Visa fullständig version : deff & diet
heej
det är så att jag vill få tips om en bra diet och hälsosam, jag har tänkt på att äta frukost och ta tre påsar nutrilett så jag undrar om det är hälsosam eller ej?
jag har tänkt börja med det i en vecka eller två och sen börja träna.
Hälsosam diet är att :
Äta lite mindre av den maten du äter i dagsläget ( som förhoppningsvis är "nyttig") och rör på dig lite.
Hur äter du på tex en dag?
En väldigt kort diet på nutrilett fungerar, men inte en längre viktnedgång. Bättre att börja röra på sig och äta mycket grönsaker osv. Jag hoppas att du har läst deff-guiden!
deff-gudien jag har läst den tre gånger och kanske mer men det är så att jag har svårt och röra mig eftersom jag är övervikt jag klara inte av och springa 10 min, målet med diet är att gå ner 5 eller 6 kilo sen börja träna som vanligt så jag kommer kunna springa mer och vara lättare.
så eftersom frukost är viktigt så jag kommer äta frukost och sen tre påsar nutrilett under en vecka så max jag kommer äta 500 kcal per dag.
min fråga, är det okej?!
Näe det är inte okej att äta 500 kcal per dag. Det kan jag säga på direkten utan att veta något mer.
Vi behöver veta din längd, vikt, ålder, kön och träningsvana för att ge bra tips.
Christyle
2010-02-15, 20:39
500kcal om dagen låter galet promenader skadar aldrig och ät hellre vanlig mat fast i mindre mängder
Näe det är inte okej att äta 500 kcal per dag. Det kan jag säga på direkten utan att veta något mer.
Vi behöver veta din längd, vikt, ålder, kön och träningsvana för att ge bra tips.
ålder 18
vikt 95
längd 169,5
kön man
tränade för 6 månader sen men inte längre.
Börja röra på dig (orkar du inte springa kan du promenera osv) och ät mindre portioner mat. Du kan ju fortfarande äta frukost, lunch, middag och mellanmål (om du är van vid det) så länge du inte äter lika mycket.
Du skriver även att du läst deffguiden så då vet du ju redan vad du ska äta.
Att styrketräna kan vara en bra idé om du vill försöka behålla så mycket muskler som möjligt.
Jag har nästan varit i samma situation som dig och jag lyckades gå ner i vikt genom att röra mig mer och äta mindre mat. Svårare var det inte. Med andra ord har jag stora förhoppningar på dig! :) Lycka till!
Motoranimal
2010-02-16, 09:15
500 kcal är extremt att leva på. Vill man ha en föränding som håller i sig fungerar det nog inte med att chockbanta så. Bättre att försöka lägga om maten och få in lite träning. Jogga är inte enda sättet att motionera!
Eddie Vedder
2010-02-16, 09:53
En kort tids VLCD är inte farligt med den kroppen. Om du inte är sjukt muskulös lär du helt klart vara fet nog för att klara av en sådan rivstart.
Men låt det inte bli en lång period och välj någon av de speciella VLCD-produkter som finns på marknaden så är risken för undernäring mindre.
King Grub
2010-02-16, 10:33
min fråga, är det okej?!
Är det en begränsad tidsperiod det rör sig om och ett sätt att komma igång med viktminskningen och övergå till ett allmänt lägre energiintag kan det t o m vara bra. Du är inte så tjock att VLC-dieter är ett måste, men det är inte heller skadligt.
En kort tids VLCD är inte farligt med den kroppen. Om du inte är sjukt muskulös lär du helt klart vara fet nog för att klara av en sådan rivstart.
Men låt det inte bli en lång period och välj någon av de speciella VLCD-produkter som finns på marknaden så är risken för undernäring mindre.
hur ska jag veta vilken är vlc-d produkter? har några tips på vlc-d produkter?
Eddie Vedder
2010-03-21, 08:35
har några tips på vlc-d produkter?
Cambridge och Nutrilette är väl exempel.
är det okej att träna och köra vlc-d kur ?
Japp.
Jo visst är det ok att träna på en VLCD kur, men av egna erfarenheter så blir det väldigt jobbigt eftersom jag blev mycket mer hungrig än dom dagarna jag inte tränade. Men orkar du att gå och svälta lite så, go ahead. Däremot ingenting jag rekommenderar.
Däremot har jag slängt mina Nutrilett och påbörjat en ny träning som jag gillar 100 gånger mer!
Det är väl okej att träna, men som sagt inget att rekommendera då du ändå kommer gå ner mycket på kort tid. Och träningen kommer säkerligen göra dig hungrigare och det kommer bara bli jobbigt för dig. Om du nu ska köra en Very low calory diet så kan du väl lika gärna utesluta träningen under denna period. Men sedan när du återgår till mer kalorier kan du därimot börja träna.
men om man tränar och samtidigt kör vlc-d så kommer man gå ner mer eller?
men om man tränar och samtidigt kör vlc-d så kommer man gå ner mer eller?
Självklart. Men som sagt, Inget att rekommendera.
En sak som du måste förstå om du vill gå ner i vikt är att det kommer ta tid. Lång tid. Förbered dig mentalt och välj en bra väg. Och inte något extremt som kommer sluta i att du tyckte det var för jobbigt efter 2 veckor liksom.
jag har redan gått den långa vägen och vet hur det känns när man vill gå ner i vikt men av misstag så kom jag upp igen, jag ska köra vlc-d kur 8 dagar inte mer sen ska jag försöka stanna på min vikt och sen efter en vekca förtsätta med deff.
ålder: 18
vikt: 93
längd:169
info: jag har rden gått ner till 74 kg men som sagt av misstag så kom jag upp igen och jag känner på mig att jag kommer klara de här åtta dagarna uta problem. få se hur det går?
jag har tänkt så
*morgonen en påse plus en frukt
*vid lunch tiden så kommer jag ta en påse + frukt + cafe
*efter lunchen kommer jag träna och ska försöka bränna runt 500kcal om jag orkar.
*och när jag är tillbaka så tar jag en påse plus en frukt.
*kommer ta mer frukt eller kanske en sallad om jag känner mig svagt och hungrig.
hur ser den hut?
young_george
2010-03-23, 21:07
Varför inte försöka hitta ett sätt att dieta som du kan leva med en längre tid?
Vill du gå ner snabbt skulle jag rekommendera något i stil med
http://www.bodyrecomposition.com/the-rapid-fat-loss-handbook
(sök på protein sparing modified fast eller PSMF på forumet så hittar du en hel info om det)
Att tappa vikt på det snabbaste sättet är att köra en PSFM (Protein sparing modified fast).
I stort sett bara protein, grönsaker (låga på särkelse), och fiskolja ihop med en multivitamin/-mineral tablett.
Ligger du över 15% kroppsfett och styrektränar ska du få i dig 2,75g protein/kg fettfri kroppsmassa.
Vid vikt av 90 kg och 17% BF, 205g protein.
Under 15% kroppsfett och styrketränar ska du få i dig 4,4g protein/kg fettfri kroppsmassa.
Vid vikt av 90 kg och 14% BF, 340g protein.
Ingen intensiv fysisk aktivtet förutom lite styrketräning, utöver det lite långsamma promenader.
10g fiskolja/dag i form av kapslar eller flytande.
Kycklingfile, fettfritt nöt/fläskkött, äggvita, torks, tonfisk mm.
Broccoli, gurka, blomkål mm.
Drick en del vatten.
Bör inte köras under för långa perioder.
Något mål per vecka som du äter vad du vill.
Kort förklarat.
jag kan gå ner och jag kan hålla vikt har inegn problem med det men jag vill gå ner snabbt och sen försätta min vanligt liv med att hålla min vikt jag orkar ej mäta den maten jag äter hela livet och äter inte vad jag vill.
så jag ska prova den och se hur det går, men vad tycker ni om det?
Eddie Vedder
2010-03-24, 09:03
Varför inte försöka hitta ett sätt att dieta som du kan leva med en längre tid?
Det ena utesluter inte det andra. Jag håller med dig och jag tror mycket väl att agneos gör detsamma. Men att inleda stenhårt kan ju vara värt ett försök om man vill.
Det värsta som kan hända är att man blir en dålig erfarenhet rikare.:) Bara VLCD-kuren blir kort och just ses som en rivstart och inget annat.
jag kan gå ner och jag kan hålla vikt har inegn problem med det men jag vill gå ner snabbt och sen försätta min vanligt liv med att hålla min vikt jag orkar ej mäta den maten jag äter hela livet och äter inte vad jag vill.
så jag ska prova den och se hur det går, men vad tycker ni om det?
Låter bra.:) Som sagt, en RIVSTART och inget annat. Lova mig det.;)
Och angående träningen tycker jag du bör bedriva någon form av belastningsträning i alla fall. T.ex. ett kort helkroppspass 2 gånger i veckan. Och så ett allmänt normalaktivt liv. Men att sätta sig och svälta på soffan tror jag är sämre än att lägga till minimalt med styrketräning.
Hos överviktiga nybörjare såg man effekt hos så lite som 11 minuter (!) styrketräning exempelvis:
http://traningslara.se/blogg/effekter-fran-styrketraning-pa-ens-energiforbrukning/
Kravmaga
2010-03-24, 09:44
... men jag vill gå ner snabbt och sen försätta min vanligt liv....
Kan bli ett problem. Jag antar att ditt "vanliga liv" är det som gjort dig överviktig från början? Som Eddie nämnt kan du mycket väl göra en "rivstart", men försök sedan att förändra din livsstil så du hittar en balans. Vill även jag slå ett slag för styrketräning.
Det ena utesluter inte det andra. Jag håller med dig och jag tror mycket väl att agneos gör detsamma. Men att inleda stenhårt kan ju vara värt ett försök om man vill.
Det värsta som kan hända är att man blir en dålig erfarenhet rikare.:) Bara VLCD-kuren blir kort och just ses som en rivstart och inget annat.
Låter bra.:) Som sagt, en RIVSTART och inget annat. Lova mig det.;)
Och angående träningen tycker jag du bör bedriva någon form av belastningsträning i alla fall. T.ex. ett kort helkroppspass 2 gånger i veckan. Och så ett allmänt normalaktivt liv. Men att sätta sig och svälta på soffan tror jag är sämre än att lägga till minimalt med styrketräning.
Hos överviktiga nybörjare såg man effekt hos så lite som 11 minuter (!) styrketräning exempelvis:
http://traningslara.se/blogg/effekter-fran-styrketraning-pa-ens-energiforbrukning/
man lär sig av gamla misstag och det har jag gjort jag tor ej att jag kommer upp igen när jag har gått ner eftersom det har hänt mig förut. träningen som sagt jag ska försöka bränna upp 500kcal eftersom jag tar tre påsar per dag plus några frukt och lite sallad så det blir cirka 500-600kcal per dag.
idag var mitt första dag och det gick bra jag drack en påse på morgonen och en vid fyra tiden i mellan så åt jag en bannan och nu drak jag en cafe och ska till träningen, jag kommer träna styrke för att hålla muskel massan plus bänna 500kcal. jag försöker inte svälta ihjäl mig så snart magen slår till så jag äter en frukt då bli min mage bättre och jag försöker göra olika grjer så jag slipper tänka på maten :D
Det är ett personligt val, men det finns inga negativa aspekter med att du börjar styrketräna. Det är i så fall skaderisken, men de positiva effekterna överväger det (om man tränar någorlunda vettigt) :)
Det är ett personligt val, men det finns inga negativa aspekter med att du börjar styrketräna. Det är i så fall skaderisken, men de positiva effekterna överväger det (om man tränar någorlunda vettigt) :)
jag vill inte styrketränna jag vill bara behålla min muskel massa jag vill inte tappa 60% muskler och 20% fett :D
är det någon som är bra på räkna? jag veta ca hur många kilo kmr jag tappa, jag väger 92,5 just nu och är 169 cm lång. jag kommer äta max 500kcal per dag och kmr bränna 500kcal per dag. så hur måna kcalorier kmr jag bränna per dag? går det och räkna?
ålder 18, 19 i maj :D
chrilledude
2010-03-24, 22:37
är det någon som är bra på räkna? jag veta ca hur många kilo kmr jag tappa, jag väger 92,5 just nu och är 169 cm lång. jag kommer äta max 500kcal per dag och kmr bränna 500kcal per dag. så hur måna kcalorier kmr jag bränna per dag? går det och räkna?
ålder 18, 19 i maj :D
Du kommer tappa rätt mycket muskelmassa, tror jag.
Jag själv skulle nog bytt livsstil istället, annars när deffen är klar kanske du går tillbaka till gamla mönster och går upp igen, men någon kanske redan sagt detta.
Du kommer gå ner mycket!
Lycka till :)
[QUOTE=chrilledude;4258477]Du kommer tappa rätt mycket muskelmassa, tror jag.
Jag själv skulle nog bytt livsstil istället, annars när deffen är klar kanske du går tillbaka till gamla mönster och går upp igen, men någon kanske redan sagt detta.
Du kommer gå ner mycket!
Lycka till :)[juste det är många som har sagt till men men jag har fortfarande samma svar, jag kommer inte gå till gamla mänster eftersom jag har gjort det en gång och angånde muskel massa så tränar jag musklerna minst två gånger per vecka, så vet ej om jag kommer tappa de mycket eller ej.
Eddie Vedder
2010-03-25, 09:14
jag vill inte styrketränna jag vill bara behålla min muskel massa jag vill inte tappa 60% muskler och 20% fett :D
Har du tänkt konditionsträna bort 500 kcal per dag är det i mina ögon ett horribelt upplägg på VLCD-kur.
Små mängder styrketräning är det enda jag tycker du skall göra. Belasta musklerna men förbruka så lite som möjligt. Varför öka energiutgifterna på svältintag?
Har du tänkt konditionsträna bort 500 kcal per dag är det i mina ögon ett horribelt upplägg på VLCD-kur.
Små mängder styrketräning är det enda jag tycker du skall göra. Belasta musklerna men förbruka så lite som möjligt. Varför öka energiutgifterna på svältintag?
för att bränna mer fett per dag!!
Eddie Vedder
2010-03-26, 07:34
för att bränna mer fett per dag!!
Då tar jag tillbaka allt om att ditt upplägg kan vara klokt. Det är bedrövligt.
Då tar jag tillbaka allt om att ditt upplägg kan vara klokt. Det är bedrövligt.
dina inlägg är vikitga för mig och har hjälpt mig mycket, det här med konition träning blev lite missförstå jag promenara för det mesta och kör inte extrek hård träning. jag vill inte sluta träningen under vlcd-kur och styrke tränar jag för att hålla muskel massan.
men nu efter den tredje dagen känns vanligt jag äter frukt så snabbt jag blir hungrig så jag har ej den svält känslan och om jag kan promenera några timmar utan problem så varför inte?
Anton Fräs
2010-03-26, 18:38
dina inlägg är vikitga för mig och har hjälpt mig mycket, det här med konition träning blev lite missförstå jag promenara för det mesta och kör inte extrek hård träning. jag vill inte sluta träningen under vlcd-kur och styrke tränar jag för att hålla muskel massan.
men nu efter den tredje dagen känns vanligt jag äter frukt så snabbt jag blir hungrig så jag har ej den svält känslan och om jag kan promenera några timmar utan problem så varför inte?
Ytterligare fysisk belastning på ditt extremt låga kcalintag kommer leda till en viss ökad fettförbränning, men ffa kommer den slita på din kropp och du kommer att tappa muskler som attan.
Kör styrka, strunta i resten, om du nu vill hålla kvar vid ditt kcalintag.
Ytterligare fysisk belastning på ditt extremt låga kcalintag kommer leda till en viss ökad fettförbränning, men ffa kommer den slita på din kropp och du kommer att tappa muskler som attan.
Kör styrka, strunta i resten, om du nu vill hålla kvar vid ditt kcalintag.
men ska jag aldrig gå på gym tills jag har gått tillbaka till min vanliga liv?
finns det något tecken att man tappar muskler?
Eddie Vedder
2010-03-27, 07:39
men ska jag aldrig gå på gym tills jag har gått tillbaka till min vanliga liv?
Nu förvirrar du mig?
Det är ju just STYRKETRÄNING jag rekomenderar. Dock inget annat.
För att förenkla: Korta styrketräningspass för att ge musklerna belastning och inte bli helt invalid under svältdieten. Ingen renergiförbrukande konditionsträning.
Svältdiet är ju just i syfte att äta minimalt enbart. Ska du dessutom öka energiförbrukningen finns ju ingen som helst anledning att äta så toklite.
pedersen1980
2010-03-27, 09:44
Eddie är smart :o)
Nu förvirrar du mig?
Det är ju just STYRKETRÄNING jag rekomenderar. Dock inget annat.
För att förenkla: Korta styrketräningspass för att ge musklerna belastning och inte bli helt invalid under svältdieten. Ingen renergiförbrukande konditionsträning.
Svältdiet är ju just i syfte att äta minimalt enbart. Ska du dessutom öka energiförbrukningen finns ju ingen som helst anledning att äta så toklite.
okej förstår jag ;D
äntligen 5kg är borta:D
jag ligger på 89,9 kg
nu ligger jag på 90 kg och har stannat vlc-d jag försöker och balansera nu, men jag läste om ämnesomsättning att den säkns när man går ner vad menar man med det?
jag har räknat mitt kcalori intag och jag fick 2032.56 per dag jag gjorde det på kaloriräknare.com så är det så mycket jag behöver?
King Grub
2010-04-01, 20:36
Det betyder att din kaloriförbrukning i vila minskar med tiden ju längre du ligger på kaloriunderskott, och du måste sänka ditt kaloriintag mer och mer för att fortsätta gå ner i vikt, eller åtminstone gå ner i samma takt. Det som var ett kaloriunderskott när dieten började kanske inte är det längre några månader senare, eftersom din ämnesomsättning har sänkts och du nu inte behöver lika mycket energi längre. Styrketräning är det bästa sättet att motverka detta.
nitrooxide
2010-04-02, 12:08
låg på 96kg vid 19år.
tog bort socker och allt onödigt fett, försökte röra mer på mig. tänkte på portionerna.
gick ner 26kilo på 4-5 år, vände på 69,5 styrketränade upp mig till 86kg.
10års period från fett till muskler.
så allt går om man vill, ge det lite tid bara.
ändra på din livsstil så löser det sig själv.
Det betyder att din kaloriförbrukning i vila minskar med tiden ju längre du ligger på kaloriunderskott, och du måste sänka ditt kaloriintag mer och mer för att fortsätta gå ner i vikt, eller åtminstone gå ner i samma takt. Det som var ett kaloriunderskott när dieten började kanske inte är det längre några månader senare, eftersom din ämnesomsättning har sänkts och du nu inte behöver lika mycket energi längre. Styrketräning är det bästa sättet att motverka detta.
styrke träning menar du att bar lyfta upp vikt eller menar du att man ska köra tills musklerna inte orkar mer?
jag har räknat mitt kcalori intag och jag fick 2032.56 per dag jag gjorde det på kaloriräknare.com så är det så mycket jag behöver?
behöver jag 2032 kcalr per dag eller jag msåte gångra den med ett tal som jag kommer inte ihåg den ståg på deffguid.
behöver jag 2032 kcalr per dag eller jag msåte gångra den med ett tal som jag kommer inte ihåg den ståg på deffguid.
Läs Deffguiden en gång till så blir det nog rätt :)
Hej igen jag är tillbacka :D nu har jag börjat deffa och behöver hjälp igen, jag styrke tränar 4 gånger om veckan och jag kör kondition och fett för bräning 2-4 gånger om veckan, enligt deff guidens räkning så kom jag fram till att jag måste äta varje dag 170g protin och 85 gram fett totalt blir det 1487,5 kcal och jag måste ta kolhydratrer oxo men jag vill ligga på 1500 kcal om dagen vad ska jag göra.
kön man
vikt 85kg
längd 169,5
ålder 20 år
är tacksam för alla svar :D
vicarious
2011-06-28, 07:06
Ät mer än 1500 kcal om dagen.
Alternativ två är att du inte äter 1g fett/kg kroppsvikt.
alternativ två är att du inte äter 1g fett/kg kroppsvikt.
+1
Ytterligare ett förslag är att du ersätter 30g av ditt proteinintag med 10g EAA efter träning och ökar kolhydraterna med 20g...
dock tycker jag du gott kan ligga högre i kalorimängd. Ät 100g kolhydrat (även om du då överstiger 1500 kcal) om dagen om du nu inte vill köra någon keto-ish-diet.
Så här kanske?
1625 kcal
65g fett
160g protein (varav 10g EAA efter träning)
100g kolhydrat från t ex potatis, palsternacka, kålrot, morot, äpple, päron, apelsin, grönsaker.
Ytterligare ett förslag är att du ersätter 30g av ditt proteinintag med 10g EAA efter träning och ökar kolhydraterna med 20g...
dock tycker jag du gott kan ligga högre i kalorimängd. Ät 100g kolhydrat (även om du då överstiger 1500 kcal) om dagen om du nu inte vill köra någon keto-ish-diet.
Så här kanske?
65g fett (drog ner lite, man kan dra ner till 0,5g/kg om man vill snåla in ordentligt)
100g kolhydrat från t ex potatis, palsternacka, kålrot, morot, äpple, päron, apelsin, grönsaker.
1625 kcal
Så här kanske?
65g fett (drog ner lite, man kan dra ner till 0,5g/kg om man vill snåla in ordentligt)
1625 kcal
tack för hjälpen det var bra :D men vrf ska jag ta 10g EAA?? angånde att jag vill ha 1500kcal ungefär är för att jag vill gå ner i vikt lite snabbre än en halv kilo per vecka. och jag vill ej tappa muskel massa så den skulle vara perfekt för mig :D
Ät mer än 1500 kcal om dagen.
Alternativ två är att du inte äter 1g fett/kg kroppsvikt.
så ska jag göra som @Sniggel har laggt upp :D tack för hjälpen :D
tack för hjälpen det var bra :D men vrf ska jag ta 10g EAA?? angånde att jag vill ha 1500kcal ungefär är för att jag vill gå ner i vikt lite snabbre än en halv kilo per vecka. och jag vill ej tappa muskel massa så den skulle vara perfekt för mig :D
varför sak jag ta EAA?? jag fick ingen svar på det, och jag kom på en annan fråga, om jag äter 170g protiner per dag bara och tränar hårt kommer jag tappa muskler?
vicarious
2011-07-04, 07:23
varför sak jag ta EAA?? jag fick ingen svar på det, och jag kom på en annan fråga, om jag äter 170g protiner per dag bara och tränar hårt kommer jag tappa muskler?
Det finns inget "ska." Du behöver inte ta EAA.
Det kan man inte veta utifrån endast den informationen.
Addtrean
2011-07-04, 17:56
Ok, kan dela med mig lite av egna erfarenheter när det gäller att gå ner i vikt snabbt.. För några år sen när jag var ungefär 23 år stod vågen på 122kg och jag är/var 177cm. Jag kan väl säga att jag gjorde det värsta, nämligen att nästan svälta och motionerade bort den mesta övervikten istället för att styrketräna och lägga mig på ett enkelt kaloriunderskott. Men men.. ett och ett halvt år senare stod vågen på 76kg. Problemet var bara att jag knappast var nöjd med resultatet eftersom att man såg ut som... jag vet inte vad... det överflödiga skinnet hängde och manboobsen var ju inte att leka med heller :).
Är 25 år idag och jag ångrade/ångrar mig nått fruktansvärt idag att jag inte styrketränade under tiden jag försökte gå ner i vikt, så efteråt fick man ju sota för det och jag kan säga dig att det tar tid att bygga upp kroppen igen..
Så snälla, gör inte samma misstag som jag gjorde, att försöka gå ner i vikt så snabbt som möjligt. Se det som ett helheltsprojekt som inte går att rusha fram utan lägg dig på ett kaloriunderskott på typ 500kcal och ät BRA mat samt styrketräna lite samtidigt som du kan gå ett par promenader i veckan.
Over and out!
ålder:20
vikt:85
kcal behov per dag: 2000kcal
Jag har gjort deff schema men det fattas 43g :( jag täkte få liter mer tips från er :D
kcal intag per dag=1625 kcal
schema:
Kycklingfile: 350g 469kcal
Protin:96,25g
Kolhydrat:0
Fett:8,75g
Broccoli 250g 87,5kcal
Protin: 8,75g
Kolhydrat.7,25g
Fett: 0,35g
Fullkornspasta 100g 350kcal
Protin: 12g
Kolhydrat: 71g
Fett: 1,6g
Mjölk: 300g 135kcal
Protin:10,5
Kolhydra: 15
Fett: 15g
Tomatsås 100g 25kcal
Protin: 1,2
Kolhydrat: 3g
Fett: 0,5g
Whey 100% kcal 110
Protin: 29,4g
Kolhydrat: 1,3
Fett: 0,9g
Totl kcal: 1176,4g
Tot Kolhydart: 97,55g
Tot fett: 27,1g
tot protin: 158,1g
Fattas 43g fett!!!!
jag tänkte lägga till 43g raps olja men vad ycker ni?
Hej igen!
Jag har gjort mitt deff schema och dett fattas 43g fett:(
schema:
Broccoli 250g 87,5kcal
Kolhydrat.7,25g
Tomatsås 100g 25kcal
Whey 100% kcal 110
Tot kolhydrat: 97,55
Tot fett: 27,1
tot protien:
Fattas 43g fett!!!!
jag täkte lägga till 43g rapsolja men vad tycker ni ?
ålder:20
vikt:85
kcal behov per dag: 2000kcal
Jag har gjort deff schema men det fattas 43g :( jag täkte få liter mer tips från er :D
kcal intag per dag=1625 kcal
schema:
Broccoli 250g 87,5kcal
Kolhydrat.7,25g
Tomatsås 100g 25kcal
Whey 100% kcal 110
Tot Kolhydart: 97,55g
Tot fett: 27,1g
tot protin: 158,1g
Fattas 37,1g fett!!!!
jag tänkte lägga till 37,1g raps olja men vad ycker ni?
ändrat
Lägg till vad du vill, jag hade hellre tagit lite beasås eller nåt annat gott
Hej igen jag har gjort lite ändringar och kom till
Broccoli 250g 87,5kcal
Kolhydrat.7,25g
Fullkornspasta 50g 175kcal
Protin: 6g
Kolhydrat: 35,5g
Fett: 0,8g
Tomatsås 100g 25kcal
Whey 100% kcal 110
Äpple 300g 112kcal
protien:0,9
kolhydrat:37,2
fett:0,3
en raska 35g (90 kcal)
protien:3,8
kolhydrat:14
fett:1,6
10 gram fett (90kcal) (rapsolja)
protien:0
kolhydrat:0
fett: 10
ägg 100g 137kcal
protien: 12,3
kolhydrat:0,4
fett: 9,7
Totl kcal: 1430,5 mål: 1625kcal
Tot kolhydrat: 113,25 mål:100g
Tot fett: 47,7 mål:65g
tot protien: 168,3 mål:160g
jag är nöjd med mitt deff schema men frågan är är det okej med så lite fett är det är farligt?
King Grub
2012-01-09, 09:07
Nej, det är inte farligt.
För mig fungerar det bra att deffa med Whey 80 (ca 60 g protein per dag), 1 dl havregrynsgröt och ett kokt ägg till lunch och ett glas med lite C-vitaminbrus, sen en ganska rejäl middag på (nötkött/kyckling/lax) ~1000 kcal med relativt mycket protein och lite grönsaker, ibland med en sås (40+ g protein).
På kvällen blir det någon proteinrik macka eller liknande ~10 g protein.
Utöver det dricker jag runt 3-4 koppar svart te. Fungerar alldeles utmärkt för mig (kanske delvis på att jag tidigare legat på ett klart högre energiunderskott oavsiktligt; kanske 1500 kcal om dagen). Är jag relativt stillasittande innan träningen före middagen så orkar jag ändå med allt jag företar mig.
Hej igen, det går jätte bra för mig jag har gått ner 4kg och musklerna har börjat synas och jag jätte nöjd men jag har lite problem med styrke eftersom jag tränar ensam så det blir lite svårt och träna styrke för att man får ingen hjälp :(. Jag har en fråga, är det okej med att köra 3gånger per vecka bodypump pass istället för styrketräning för att hålla musklerna under deff?
tack för alla svar :D
MVH Agneos
Hej igen, det går jätte bra för mig jag har gått ner 4kg och musklerna har börjat synas och jag jätte nöjd men jag har lite problem med styrke eftersom jag tränar ensam så det blir lite svårt och träna styrke för att man får ingen hjälp :(. Jag har en fråga, är det okej med att köra 3gånger per vecka bodypump pass istället för styrketräning för att hålla musklerna under deff?
tack för alla svar :D
MVH Agneos
Hej igen jag fick ingen svar på frågan som jag ställde för några veckor sen :D, men nu har jag fått nya problem :D, jag äter ungefär 1000kcal per dag och jag bli mätt av det, men jag får inte i mig tillräckligt med protiener ungefär 100g så jag undrar kommer jag tappa muskler?? jag styrke tränar 4 gånger per vecka och kör motion oxo.
en annan fråga är att nu i tre månader jag äter bara ägg till frukost är det farligt?
är tacksam för alla svar:)
MVH Agneos
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.