Visa fullständig version : Checklista innan trådstart.
Är jag full?
Är jag upprörd?
Är jag efter på skolarbetet?
Är jag uppmärksamhetskrank?
Är jag bara lat?
Om någon av ovanstående svar är JA.
Tänk om !
(givetvis om humor tillförs släpps det mesta igenom)
Kan göras längre
Är jag ful?
Är jag kåt?
osv
vad fan, skall du ta död på Allmänt Forum? :)
Är jag full? Det blir desto roligare!
Är jag upprörd? haha, bygger inte allmänt på hur jävla bittra vi är?
Är jag efter på skolarbetet? Agreed.
Är jag uppmärksamhetskrank? Nåja, det har inte stoppat någon so far, alla är vi attentionwhores, även om bara ett dussin utmärker sig som det.
Är jag bara lat? Det trodde jag vi redan fastställt - Gemene allmäntare är lat.
Så. pra, pra..
Klarar denna tråden verkligen checklistan?
Den första var ju bara dum, dom bästa trådarna är fylletrådar :)
Men en punkt borde väl vara,
Har jag sökt minst en kvart innan jag postar ny tråd?
Nej, den faller på 1,2 och 4 ;)
Tycker nog att denna tråden faller på sista punkten eller vad säger administratören?
Samtliga ska vara JA innan man gör en tråd :)
Tycker nog att denna tråden faller på sista punkten eller vad säger administratören?
Aber LOL.
spoonchest
2010-02-10, 15:31
Samtliga ska vara JA innan man gör en tråd :)
I'll second that.
Tyst med sig, Fester!
(jag är oskyldig till allt ovanstående)
kan det vara så att listan över borttagna trådar börjar växa sig astronomisk? och att dom gissar att ovanstående punkter är dom största orsakerna?
Kebab-Arne
2010-02-10, 21:30
Anser jag att mina grannar är dumma i huvudet?
Anser jag att gymägaren är dum i huvudet?
Kallar jag träningsprogram "schema"?
Aber LOL.
Tyckte det var ett gyllene tillfälle :cool:
Tycker denna behöver en bump!
Det är säkert inte bara jag som tycker att nyskapandet av trådar börjar gå lite väl långt.
Mestadels är det nya förmågor som verkar ha missat sökfunktionen eller något.
Även EAA-tråden spammas det friskt med frågor i som i regel besvaras på första eller några sidor in. Sedan kan jag förstå att folk inte orkar läsa speciellt långt i EAA-tråden då den är riiktigt lång, men det går ju även att söka i ämnet, vilket många verkar ha missat.
Hur gör man för att uppmärksamma nya(och kanske gamla) användare att sökfunktionen finns och att den bör användas regelbundet vid funderingar. Funkar inte sökfunktionen finns även google, men folk verkar inte ens ha det i åtanke. Nej istället kör man med Silverfatsprincipen!
Trådar som denna verkar inte funka tyvärr. En Quiz vid registrering med 15 frågor i form av: "Vad gör du innan du skapar en tråd? 1.SÖKER!! 2.SÖÖÖÖÖKER! 3.Albatross!"
Namnet checklista ger närmast för handen att detta är kriterier som skall vara uppfyllda för att det ska vara en bra idé att skapa en tråd!
Scratch89
2010-02-16, 23:51
Även EAA-tråden spammas det friskt med frågor i som i regel besvaras på första eller några sidor in. Sedan kan jag förstå att folk inte orkar läsa speciellt långt i EAA-tråden då den är riiktigt lång, men det går ju även att söka i ämnet, vilket många verkar ha missat.
Jag tror faktiskt inte att det finns en enda fråga i hela EAA-tråden som inte besvaras i mitt första inlägg, faktiskt. Visst, kanske inte exakta svaret på en specifik fråga, men har man lite slutledningsförmåga och en dos av sunt förnuft (tm) så kan man nog lista ut det ändå.
Jag tror faktiskt inte att det finns en enda fråga i hela EAA-tråden som inte besvaras i mitt första inlägg, faktiskt. Visst, kanske inte exakta svaret på en specifik fråga, men har man lite slutledningsförmåga och en dos av sunt förnuft (tm) så kan man nog lista ut det ändå.Mycket möjligt, men så kommer svaret på varför de ställer frågan: "Jag fick inte ett svar specifikt för mig"...... Ja, vi har alla varit nybörjare, men ibland börjar man fundera.
vad fan, skall du ta död på Allmänt Forum? :)
Precis vad jag tänkte, mangs och PowPow! *popcorn*
Är jag full?
Är jag upprörd?
Är jag efter på skolarbetet?
Är jag bara lat?
Om vi hade tagit bort alla fulla, upprörda, folk som är efter (på skolarbetet), lata, uppmärksamhetskranka medlemmar från forumet hade vi inte haft mycket till "Allmänt". :)
Hur hade Kolo sett ut utan alla dessa medlemmar? :D
E]
Haha, var ju du, krampus och de andra tomtenissarna som ledde allmänt med den flaggan i topp.
Bra att du tänkt om dock, blev lite jobbigt ett tag :thumbup:
bertbert
2010-02-17, 08:49
Men lite mental uthållighet får man ju ha. Vad är meningen med att läsa, om man inte orkar läsa? :/
Haha, var ju du, krampus och de andra tomtenissarna som ledde allmänt med den flaggan i topp.
Inte då, vi hade humor och stil :D
Edit: har
Japp! Det var vad man hade Kolozzeum till. Funkade utmärkt. Nu försvinner man i mängden.
Du var dock aldrig jobbig. Aldrig sett dig. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.