Visa fullständig version : Hade Sveriges JVM lag spöat Tyskland och Schweiz A?
Snackar lite med en polare ang frågan.. Hade en toppning av Sveriges JVM-trupp (med de som kunde spela JVM som gick nu i dec/jan) vic hedman och erik karlsson osv inräknade, kunnat spöa tyskland och schweiz a-lag som ställer upp i OS? Om inte - varför?
MVH, tacksam för lite diskussion..
130kg finsk sisu
2010-02-14, 16:40
Det tror jag. Så bra är de.
Det tror jag. Så bra är de.
jag håller med faktiskt.. får se vad andra tycker =)
Nu vet jag inte hur bra/dåliga Schweiz och Tysklands lag är. och är heller inte så insatt i hockey men det är väldigt ovanligt att ett Junior lag skulle vinna över ett A-lag.
Är mer inne/hemma på basket och där finns det inte att något JVM lag ens skulle vara i närheten av att slå ett OS lag.
Tyskland - ja.
Schweiz - nej.
WHITEFOLKS
2010-02-14, 17:15
Tyskland tror jag.
Schweiz är nog mer tveksamt IMO.
Tyskland, en bra dag kanske
Schwiez, inte en chans...
Nej. Går alldeles för långsamt för att de ska kunna mäta sig.
Med tanke på att Schweiz har Hiller och har bra spetskompetens. Inte en chans om det inte sker mirakel.
Tyskland kan nog gå en bra dag...och Greiss inte spelar bra...
PixelMiner
2010-02-14, 17:53
Jag spelade hockey som junior. Vår A-lagstrupp spelade i div 1. Som träningsmatch innan säsongen drog igång brukade vårt J20 lag möta ett div 3 A-lag ifrån staden som låg närmast. Och vi vann de åren som jag var med iallafall. Men visst var det tufft att som ganska tunn 18-åring bli tacklad av en tung back som hade spelat A-lagshockey i flera år.
Så; Ja, jag tror att Sveriges J20 lag skulle spöa Tysklands och Schweizs A-lag.
WHITEFOLKS
2010-02-14, 18:07
Problemet blir ju att många av t.ex. Schweiz spelare har erfarenhet av elithockey på hög nivå (även om de inte är stjärnor själva) och marginalerna är så mycket mindre där.
Jag tror att juniorerna skulle kunna gå bort sig rätt duktigt ibland (vilket man såg även under JVM). Schweiz kan ju ställa till det ganska ordentligt för många seniorlag så jag tror faktiskt de skulle få stryk av Schweiz över en matchserie.
Visst att många J20spelare spelar i elitserien osv. men det blir en helt annan sak i ett lag när HELA laget består av juniorer.
von huff
2010-02-14, 18:11
Schweizarna har ju på senaste tid visat att de inte är att leka med.Betydligt hårdare än tyskarna är de och det finns ju även några NHl stjärnor i deras lag
Nej, jag tror inte att Sveriges JVM-lag hade spöat någon av dessa herrlandslag, erfarenheten och de annorlunda sätt ett juniorlandslag vs. a-landslag spelar skiljer sig för mycket, liksom kunnandet. Vissa av Sveriges spelare är riktigt bra, men sett över hela laget så aldrig att de är bättre än nämnda landslag.
Landström
2010-02-15, 06:38
Frångår ämnet en aning men håller mig (kanske) inom ramarna... Minns när det svenska tennislandslaget vann över Sveriges bästa innebandyspelare... i innebandy! Det var på den tiden Sverige hade världens bästa tennisspelare. (Men även världens bästa innebandyspelare.) *screwy*
darocker
2010-02-15, 07:42
Frångår ämnet en aning men håller mig (kanske) inom ramarna... Minns när det svenska tennislandslaget vann över Sveriges bästa innebandyspelare... i innebandy! Det var på den tiden Sverige hade världens bästa tennisspelare. (Men även världens bästa innebandyspelare.) *screwy*
Tror det berodde på att då var innebandy inte en så välutvecklad sport, både spelet/spelarna, klubborna mm. är ju helt annat nu än sig på sent 80-tal/tidigt 90-tal. Då var det svettbandy, nu är det innebandy :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.