Logga in

Visa fullständig version : Tortillas

b1gdude
2010-02-15, 14:17
Tja!!

Är det bra att äta tortillas med "tortilla-bröd" när man är under diet då menar jag inte på ätardagar utan typ innan träning - max 1gång/veckan??

Har ätit nyttigt nu i 2 veckor så det skadar väl inte att äta tortillas?

Mvh
b1gdude

WHITEFOLKS
2010-02-15, 14:18
Bra?

Det är ju ingen större skillnad i näring på tortillas och annat vitt bröd. Får du plats med det i din "kaloribudget" så är det ju bara äta på om du vill.

King Grub
2010-02-15, 14:19
Din vikt påverkas inte mer eller mindre av X kcal tortillas jämfört med X kcal av något annat.

Du kan äta glass och kakor varje dag utan att du går ner mindre i vikt och fettmassa för det. Det handlar främst om kalorier, inte om "nyttigt" eller "onyttigt".

b1gdude
2010-02-15, 14:50
Hehe så jag kan äta pizza 1 gång/dagen även om jag ligger på kaloriminus så går jag ner i vikt? Men det kan knappast vara en hälsosam viktnedgång?

Har undvikit pizza,kakor,glass,godis mm nu i 2 veckor, kanske slänger in någoin pizza 1 gång/månaden eller så får det bli hamburgare =)

King Grub
2010-02-15, 14:53
Hehe så jag kan äta pizza 1 gång/dagen även om jag ligger på kaloriminus så går jag ner i vikt?

Ja.

Men det kan knappast vara en hälsosam viktnedgång?

Jo då, det är vid energiöverskott och viktuppgång som det kanske inte är hälsosamt. Givetvis skall du inte basera hela din kost på "skräp", vad det nu är, men kosten kan innehålla "onyttigheter" utan problem. Jag vet inte om pizza är så onyttigt heller. Problemet med pizza är väl snarare att dom ger en så stor del av dagens energibehov på en gång så det inte blir utrymme att äta så mycket mer, under diet.

chrilledude
2010-02-15, 15:35
Jösses vad många onödiga trådar du gör. Ligger du på kaloriunderskott (som vi sagt förr) så spelar det ingen roll. Lycka till.

MrBurner
2010-02-15, 15:37
Jag brukar göra pizzor på just tortilla-bröd när jag är på väg ner i vikt, givetvis annars också men jag tänkte att du kanske vill veta :)

Hedztrem
2010-02-15, 15:57
Tortillas finns ju faktiskt i fullkorn, som är lika gott och bättre än det vanliga vita

Kravmaga
2010-02-15, 16:00
Varför inte bara hålla dig till tråden du precis skrev denna fråga i....??

Kopierar in mitt svar även här då du kanske har försvunnit i djungeln av alla dina trådar ^^:

"Beror väl på vad du har i dina tortillas, hur många du äter, om du går över ditt energibehov osv osv.
Personligen äter jag sällan tortillas just för att tortillabrödet innehåller en del kalorier, framförallt de stora bröden. Då tar jag hellre allt som ligger i tortillan och lägger till lite mer av det på en tallrik."

AlmostRipped
2010-02-15, 16:20
Bigdude kan du inte bara ta och göra en tråd som heter Bigdude's alla frågor.. så behöver man inte läsa 30st olika som kunde ha varit max 2-3st! Man får fråga flera frågor i samma tråd :)

Men som de andra har sagt så kan du äta det, sålänge det får plats för kalorier i ditt matschema. Och angående att äta pizza hela tiden, ja visst sålänge du ligger på underskott så kommer du gå ner oavsett vad du äter, men du vill ju ha en del protein också. En pizza är väldigt stor del av en dags intag så vet inte om det vore speciellt optimalt att äta varje dag. Jag äter det under deff max 1 gång i månaden men då äter jag väldigt proteinrik och kolhydratsfattig kost utöver det för att balansera ut det.

King Grub
2010-02-15, 16:23
Vi har inga restriktioner för hur många trådar man får starta inom en vis tidsperiod.

Kravmaga
2010-02-15, 20:29
Vi har inga restriktioner för hur många trådar man får starta inom en vis tidsperiod.

Men man hoppas väl att sunt förnuft kan reglera det?