handdator

Visa fullständig version : 30 000 att spendera på gym hemma.

daks
2010-02-14, 00:27
Hur skulle Du spenderat dem. Jag siktar på Styrkelyft.
Lyfter max 180kg i dag. Kvalitet går före kvantitet.

Tacksam för uppslag!

C.E.J.
2010-02-14, 00:32
Håller du på med SL är det ju viktigt att du tränar med andra så att du kan få feedback. Så mitt tips får bli: ett löpband.

Tonto
2010-02-14, 00:33
Håller du på med SL är det ju viktigt att du tränar med andra så att du kan få feedback. Så mitt tips får bli: ett löpband.

http://i729.photobucket.com/albums/ww300/seanachie/NotSureIfSerious.jpg

SLare och cardio är värre fiender än Gandalf och SarumaN!

WHITEFOLKS
2010-02-14, 00:33
Eleikobänk/stång iaf.

C.E.J.
2010-02-14, 00:35
http://i729.photobucket.com/albums/ww300/seanachie/NotSureIfSerious.jpg

i haz teh serial, yes? Läste du verkligen mitt inlägg?

Andy.da.wohoo
2010-02-14, 00:35

Hahaha :D

daks
2010-02-14, 00:41

Håller med om feedbacken, men problemet/tillgången är att jag ska flytta utanför stan och då ter sig ett gym hemma som en god lösning. (för 30 000 kan jag köpa bra skor och många)

Eleikobänk/stång iaf.

Eleiko verkar ofrånkomligt (och schysst), om än i överkant på pris.

Petoria
2010-02-14, 00:43
Eleiko stång + vikter
Powerrack

Vet inte hur mycket det kostar men du behöver nog inget mer än det

C.E.J.
2010-02-14, 00:47
Eleiko stång + vikter
Powerrack

Vet inte hur mycket det kostar men du behöver nog inget mer än det

Kan vara bra med hantlar och div. maskiner för en del stödövningar. Tror nog TS fattar själv att han behöver stång och ställning.

Petoria
2010-02-14, 00:52
Kan vara bra med hantlar och div. maskiner för en del stödövningar. Tror nog TS fattar själv att han behöver stång och ställning.

Okej, hantlar kan vara bra ibland också. Men blir det inte jävligt dyrt om man ska köpa en massa maskiner också?

Sen frågade han hur jag skulle spenderat pengarna och det var det jag skrev.

Edit: Glömde bänk i mitt första inlägg

Apos78
2010-02-14, 00:56
Utan tvekan skulle en mångsidig bouldervägg pryda ett hörn av bostaden.

daks
2010-02-14, 00:58
Alla ärligt menade svar är såklart välkomna!

Och visst lite koll har jag, men det kan vara spännande o nyttigt med tips!

Funderar om jag behöver en latsdragsmaskin, eller om jag bara kan göra något med "block o taljor"?

C.E.J.
2010-02-14, 00:58
Men blir det inte jävligt dyrt om man ska köpa en massa maskiner också?

Jo, och det är väl det som är problemet; han har 30,000kr, och eftersom det inte räcker till ett komplett gym, vad är mest kostnadseffektivt att satsa på? Så förstod jag frågan. Förstod den även som "vad skulle ni göra i min sits", inte vad vi läsare personligen skulle göra. Men jag kan ha fel givetvis.

daks
2010-02-14, 01:00
Utan tvekan skulle en mångsidig bouldervägg pryda ett hörn av bostaden.

Jag väger 121kg och är road av styrkelyft, hur kommer jag ha nytta av (vad jag förstår) en klättervägg?

WHITEFOLKS
2010-02-14, 01:03
Nåt i stil med:

http://www.eleikosport.se/gymfitness/se/product.asp?PageNumber=&Product_Id=404

Sen stång och vikter, nån sorts "gummi" för marklyft/diverse olympiska lyft.

elo_
2010-02-14, 01:12
powerrack, eleiko/leoko stång+vikter, uppvikbar bänk, vanlig bänk, chinsräcke, ett par järnrör extra så du kan köra dips i powerracket, öglor för fastsättning av gummiband för dynamisk belastningsträning, kedjor av samma orsak. Räcker pengarna till något mer så skulle jag satsa på kettlebells/giryakulor i gjutjärn för assistansövningar. Mycket mer än det här behöver du inte för en komplett SL-inriktad träning. Satsa på kvalité, så går merparten av de här grejerna i arv några generationer. :)

daks
2010-02-14, 01:19
Nåt i stil med:

http://www.eleikosport.se/gymfitness/se/product.asp?PageNumber=&Product_Id=404

Sen stång och vikter, nån sorts "gummi" för marklyft/diverse olympiska lyft.

Jag är bara tung, inte rullstolsburen/bunden, eller tänkte Du på något annat?

WHITEFOLKS
2010-02-14, 01:24
Jag är bara tung, inte rullstolsburen/bunden, eller tänkte Du på något annat?

hehe jo just den där är väl för rullstolsbundna men jag kunde inte hitta en "vanlig".

De har liknande den där på min träningsanläggning och det är verkligen trevligt trevligt att träna med "bra" saker i jmf med standard technogymställning eller liknande.

Jag trodde inte att det skulle kännas så mycket bättre med riktiga bänkar men för mig är det verkligen jätteskillnad (även om det givetvis funkar alldeles utmärkt att träna på vanliga ställningar/bänkar).

z_bumbi
2010-02-14, 08:28
Eleiko verkar ofrånkomligt (och schysst), om än i överkant på pris.

ER och metal har också tävlingsställningar. Stänger är Leoko. Men jag tvivlar på att på du får tag på någon sådan kombination för 30 kkr. Sen finns det något polskt företag som säljer en variant som nog inte är godkända för tävling men som funkar på träning.
En variant är att köpa ett powerrack, en lös bänk och sen en så dyr stång med vikter som du har pengar över till.

Matsa
2010-02-14, 08:54
powerrack, eleiko/leoko stång+vikter, uppvikbar bänk, vanlig bänk, chinsräcke, ett par järnrör extra så du kan köra dips i powerracket, öglor för fastsättning av gummiband för dynamisk belastningsträning, kedjor av samma orsak. Räcker pengarna till något mer så skulle jag satsa på kettlebells/giryakulor i gjutjärn för assistansövningar. Mycket mer än det här behöver du inte för en komplett SL-inriktad träning. Satsa på kvalité, så går merparten av de här grejerna i arv några generationer. :)

Jag plusettar det fetmarkerade. Däremot skulle jag lägga eventuella överblivna slantar på en ryggresnings/glute-ham bänk före kettlebells.

130kg finsk sisu
2010-02-14, 09:18

+1

Dock betoning på powerack,ställbar bänk dock med tävlings höjd&bredd, eleiko stång och vikterna kan du köpa av nån billigare variant.

von huff
2010-02-14, 09:23
Istället för 100 olika girajakulor så skulle jag försöka hitta hantlar där man kan skruva på ordentligt med vikter

beckman88
2010-02-14, 09:45
Bor du i villa eller lägenhet?

130kg finsk sisu
2010-02-14, 09:50
Om han satsar på SL är nog hantlar det sista man skaffar sig av basic utrustning. Ett latsdrag går t.o.m före.

von huff
2010-02-14, 09:55
Jag förstår endå inte varför girayakulor skulle vara bättre än hantlar.För assistansövningarna funkar ju hantlarna perfekt.

130kg finsk sisu
2010-02-14, 09:57
Giraykulor är lyx precis som hantlar. Stång, bänk, powerrack, vikter är det som skall införskaffas. Sen kanske ett latsdrag. Sen kanske hantlar och geischa kulor

emi23j
2010-02-14, 10:16
Hade köpt vanligt skivstångsset (alltså SL eller OL).

Sen hade jag köpt en vertimax http://www.vertimax.com/web09/education/Link_5.htm

z_bumbi
2010-02-14, 10:27
Två block att fästa på powerracket brukar gå att fixa för en billig penning om det inte finns som tillbehör och då har man latsdrag, rodd och de flesta andra övningarna man kan köra i kabel.

panzerpig
2010-02-14, 11:01
stång, bänk, powerrack, vikter är det som skall införskaffas.
+1

hugok
2010-02-14, 18:15
Stång
Vikter
Powerrack
Bänk
Playwoodskivor som underlag när du markar och eventuellt OLar
Hantlar
Kabelställning att sätta på racket

Loyndomsriss
2010-02-14, 18:23
Ett chinsräcke och en dipsställning kanske kan vara kul att ha med? Det är måhända inte så jättenödvändigt för just SL men variation är ju alltid trevligt :)

daks
2010-02-14, 19:27
Bor du i villa eller lägenhet?
Villa, med gott om plats.

Tack för alla svar, ska begrunda!

Lillgrabben
2010-02-15, 08:51
En rymlig power rack ( vissa är för trånga), en ställbar bänk & som andra skrivit - eleikostång samt vikter.

Egentligen behövs inte mer utrustning, även om en latsdragmaskin & ett par byggbara hantlar skulle vara fint.

ispåse
2010-02-15, 10:23
Skulle försöka hitta ett rack, en bra bänk, en stång och vikter på det.

Deceiver85
2010-02-15, 11:13
Prio 1
Satsa på ett skivstångspaket med en bra stång (Leoko, Eleiko), lås och vikter runt 275-300kg, borde räcka ett bra tag.

Prio 2
Powerrack, inklusive bänk.

Surfade runt lite på överstående fick upp 34,000kr, men då går det nog att hitta lite billigare alternativ här och var. Sen var inte direkt frakten inräknad..

daks
2010-04-09, 22:59
250 kg vikter, skivstång, ställbar bänk och böj/bänkställning. Allt ifrån eleiko.
Kommer om 14 dagar. Ska bli spännande att ha tillgång till det hemma.

PiNG.
2010-04-10, 10:42
Ta foto på det när det är klart :)

...och posta bilden här ;)

daks
2010-04-10, 11:00
Ska jag göra. Glömde skriva det finaste av allt i inköpet, en liten filmaffisch från "The wrestler". Den skall jag tänka på varje gång jag tränar. Sorgligt va!

EkarN
2010-04-10, 12:24
Om jag hade 30000 kronor och ville satsa på SL, då skulle jag köpa ett bra powerrack(typ metal) en bra ställbar bänk(eleiko/metal), en bra stång(eleiko/leoko) och en massa vikter, helst begagnade eleikovikter men det är svårt att hitta, så vilka billiga vikter som helst får duga. Anledningen till att Eleikovikter och motsvarande(Leoko, MB etc) är att föredra är att deras vikter faktiskt stämmer.

Edit: Såg att du redan beställt. Köpte du styrkelyft eller tyngdlyftningsstång?:)

daks
2010-04-10, 22:29
PL, hoppas nu jag inte blandat i hop det, visst är det powerlift=styrkelyft.

daks
2010-08-06, 19:26
http://iloapp.kungforpresident.se/blog/www?Home&post=9

Fler bilder på det kommer när jag målat. Funderar allvarligt på mörkbrunt.

Tack för tips som sagt!

cero
2010-08-06, 19:57
Vad kostade allt?

daks
2010-08-06, 20:18
2.8 för huset som sakerna står i, 32500 vill jag minnas för sakerna och då fick jag en t-shirt efter jag frågat efter en. Postern på "The wrestler" kostade 115 inklusive frakt. I dag skulle jag nog lagt lite mer på postern!

http://www.kungforpresident.se