handdator

Visa fullständig version : Vakna med öronproppar

Erik__
2010-02-17, 20:10
För att inte kladda ner den andra tråden, någon som har en enkel och genialisk ide som man inte tänkt på?

problemet är allstå att jag tror väckarklockan inte hörs så bra med proppar i öronen.

High1ander
2010-02-17, 20:12
För att inte kladda ner den andra tråden, någon som har en enkel och genialisk ide som man inte tänkt på?

problemet är allstå att jag tror väckarklockan inte hörs så bra med proppar i öronen.

Finns "lägg-under-kudden-skakar-väckarklockor"...

Ingrosso
2010-02-17, 20:13
Jag sover med öronproppar och jag hör väckarklockan.

pazzion
2010-02-17, 20:21
Det finns otroligt högljudda klockor, det finns sådana som vibrerar och det finns sådana som lyser. Annars kan du testa att sova utan öronproppar? Alternativt bygga en Kalle Anka-inspirerad väckarklocka som snurrar in täcket och smiskar dig under fötterna med det:D

Folke50
2010-02-17, 20:25
Jag har svarit i den andre tråden. Men tror inte du har några problem att vakna med öronproppar, har själv använt det i x antal år och har inte haft några problem. Samt man sover så sjukt mycket skönare ( tyngre, enligt mig )

kalllee
2010-02-17, 20:25
Min fråga är hur du kan ha dom kvar i öronen när du vaknar? Mina hittar jag alltid någon dag senare på golvet eller i sängen :D

Flykt
2010-02-17, 20:31
Någon som använder en sån där väckarklocka som man lägger nånting under kunden som vibrerar? Min väckarklocka har gått sönder och sover sjukt hårt och vaknar inte av min nya. Ska flytta till lyhörd lägenhet så vette fan om man vill ha någon väckarklocka med monstervolym :D

kjell33
2010-02-17, 20:33
Du får väl testa genom att sätta klockan på ringning en helg för att kolla om du hör signalen.

Motorbreath
2010-02-17, 21:15
Om grannarna låter så mycket att man behöver öronproppar för att sova så är en högljudd väckarklocka på sin plats..

SteveMiller
2010-02-17, 21:23
Om du har lust kan du ju alltid andvända datorn som väckarklocka, välj en svängig låt med hög volym.

http://www.coyee.com/alarmclock.htm

Bubban
2010-02-17, 21:24
Ställ in stereon som väckarklocka.

Larsa_wee
2010-02-17, 23:42
kQ-l5PlDa-k skaffa en sånhär.

Fatalist
2010-02-17, 23:54
Använd mobilens alarm och lägg mobilen i sängen. Om du är rädd för strålning kan du stänga av mobilen, larmet kommer gå ändå (iaf på min Nokia, och min gamla SE).

Jens.Andersson
2010-02-18, 00:09
kQ-l5PlDa-k skaffa en sånhär.

Haha!

Martin Löwgren
2010-02-18, 00:14

Jag har sovit med öronproppar i 5år (ja jag har blivit beroende och kan ej somna utan) och vaknat varje morgon av ett enkelt mobilalarm.

Nordenator
2010-02-18, 00:28
Du kan ju testa att peta in ett kopplingsur i nattlampan så den går igång vid passande tidpunkt. Det fungerade bra för mig. Kaffebryggaren stod och tuffade i andra sidan rummet med ett annat kopplingsur då jag vaknat till. Jag vaknade dock för bra så jag övergav den idéen för Citrus Alarm Clock på datorn med stegrande musik. Annars finns ju Philips Wake-up Light kanske som dyrare alternativ, men stegrande mysfaktor på ljus vet jag inte om det är speciellt bra för att väckas av. Sen finns det väl väckarklockor som avger en elstöt? Jag vaknar alltid direkt, så jag har inte undersökt elshockvarianten. Men jag har för mig att det ska finnas.

saab900
2010-02-18, 01:05
Jag sover med öronproppar och jag hör väckarklockan.

+1

Det är nog kanske en vanesak.

Morty
2010-02-18, 14:29
Du kan ju testa att peta in ett kopplingsur i nattlampan så den går igång vid passande tidpunkt. Det fungerade bra för mig. Kaffebryggaren stod och tuffade i andra sidan rummet med ett annat kopplingsur då jag vaknat till. Jag vaknade dock för bra så jag övergav den idéen för Citrus Alarm Clock på datorn med stegrande musik. Annars finns ju Philips Wake-up Light kanske som dyrare alternativ, men stegrande mysfaktor på ljus vet jag inte om det är speciellt bra för att väckas av. Sen finns det väl väckarklockor som avger en elstöt? Jag vaknar alltid direkt, så jag har inte undersökt elshockvarianten. Men jag har för mig att det ska finnas.

Du vaknade för bra? Saknade känslan av att vara förstörd på morgonen?

Snafu
2010-02-18, 14:41
Annars funkar det att använda mobilen med vibrationer antingen i sängen eller på nattduksbordet. Vibrationerna bör få dig att vakna, funkar med mig om jag behöver somna med öronproppar.