatten det hastiga upptaget och stimulering av muskelproteinsyntes. En kycklingfilé ger långsammare aminosyrasammansättning och kycklingen innehåller ju viss näring som kanske inte finns i ett vasslepulver (som i sin tur dock innehåller saker som kycklingen saknar förstås).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.