Visa fullständig version : Få bort "hängpattar"
Tja. Behöver lite hjälp! Har en pågående deff och vill veta hur man kan få mer definerade bröst så man slipper "hängpattar" eller vad man nu ska kalla det :)
Är det tung eller lätt träning som gäller?
Då menar jag så här:
Tungt...6-8 reps
Lätt....10-15 reps
Med fler reps så defineras musklerna väl mer?
Slänger upp en bild:
http://f.imagehost.org/0871/jaaag1.jpg
Mvh
b1gdude
Tunga vikter, få reps och en bra diet.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Det är ju fett % som du måste bli av med för att bli av med "häng" pattarna, Så det är ju bara deffa på och köra tung träning.
Inge Enveten
2010-02-12, 13:02
Din styrketräning kommer inte att forma musklerna på något sätt förutom att göra musklerna i fråga större. Hänget du talar om har att göra med fett och därför gäller det att du fortsätter med deffen för att få bort fettet.. efter ett tag bör "pattarna" vara mindre "hängiga"
Tack för era svar.
Kan det vara bättre att lägga in 2 bröstpass/veckan där man kör ex:
Måndag (Tunga vikter, få reps)
Fredag (Lätta vikter, högre reps)
Jag hade annars tänkt att prova på att köra endast lätta vikter med högre reps i varje bröstpass.
Jag har alltid haft problem med att få definerade bröst eftersom sist jag deffade så gick jag ner ca 13 kg på ca 13 veckor men hade fortfarande mycket fett runt brösten samt nedre magen då det hängde så man kunde dra i det..kan det bero på att jag inte styrketränade så mycket utan jag motionerade mest samt käkade skräpmat om kvällarna, godis mm??
Denna deff 2010 undviker jag skräpmat, godis,läsk,kakor mm och är 100% seriös.
King Grub
2010-02-12, 15:10
Repetitionsantalet har inget med ditt kroppsfett att göra.
Det enda "endast lätta vikter med högre reps" åstadkommer är sämre muskeluppbyggnad och därmed större risk för muskelförlust vid deff.
Tack för era svar.
Kan det vara bättre att lägga in 2 bröstpass/veckan där man kör ex:
Måndag (Tunga vikter, få reps)
Fredag (Lätta vikter, högre reps)
Jag hade annars tänkt att prova på att köra endast lätta vikter med högre reps i varje bröstpass.
Jag har alltid haft problem med att få definerade bröst eftersom sist jag deffade så gick jag ner ca 13 kg på ca 13 veckor men hade fortfarande mycket fett runt brösten samt nedre magen då det hängde så man kunde dra i det..kan det bero på att jag inte styrketränade så mycket utan jag motionerade mest samt käkade skräpmat om kvällarna, godis mm??
Denna deff 2010 undviker jag skräpmat, godis,läsk,kakor mm och är 100% seriös.
Hehe, deff med skräpmat :smash:
MrBurner
2010-02-12, 17:23
Repetitionsantalet har inget med ditt kroppsfett att göra.
Det enda "endast lätta vikter med högre reps" åstadkommer är sämre muskeluppbyggnad och därmed större risk för muskelförlust vid deff.
Någon teori rörande hur det hela "lätta repetitioner för muskelbevaring vid deff" kommit till? Eller är det kanske bara att någon/några antagit det vid tidernas begynnelse och sedan har det blivit kvar i många krestar.
Vad tycker ni genom att bara se på bilden? Är det mycket "häng" eller är det helt normalt?
Kan det vara så att min form är svårare att bygga än andra bröstformer eftersom min form är typ som en fyrkant eller är det helt normalt att det bli så vid en bulk?
Allt annat på kroppen blir bra efter en deff men det är just brösten som kommer efter, kan de vara övertränade?
King Grub
2010-02-12, 20:16
Det är helt normalt. Det är häng... men det beror inte på några "fel", utan på att du är... tjock.
Kan bara hålla med föregående.
Nu vet jag inte dina stats men plocka ner dig 10kg så kommer det se mycket bättre ut. Om det nu inte är att det även finns lite gyno där under...
Det är som en hård klump precis innan bröstvårtan, kan det vara fett som samlats där som under diet blir mindre & mindre?
Har även en fråga ang tortillas:
Är det bra att äta det när man är under diet då menar jag inte som ätardag utan typ som innan träning? 1gång/veckan.. Har ätit nyttigt nu i 2 veckor så det skadar väl inte att äta tortillas :) ?
Nybörjare91
2010-02-15, 02:43
184 cm
87 kg
små fet
Min fråga är: ni som är ungefär lika stora som mig hur mkt kalorier äter ni vid deff och vad är er fördelning av kollisar, protein, fett?
och sedan hur många reps borde man köra för att behålla muskelmassan man har och helst varför ni svarat som ni gjort och är konditions träning att rekommendera?
Kravmaga
2010-02-15, 15:41
Har även en fråga ang tortillas:
Är det bra att äta det när man är under diet då menar jag inte som ätardag utan typ som innan träning? 1gång/veckan.. Har ätit nyttigt nu i 2 veckor så det skadar väl inte att äta tortillas :) ?
Beror väl på vad du har i dina tortillas, hur många du äter, om du går över ditt energibehov osv osv.
Personligen äter jag sällan tortillas just för att tortillabrödet innehåller en del kalorier, framförallt de stora bröden. Då tar jag hellre allt som ligger i tortillan och lägger till lite mer av det på en tallrik ;)
chrilledude
2010-02-15, 18:33
Beror väl på vad du har i dina tortillas, hur många du äter, om du går över ditt energibehov osv osv.
Personligen äter jag sällan tortillas just för att tortillabrödet innehåller en del kalorier, framförallt de stora bröden. Då tar jag hellre allt som ligger i tortillan och lägger till lite mer av det på en tallrik ;)
Har för mig att en hade 200kcal, vilket är sjukt mycket för en liten brödplätt. :)
Var har du köpt dina armband? :D (Dom gul-randiga som ger stöd)
Fick dem i present ;)
Fick inget svar på min fråga:
Det är som en hård klump precis innan bröstvårtan, kan det vara fett som samlats där eller är det något annat?
svennebanan
2010-02-17, 15:21
Som sagt har du lite väl mycket att ta av, men att gynekomasti skulle kunna vara inblandat är väl inte uteslutet. Det här är absolut ingen diagnos utan bara något du kan läsa vidare om i fall lusten infinner sig.
svennebanan
2010-02-17, 15:29
Det är helt normalt. Det är häng... men det beror inte på några "fel", utan på att du är... tjock.
Ärligheten när den är som bäst. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.