Visa fullständig version : Vad äter bodybuilders?
FetmaOnFire
2010-02-13, 23:59
Jag undrar lite vad bodybuilders äter. Då menar jag bodybuilder som nästan inte har något fett alls på kroppen men endå har mycket muskler och tävlar när dem står i blänkande kallingar och ler :)
Jag har letat lite men jag har inte riktigt blivit nöjd.
Tack för svar!
Jag chansar på att dem äter ägg utan gulan och kycklingbröst och keso.
Fast jag kanske har helt fel.
http://www.bodybuilding.dk/files/attachments/9192-Stan_mcquay_bodybuilder_c_ezr.jpg
Varför ägg utan gula? Fett är inte farligt, det vet nog dom också, fast de drar nog ner på gulan ifall de ätre ägg.
Mycket kött iaf, och killen på bilden äter nog även ganska bra med "gröt".
Dom äter olagliga preparat :P
Lawgivah
2010-02-14, 01:18
dom äter olagliga preparat :p
+1
FetmaOnFire
2010-02-14, 01:26
Varför ägg utan gula? Fett är inte farligt, det vet nog dom också, fast de drar nog ner på gulan ifall de ätre ägg.
Mycket kött iaf, och killen på bilden äter nog även ganska bra med "gröt".
Dem måste ju äta mer än ägg, kött och gröt :P
Joe Hardgainer
2010-02-14, 01:30
1. Han går nog med stor sannolikhet runt med den formen året runt. Han har nog en del fett på kroppen an med när han inte ska fotas eller tävla.
2. Han tar antagligen AAS
3. Han tar nog ännu mer AAS.
4 Genetiska förutsättningar och en sund allsidig kost.
Dom äter olagliga preparat :P
sen när fan äter man aas?
och till resten av kommentarerna så skrattar jag bara
ElecTr0n
2010-02-14, 01:42
Om man intar AAS i pillerform så "äter man AAS".
Kan dock inte svara på vad snubben äter!
Om man intar AAS i pillerform så "äter man AAS".
Kan dock inte svara på vad snubben äter!
man tuggar ju knappast
man tuggar ju knappastOkej, man äter alltså inte olika soppor då heller.
Knaprar piller får vi heller inte använda då det är felaktigt...
Eftersom tråden handlar om vad bbs äter och det ända som kommr upp är aas så är det ju felaktigt?
Christyle
2010-02-14, 02:54
Vanlig proteinrik mat antar jag?!?! fast mer mängder kanske mycket kött iaf inga vegetarianer här inte
TS, man äter på olika sätt för att bli stor och bli hård.
Eddie Vedder
2010-02-14, 09:22
Jag chansar på att dem äter ägg utan gulan och kycklingbröst och keso.
Fast jag kanske har helt fel.
http://www.bodybuilding.dk/files/attachments/9192-Stan_mcquay_bodybuilder_c_ezr.jpg
Ja det äter de säkert eftersom mycket bygger på "monkey see, monkey do" så trots att det inte behöver finnas någon egenligt grund till varför så plockas nog ofta gulan bort t.ex. ja.
Just den där killen har jag lustigt nog sett i en dokumentär och han åt mest vit fisk, kycklingfiléer, havregryn, ris, broccoli, ägg (mest vitor men även några gulor per dag) och så någon rejäl stor nötstek ett par gånger i veckan. Och så tillskott till förbannelse.;)
Men det är inget krav på att äta enligt gamla byggarnormer för att få sjukt snygg fysik.
Och för övrigt kan ju vi ju låta den evinnerliga och uttjatade AAS-diskussionen avslutas. Visst preppas det något brutalt men nu var frågan VAD DE ÄTER FÖR MAT och inget annat. Så låt oss hålla oss till det tack.:)
ett tips kan ju att se ronnie coleman och jay cutlers dvd's, där kan man se vad dom äter och hur dom tillagar det i grova drag.
sen det här snacket om steroider, även om dom tar steroider så äter dom ändå mat och som många användare här på forumet många gånger tidigare påpekat går det att uppnå grymma resultat utan aas och han på bilden är ju inget extremt exempel. (jag säger inte att han inte använder, eller att han använder.)
trist att se allt skitsnack om steroider hela tiden så fort nån nämner bodybuilding eller dyl.
Ja det äter de säkert eftersom mycket bygger på "monkey see, monkey do" så trots att det inte behöver finnas någon egenligt grund till varför så plockas nog ofta gulan bort t.ex. ja.
Just den där killen har jag lustigt nog sett i en dokumentär och han åt mest vit fisk, kycklingfiléer, havregryn, ris, broccoli, ägg (mest vitor men även några gulor per dag) och så någon rejäl stor nötstek ett par gånger i veckan. Och så tillskott till förbannelse.;)
Men det är inget krav på att äta enligt gamla byggarnormer för att få sjukt snygg fysik.
Och för övrigt kan ju vi ju låta den evinnerliga och uttjatade AAS-diskussionen avslutas. Visst preppas det något brutalt men nu var frågan VAD DE ÄTER FÖR MAT och inget annat. Så låt oss hålla oss till det tack.:)
+ 1
Vilken dokumentär? :)
Eddie Vedder
2010-02-14, 09:32
Vilken dokumentär? :)
Vet inte namnet tyvärr men den visades rätt ofta på Viasat för några år sedan. Bla var den där killen med och det var under tiden då han ännu inte riktigt hade blivit heltidsproffs.
En bra dokumentär med mycket gamla stjärnor som Frank Zane och Lou Ferrigno i intervjuer.:)
Vet inte namnet tyvärr men den visades rätt ofta på Viasat för några år sedan. Bla var den där killen med och det var under tiden då han ännu inte riktigt hade blivit heltidsproffs.
En bra dokumentär med mycket gamla stjärnor som Frank Zane och Lou Ferrigno i intervjuer.:)
Blir till att googla! :)
FetmaOnFire
2010-02-14, 10:13
Tack för svaren!
Men innan dem ska tävla och ska bli av med massor av fett ändrar dem matvanorna då?
Eddie Vedder
2010-02-14, 10:17
Tack för svaren!
Men innan dem ska tävla och ska bli av med massor av fett ändrar dem matvanorna då?
Nu är det ju inte en 100% homogen grupp om du tror det men svaret är för de flesta antagligen ja men att det primärt handlar om mindre mängder och större procentuell andel protein.
Kolla Allmänt så finns ju massor av trådar med byggares filmer och grejer. På de sidorna kan du säkert hitta hur mycket läsning som helst.
FetmaOnFire
2010-02-14, 10:21
Nu är det ju inte en 100% homogen grupp om du tror det men svaret är för de flesta antagligen ja men att det primärt handlar om mindre mängder och större procentuell andel protein.
Kolla Allmänt så finns ju massor av trådar med byggares filmer och grejer. På de sidorna kan du säkert hitta hur mycket läsning som helst.
Ok tack!
Ska kolla där.
Anton Fräs
2010-02-14, 17:58
Underhållande att läsa gamla BB-tidningar/se gamla filmer. Alla äter exakt likadant och inte 1g fett så långt ögat når :D
http://www.muscletech.com/resources/athletes/branchwarren/index.shtml
Scrolla ner lite så har du Branch Warrens off-season meal plan och hans pre-contest meal plan.
Är ganska säker på att du genom att googla kan hitta väldigt många andra proffs-bbs "meal-plans".
http://www.jaycutler.com/archives.php
bläddra runt där så finns det precis vad han heter
Motoranimal
2010-02-14, 22:22
Har någon några bra filmer att tipsa om där man får följa elitidrottare och byggare och se vad de äter och hur de tränar? Såg några med Coleman men de var ganska tråkiga.
Har någon några bra filmer att tipsa om där man får följa elitidrottare och byggare och se vad de äter och hur de tränar? Såg några med Coleman men de var ganska tråkiga.
jag tycker jays filmer är bättre. :)
ett tips kan ju att se ronnie coleman och jay cutlers dvd's, där kan man se vad dom äter och hur dom tillagar det i grova drag.
sen det här snacket om steroider, även om dom tar steroider så äter dom ändå mat och som många användare här på forumet många gånger tidigare påpekat går det att uppnå grymma resultat utan aas och han på bilden är ju inget extremt exempel. (jag säger inte att han inte använder, eller att han använder.)
trist att se allt skitsnack om steroider hela tiden så fort nån nämner bodybuilding eller dyl.
Du behöver aldrig ens tvivla det lilla minsta på att just Ronnie coleman och Jay cutler pumpar i sig mer juice än vad br*mhult tillverkar på en sekund. *screwy*
dream_theater_
2010-02-14, 23:06
http://www.jaycutler.com/archives.php
bläddra runt där så finns det precis vad han heter
ja.. Jay Cutler?;)
Säger bara en sak ... GOOD OL' CHICKEN!
Giljotinen
2010-02-14, 23:37
Om jag inte minns fel så är det en dokumentär om främst naturella byggare? Kan blanda ihop det med någon annan.
Luca Brasi
2010-02-15, 01:48
Säger bara en sak ... GOOD OL' CHICKEN!
And dat dere cell tech.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.