handdator

Visa fullständig version : Eget företag: GDS/biltvätt?

shadowfire
2010-02-14, 14:11
Enda riktigt bra handbiltvätten inom denna stadsdel/region slog igen i somras då en mack stängde och sedan dess har jag hört många grymta om att de måste åka en bra bit för att hitta en vettig handbiltvätt (av stuket "gör det själv").

Jag undersöker om det kan vara hållbart för mig att starta eget och bedriva en handtvättanläggning vid sidan om, GDS med myntsystem. Det råkar inte finnas ngn på kolo som har gjort ngt liknande eller känner någon som gör?

Är nyfiken på rånrisken på maskinerna, vad övervakningsutrustning kostar, break even på investeringar mm.

Är inte ute efter att tjäna pengar, men inte heller att bedriva välgörenhetsverksamhet. Däremot se till att samhället får en vettig närservice.

Kwon
2010-02-14, 14:14
Att se till så samhället får en vettig närservice + att tjäna en duglig hacka på det är ju en god gärning.

shadowfire
2010-02-15, 00:25
Att se till så samhället får en vettig närservice + att tjäna en duglig hacka på det är ju en god gärning.

aa, det är sant, men jag räknar inte med o bli snorfet på en tvättomat som tar tiokronor.. :D .. lär ju undersöka varför förra ägaren här lade ner. Det var en välbesökt station i varje fall, endast två tvättplatser men det tvättades bilar jädrar min skäl

tsp
2010-02-15, 00:32
Han kanske dog? Nä men ärligt, kolla upp varför. Kan ju finnas möjlighet att starta upp den verksamheten på samma plats igen liksom.

spoon
2010-02-15, 00:35
Spännande har en här på jobbet som funderar på att dra igång en i Sverige. Ska tydligen vara bra buissniess säger han.

shadowfire
2010-02-15, 00:36
Han kanske dog? Nä men ärligt, kolla upp varför. Kan ju finnas möjlighet att starta upp den verksamheten på samma plats igen liksom.

Yes, risken är dock att marken måste saneras eller ngt eftersom macken är nedlagd. Men har mailat mackkedjan för att se om de kan lämna ut vem som ägde stället här lokalt. Egentligen är allt riggat o klart och jag tror till och med tvättautomaterna står kvar (annars är det bara dem som saknas + övervakningskameror).

Nitrometan
2010-02-15, 08:11
Sen måste du ta hand om vattnet. Separera oljerester m.m.