Visa fullständig version : Otrolig viktminskning!!
Satt nyss och tittade på näst sista avsnittet av Biggest Looser. En tjej hade senaste veckan gått ner ca 5 kg!!!! Då hade hon redan innan gått ner ca 46 kg under tiden hon hade varit där.
Hur är det där möjligt???
Hon skapar ett tillräckligt stort kcal- och har dessutom tur med vätska?
Är man kraftigt överviktig går det väldigt fort.
svamptroll
2010-02-11, 20:15
Dom flesta som är med på det där programmet lider av extrem övervikt och käkar säkert +10k kcal per dag innan dom gick med där. ganska logiskt att dom går ner otroliga mängder när dom får en bra kost och träningsplan som dom i princip blir tvingade att följa.
... och vätskedrivande.
Detta var efter sista veckan. Hon var dessutom i god form (fit) från föregående veckan. I detta avsnitt var hon på väg att börja få insjunkna kinder.
Antagligen en hel del vätska som spelar in men hon har trots allt tappat 99 kg totalt på 15 veckor (har jag för mig).
(jepp jag har kollat en del på biggest loser jag erkänner :D)
Detta var efter sista veckan. Hon var dessutom i god form (fit) från föregående veckan. I detta avsnitt var hon på väg att börja få insjunkna kinder.
Antagligen en hel del vätska som spelar in men hon har trots allt tappat 99 kg totalt på 15 veckor (har jag för mig).
Det är ju inte så illa pinkat. Med stenhård träning och kass diet, eller är det något i stil med PSMF?
Åt hon mycket grapefrukt? (eller om det var grapejuice hon borde dricka? minns inte)
svamptroll
2010-02-11, 21:04
Shit kan det verkligen vara bra o gå ner 100kg på 3månader??
lär ju bli mycket överbliven hud och annat äckel...
Otroligt mycket bättre än att bära runt på 100kg övervikt...
svamptroll
2010-02-11, 21:37
SAnt, hellre smal med för mycket hud än en halvdöd ballong.
Det är ju inte så illa pinkat. Med stenhård träning och kass diet, eller är det något i stil med PSMF?
Åt hon mycket grapefrukt? (eller om det var grapejuice hon borde dricka? minns inte)
Jag vet inte hur deras diet såg ut. Men fokus låg nog väldigt mycket på att förbruka kalorier, eller iaf, träna mycket och varierat. Självklart var deras diet förändrad under tävlingen men jag vet inte hur sammansättningen såg ut, men vid de tillfällen då det pratades kost smög det in sig en del halvsanningar förstås.
Hon såg jäkligt bra ut fysikmässigt faktiskt, muskulös och atletisk. Kunde inte se någon lös hud. Vet dock iofs inte hur det såg ut vid mage förstås men hon verkade ha haft en hud som var väldigt anpassningsbar.
Otroligt mycket bättre än att bära runt på 100kg övervikt...
+1
http://bellaonthebeach.files.wordpress.com/2009/01/blog-biggest-loser-ali.jpg
http://www.rightcelebrity.com/wp-content/photos/ali_vincent.jpg
ooops, verkar ha kommit med en spoiler där hehe :P
FannyRonkainen
2010-02-11, 21:50
Hon såg jäkligt bra ut fysikmässigt faktiskt, muskulös och atletisk. Kunde inte se någon lös hud. Vet dock iofs inte hur det såg ut vid mage förstås men hon verkade ha haft en hud som var väldigt anpassningsbar.
+1
http://bellaonthebeach.files.wordpress.com/2009/01/blog-biggest-loser-ali.jpg
http://www.rightcelebrity.com/wp-content/photos/ali_vincent.jpg
ooops, verkar ha kommit med en spoiler där hehe :P
Fan va taskigt:(
Fan va taskigt:(
Kan ju iofs vara ett rykte? *rolleyes*
Enligt hennes hemsida (http://alivincent.com) var det 112 pounds (= ~50 kg)...
Enligt hennes hemsida (http://alivincent.com) var det 112 pounds (= ~50 kg)...
Ja inte är det 100 kg som någon säger här iallafall.
Sorry, självklart var det inte 100 kg. Måste haft tankarna på annat. Menade pounds :P
Lyle refererade till biggest loser-upplägget som 'asinine' här http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/muscle-loss-while-dieting-to-single-digit-body-fat-levels-qa.html :)
Vad var tanken bakom grapefrukt/juice?
Kolla hennes vader. Jävlar.
De gör nästan allt för att gå ner i vikt och det handlar väldigt lite om hälsa att göra det. Att gå ner fem kilo på en vecka för vem som helst som inte är kraftigt undervikt är under de förutsättningarna inte omöjligt men med tanke på viktminskningens variation under seriens gång så tror de flesta att de dessutom ändrar tidsaspekten för vissa avsnitt. Några deltagare i tidigare säsongen säger dessutom just det och i de avsnitt där alla går ner mycket så har de troligen fått längre tid på sig.
Jag är mest förundrad över vilka övningar de låter folk som är otränade köra och att det inte blir fler som åker till sjukhus, iofs är screeningen innan programmen stenhård men i alla fall.
Vad var tanken bakom grapefrukt/juice?
Fråga lina03. :-)
young_george
2010-02-12, 12:18
De gör nästan allt för att gå ner i vikt och det handlar väldigt lite om hälsa att göra det. Att gå ner fem kilo på en vecka för vem som helst som inte är kraftigt undervikt är under de förutsättningarna inte omöjligt men med tanke på viktminskningens variation under seriens gång så tror de flesta att de dessutom ändrar tidsaspekten för vissa avsnitt. Några deltagare i tidigare säsongen säger dessutom just det och i de avsnitt där alla går ner mycket så har de troligen fått längre tid på sig.
Jag är mest förundrad över vilka övningar de låter folk som är otränade köra och att det inte blir fler som åker till sjukhus, iofs är screeningen innan programmen stenhård men i alla fall.
Vilka övningar är det? Har ej sett programmet
Vilka övningar är det? Har ej sett programmet
Springa, hoppa, klättra, massor av skumma styrkeövningar utan egentligt värde men med hög skaderisk.
Christyle
2010-02-12, 13:20
nej ingen spoil detta är en repris från förra året tro jag
nej ingen spoil detta är en repris från förra året tro jagÄh du kunde varit shysst mot de som råkade se mina bilder och inte avslöjat detta, hehe. Jag ska vara tyst inför min sambo iaf.
Får ju faktiskt erkänna att det är ett väldigt underhållande program, även om man kanske har en del att säga om bl a hur träningen bedrivs och om det alltid är så nyttigt att tävla om att tappa mest vikt, speciellt om man hinner bli normalviktig innan tävlingen är slut.
Underhållande är det, och de får ju anstränga sig, men som sagt det är skumma övningar ibland. Jag har även sett tillfällen då de poängterar att det är viktigt att få i sig mat, och inte svälta sig själv, vilket jag tycker är bra. Vad de verkligen äter och hur den vanliga träningen ser ut (jag tror bara att de visar den extrema sista-dagen träningen) vet jag dock inte...
Christyle
2010-02-12, 14:29
Äh du kunde varit shysst mot de som råkade se mina bilder och inte avslöjat detta, hehe. Jag ska vara tyst inför min sambo iaf.
Får ju faktiskt erkänna att det är ett väldigt underhållande program, även om man kanske har en del att säga om bl a hur träningen bedrivs och om det alltid är så nyttigt att tävla om att tappa mest vikt, speciellt om man hinner bli normalviktig innan tävlingen är slut.
Ja programmet är kul o se på faktiskt väldigt motivernade o tränaren för det svarta laget Gilian är så snygg:D
Ja programmet är kul o se på faktiskt väldigt motivernade o tränaren för det svarta laget Gilian är så snygg:D
Snygg, och arg! :D
Snygg, och arg! :D
Nja, något för manhaftig för min smak. Men smaken är som baken.
Det där har jag också funderat över för det gör verkligen väldigt hårda övningar för vanligt folk och samtidigt tränar de hela dagarna så det är inte heller 1 h träning per dag. Deras leder får nog en hel del stryk så jag tycker också att fler borde få skador och bli övertränade. Jag hade blivit övertränad på den kosten och träningen och fått skador.
Svårt att veta hur mycket träning den handlar om då tv såklart visar de hårda passen. Men visst finns det en skaderisk som kanske inte tas i beaktning. Skulle vara trist för tittarna att se någon lunka 60 min, även om även det säkert ingår.
En deltagare berättade om ca 1 h hög- eller medelintensivt pass och 3-5 h lågintensiv träning per dag.
Ser man det på det här sättet och så är det inte abnormt mycket även om det kommer att slita, gissningsvis så ökar träningsdosen också med tiden då det blir svårare att göra av med energi.
Däremot
Listen to what Biggest Loser season one winner Ryan Benson had to say on his myspace blog:
"I wanted to win so bad that the last ten days before the final weigh-in I didn't eat one piece of solid food! If you've heard of "The Master Cleanse" that's what I did. Its basically drinking lemonade made with water, lemon juice, maple syrup, and cayenne pepper. The rules of the show said we couldn't use any weight-loss drugs, well I didn't take any drugs, I just starved myself! Twenty-four hours before the final weigh-in I stopped putting ANYTHING in my body, liquid or solid, then I started using some old high school wrestling tricks. I wore a rubber suit while jogging on the treadmill, and then spent a lot of time in the steam room. In the final 24 hours I probably dropped 10-13 lbs in just pure water weight. By the time of the final weigh-in I was peeing blood.
Was this healthy? Heck no! My wife wanted to kill me if I didn't do it to myself first. But I was in a different place, I knew winning the show could put us in a better place financially and I was willing to do some crazy stuff. All this torture I put myself through has had no lasting effects on me (that I know of) and at the time it was sort of a fun adventure for me -- but I am sure it reeked havoc on my system.
In the five days after the show was over I gained about 32 lbs. Not from eating, just from getting my system back to normal (mostly re-hydrating myself). So in five days I was back up to 240 -- crazy!".
johanhej
2010-02-12, 22:18
Kolla hennes vader. Jävlar.
word som fan. Sitter här med världens vadkomplex. OMG liksom.
Funderar hur någon kan minska 31 pounds (ung 14.kg) på 7 dagar
Dom skrev ju det, svält och vätsketömning.
Min handläggare/handledare/coach/kalla-det-vad-man-vill på Arbetslivsresurs berättade på det senaste gruppmötet att hon hade gått ner 5kg på en dag. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.