Logga in

Visa fullständig version : kalorier

chrilledude
2010-02-16, 21:03
Gör denna tråd bara för att bevisa för en kompis.

Om jag äter en pizza varje dag, som innehåller 1500kcal i en vecka, och min kaloribalans ligger på 2000 (vi säger att jag ligger dödsstilla i sängen)

och sen äter 1000kcal från sallad nästa vecka, går jag ner lika mycket? (Förutom att man drar på sig vatten osv)

Alltså, det spelar ingen roll vad man äter, bara det ligger under kaloribalansen så går man ner?

chrilledude
2010-02-16, 21:06
OJ, menade pizza som innehåller 1000kcal den med*

Alltså, ligger jag på underskott så spelar det ingen roll vad man äter, right? Man går fortfarande ner.

Onigiri
2010-02-16, 21:09
Helt klart, du lär dock tappa mycket mera muskler på en salladsdiet än en pizzadiet. Finns inga livsmedel som gör en fet! Säg det till kompisen, få honom att tro på dig och få honom att erkänna sitt fel, sedan:

http://memegenerator.net/Content/Images/Templates/Success%20Kid.jpg

King Grub
2010-02-16, 21:15
Du går ner, men kroppssammansättningen kan påverkar negativt om främst proteinintaget är olika stort. På längre sikt kan en skräp-diet påverka andra hälsorelaterade faktorer som i sin tur påverkar viktnedgången negativt.

chrilledude
2010-02-16, 21:20
Helt klart, du lär dock tappa mycket mera muskler på en salladsdiet än en pizzadiet. Finns inga livsmedel som gör en fet! Säg det till kompisen, få honom att tro på dig och få honom att erkänna sitt fel, sedan:

Yes det vet jag ;) Tackar!

Du går ner, men kroppssammansättningen kan påverkar negativt om främst proteinintaget är olika stort. På längre sikt kan en skräp-diet påverka andra hälsorelaterade faktorer som i sin tur påverkar viktnedgången negativt.

Tack! Det vet jag, nu handlade det dock bara om viktnedgång. ;)

Eddie Vedder
2010-02-16, 21:22
Tack! Det vet jag, nu handlade det dock bara om viktnedgång. ;)

Ja och den blir som sagt inte samma. Muskelproteinbalansen blir ju mer negativ på salladsdieten så du tappar även mer vikt.

chrilledude
2010-02-16, 21:29
Ja och den blir som sagt inte samma. Muskelproteinbalansen blir ju mer negativ på salladsdieten så du tappar även mer vikt.

Juste, satan. *rolleyes*

hoppas han inte titta in här igen.

exponent
2010-02-17, 15:26
Juste, satan. *rolleyes*

hoppas han inte titta in här igen.

Ja det får vi hoppas *whatever*:em:

chrilledude
2010-02-17, 16:11
FAN hahhah<3

Lellan
2010-02-17, 18:58
FAN hahhah<3

Men vadå sallad och pizza.. vad består de av då? En sallad med ost, kyckling, tonfisk el ngt annat protein som bas? El pasta som bas? Fet dressing också kanske? El sallad som i sallat (grönsallad, grönsak alltså?)?

Och pizzan.. vegetarisk utan ost gör ju lite skillnad mot en tonfisk/skinka/köttfärs/kebab.. osv osv.

Bara för att krångla till det lite.. ;)

chrilledude
2010-02-17, 19:09
Men vadå sallad och pizza.. vad består de av då? En sallad med ost, kyckling, tonfisk el ngt annat protein som bas? El pasta som bas? Fet dressing också kanske? El sallad som i sallat (grönsallad, grönsak alltså?)?

Och pizzan.. vegetarisk utan ost gör ju lite skillnad mot en tonfisk/skinka/köttfärs/kebab.. osv osv.

Bara för att krångla till det lite.. ;)

Nu blev det jobbigt! :-D

Vet inte riktigt, ville bara få honom att tro på att det är kalorier in/ut som gäller. Han trodde till e.x. att man inte kan deffa om man äter onyttigt, vilket går men inte är det bästa. :)