handdator

Visa fullständig version : frukost?

LaaBwe
2010-02-15, 06:56
hej!!
jag undrar om det är smart och fettförbrännande att bara dricka kaffe innan min morgon träning..

jag har pump 40 spinn 45 på måndagar och fredagar...resten av dagarna kör jag cross 45 spinn 45...alltså ca 1,5 h varje morgon.

och min kompis sa att om jag vill gå ner i vikt ska jag träna dom här passen med tom mage...eller bara dricka kafffe före..
är det verkligen bättre att träna så pass hårt som jag gör på tom mage ?

jag väger nu 66-67..ska gå ner till 58kg innan juni....hur ser mina chanser ut och vad ska jag tänka på om jag ska lyckas?

tack på förhand =)

Eddie Vedder
2010-02-15, 06:58
nej du måste inte träna på tom mage men väljer du det så är det ju helt okej med en kopp kaffe.

Så gör jag gärna själv och många med mig. Kaffet kommer givetvis inte i sig ha någon avgörande betydelse men du lär vakna till lite och det är ju aldrig fel med en god kopp kaffe på morgon.:)

Jag käkar nuförtiden mer än halva dagsbehovet bara kanske 30-60 minuter innan jag lägger mig. Det brukar öka förutsättningarna för bra pass direkt jag vaknar.

LaaBwe
2010-02-15, 07:04
aha...men...om du äter så mkt innan du lägger dig sätter det sig inte då?
men i viktnedgång & loosing fat så kanske det inte är så smart av MIG att äta det mesta innan läggdags...ellelr vad säger du om det ?

hur ska jag göra för att gå ner dom här kg....det är så svåååårt =(

Eddie Vedder
2010-02-15, 07:06
aha...men...om du äter så mkt innan du lägger dig sätter det sig inte då?

Jo jag lider av morbid fetma pga av mitt kvällsätande.*rolleyes*

Givetvis blir man inte fetare av det.