Visa fullständig version : Nominera koloprestationer
130kg finsk sisu
2010-02-10, 10:07
Tycker här på kolo finns det så många som gör fina gymprestationer. Tycker vi skall göra en tråd här med de som ni gillar bäst. Skriv om prestationen och länka in film om det finns. Finns många som gör imponerande lyft och set eller nån sorts av dragonflags osv. Skriv gärna in kroppsvikten + lite annan fakta omlyftaren os
Själv "nominerar" jag Martin som nyligen lär ha tryckt CoC#4 vilket är rent ut sagt sjukt! Tyvärr finns inte film!
Om det kommer många bra "nomineringar" kanske vi gör en poll???
Edit: ÄR medveten om mitt namn kanske kommer med här om tråden blir populär. Det är inte meningen att göra den tråd till en beröm-tråd för mitt juckande utan främst en tråd för att lyfta fram alla de unika prestationer som görs av koloiter.
Jag nominrerar - Mapa. Han är lika stark som Bamse!
130kg finsk sisu
2010-02-10, 10:29
Ursäkta. Kanske inte jag uttryckte mej klart. Det är inte en person man skall nomiera utan en prestation gjord av en person. Men nominera gärna nåt av Mapas lyft! Film gärna!
130kg finsk sisu
2010-02-10, 10:30
Ser att jag skrivit fel jag med. :) JAg nominerar Martins CoC#4 klämning!
130kg finsk sisu
2010-02-10, 10:55
nominerar min vapenbroder big-elo då han lyfter 232,5 i överhandsmark
HeUoW8aFKwM
http://www.youtube.com/watch?v=HeUoW8aFKwM
Jag nominerar storgalten Freddi för en drös prestationer, men den här har många fina små stjärnor i marginalen och kanske behöver lyftas fram ännu en gång, för tammejfan - det här är sjukt och något som väldigt få människor i världen gör om:
OWiLwA5RE70
Sedan allas vår favorit Big Lou som drar ett sinnessjukt överhandsmarklyft på 255 kg: :hbang:
ysrHoAd2EKQ
130kg finsk sisu
2010-02-10, 11:16
Tack elo. Men länkar in en annan 15x200kg eftersom den där filmen du länkade in är dålig gällande utförande och filmkvalitè.
5uMh2j9CAtI
Jockes 280 kg´s markar. Episkt :bow:
YqozG2Is_KA
130kg finsk sisu
2010-02-10, 11:20
Jocke väger kring 100kg och jag 140kg. I greppprestationerna behövs inte kroppsvikten nämnas anser jag eftersom det är rätt ovidkommande.
Eddie Vedder
2010-02-10, 11:23
Oj, jag läste tråden dåligt och såg nu att enbart styrkeprestationer får vara med. Så jag tog bort min nominering.
Oj, jag läste tråden dåligt och såg nu att enbart styrkeprestationer får vara med. Så jag tog bort min nominering.
näädå Eddie, jag tror nog alla slags imponerande idrottsprestationer ryms med. :) Det här är jag imponerad av! Slartibrad kör lite dragonflags.. :hbang:
u0FJauqN9v8
hittade inte klippet med flaggan... :'(
edit: och gudars djävla skymning med Jockes marklyft!!!1 Bruuuuuuuuuuuuuunt! :hbang: :hbang:
130kg finsk sisu
2010-02-10, 14:46
Mera prestationer tack! Tycker Samir Troudi borde ha en plats här med ett klipp. Så alla Samir fans. Släng upp ett klipp.
Jag tycker ni ska utbyta telefonnummer och smöra för varann direkt ;)
Jag tycker Tomme och Mackans böjar bör uppmärksammas. Mackan är en lyftkran och att Tomme böjde 257,5 kg raw som 19-åring, vägandes 89 kg, det är fasiken respekt.
A7uGfnURrzs
Damien Thorne
2010-02-10, 15:42
Jag nominerar min lillebror Lamb Of God.
Vi hade två utmaningar, försten till 200 i marklyft och försten till 150 i knäböj.
Han vann båda. *gah!*
Jag hoppas att han nominerar mig om ett halvår när jag vinner över honom i "Raw-SM" :D
130kg finsk sisu
2010-02-10, 16:30
Kommer bli en riktigt fin poll det här. Väntar till 20.30 ikväll sen lägger jag upp pollen. Hoppas få en nominering av Samir och eventuellt nåt utrustningslyft. Samtidigt nån fler icke skivstångsövning typ som Slarti.
Trapper Buzz
2010-02-10, 16:31
Får man nominera flera?
130kg finsk sisu
2010-02-10, 16:44
Ja men vi kan väl hålla oss till 1 prestation för varje person. Så inte pollen har 5 Samir alternativ. Sen måste man vara medlem på kolo
130kg finsk sisu
2010-02-10, 17:11
Nu vet jag inte om jawa är bannad eller inte men här är hans frontböj 200kg vägandes straxt över 120kg. Givetvis utan utrustning.
CZ1zVoIaz5I
1,54 in i filmen
dream_theater_
2010-02-10, 17:17
Börje: Lite kul att du döper klippet till böjgudar.. Läser man snabbt kan det misstolkas!:D
Ser att jag skrivit fel jag med. :) JAg nominerar Martins CoC#4 klämning!
När klara han av det? Grattis Martin!
Trapper Buzz
2010-02-10, 17:28
Okej, nominerar Svenssons lilla klossbänk.
Du har en helsikes massa efforts själv, Sisu; men du är väl redan nominerad.
v_Y6doAtbb0
130kg finsk sisu
2010-02-10, 17:30
Jag är nominerad redan med 15x200 raw. Iofs skulle jag själv hellre sett 8x225 men det får duga.
Bra att vi fick nåt utrustningslyft med oxå.
CrilleVelin
2010-02-10, 18:40
Jag nominerar självklart SAMIR THA MAN ! En person jag beundrar mest på kolo. Gillar hans stil och hur han tränar. Man får en redig kick och vill dra in o gymma, tummen upp för det !
Har inte sätt han tävla men hoppas på att jag får se han nån gång detta år..
Kul att han ställer upp i så mycket, fitness five m.m.
Fortsätt som du gör så kommer du gå långt :) DU är helt enkelt ett bra ideal.
j1W9OULP-4w&feature
Valde bara en film när han poserar.. tänkte att de skulle bli lite annat än vanliga lyft i tråden.
130kg finsk sisu
2010-02-10, 18:44
Nu fick jag min Samir. Men detta var ju ingen prestation. Men om inga av Samir lyftvideos kommer in som nomineringar så nomineras hans posing. Och jag tror posingen kan vara het i en omröstning.
Hade varit roligt att se nån mäktig dips eller chins video!
Ljuvligt
2010-02-10, 19:52
Hade varit roligt att se nån mäktig dips eller chins video!
Pepzadept borde nomineras! Ingen som har en bra video med honom?
130kg finsk sisu
2010-02-10, 20:11
OK. JAg ger det några timmar till så¨får ni lägga upp nåt chins och dips samt pepzadept samt nån annan oxå!
Erik_Hellström
2010-02-10, 20:32
En klass för sig...
-Hja8_tES9k&feature=related
'Pepzadept' här på kolo.
christian9
2010-02-10, 21:06
Ja med den mannen finns det en hel del att välja bland!
Langsters 3xkv i mark tyckte jag var rätt ohyggligt också. Tror Grandmaster har gjort något liknande.
Sen har vi ju Baboom. Visserligen inget lyft, men om NM guld i BB inte är en prestation vet jag inte vad. *flex*
130kg finsk sisu
2010-02-10, 21:17
pepzadepts film kan jag inte se eftersom YT strular. Vad sker i filmen? Men om det är en prestation så är jag med.
Babooms NM guld är mycket fint gjort. Men jag skrev ju att det skall vara en fysisk prestation och inte en titel osv. Men vi kan göra som så att vi nominerar "Babooms posing som gav NM guld i BB"
Skulle gärna se langsters mark på film. Eller höra vad han lyfte. Om så sker, så check.
Sedan undrar jag om det skall komma nån film på nåt lyftande av Samir? Eller blir hans posing hans prestation?
I övrigt känner jag att det är sjukt många fina prestationer här! Mitt 15x200kg i raw-bänken står sig lätt här! Fint!
Erik_Hellström
2010-02-10, 21:26
pepzadepts film kan jag inte se eftersom YT strular. Vad sker i filmen? Men om det är en prestation så är jag med.
-Hja8_tES9k
Funkar bättre nu? Kanske blev något fel i kopieringen...
Om inte annat så är det 60dips som genomförs.
Här är originallänken:
http://www.youtube.com/watch?v=-Hja8_tES9k
major Pectoralis
2010-02-10, 21:39
hehe, alltså inget ont om Kristian Sewen men att jämföra 60 halvsnygga dips med 15x200kg raw eller att stänga en COC4 blir ungefär som att jämföra en Fiat Uno med en Rolls Royce.....
Dubbla antalet dips sedan kan vi börja snacka om att jämföra prestationsnivå.
MrMac var idag nominerad som årets manlige idrottare på medelpads idrottsgala för sitt brons på bänk-vm förra året men det gick tyvärr inte vägen.
Erik_Hellström
2010-02-10, 21:54
hehe, alltså inget ont om Kristian Sewen men att jämföra 60 halvsnygga dips med 15x200kg raw eller att stänga en COC4 blir ungefär som att jämföra en Fiat Uno med en Rolls Royce.....
Och det var din högst subjektiva åsikt ja... Sen tolkar jag en liknelse med en Fiat Uno som att du menar ont mot personen ifråga, men det är bara min syn på det hela ;)
Taget ur originalposten: "Tycker vi skall göra en tråd här med de som ni gillar bäst. Skriv om prestationen och länka in film om det finns. Finns många som gör imponerande lyft och set..."
Jag gillar Kristians prestationer i (bland annat) dips, därför skrev jag om denna och länkade till en film. Finns säkert fler som uppskattar sådana prestationer.
Och som en liten tankeställare, tänk att personen i filmen väger drygt 80kg(?) och pressar sig upp 60ggr på under 60s. Det är drygt 4,8ton som pressas på mindre än en minut. Jag är åtminstone imponerad. Därav inlägget...
christian9
2010-02-10, 22:00
Skulle gärna se langsters mark på film. Eller höra vad han lyfte. Om så sker, så check.
Sökte just, men jag tror inte det finns någon film på Langsters lyft. Vad kan han ha gjort, 270 kg på en kv av 90 kanske? Han får nog nästan berätta själv.
Vill du bara se karln marka går det att ordna dock. ;)
AjUeNBdnAsY
I övrigt känner jag att det är sjukt många fina prestationer här! Mitt 15x200kg i raw-bänken står sig lätt här! Fint!
Ditt 15x200 i bänk är helt jävla sjukt. :D
130kg finsk sisu
2010-02-10, 22:03
Sökte just, men jag tror inte det finns någon film på Langsters lyft. Vad kan han ha gjort, 270 kg på en kv av 90 kanske? Han får nog nästan berätta själv.
Vill du bara se karln marka går det att ordna dock. ;)
AjUeNBdnAsY
Ditt 15x200 i bänk är helt jävla sjukt. :D
Takk! :D
Skulle du till imorgon bitti kunna ta reda på langsters mark? Annars duger 12x200kg riktigt bra. Högreps i mark är skittungt.
Hmm, alltid kul att se vad folk uppskattar :)
rå styrka är högt prioterat kanske inte så konstigt då forumet handlar till stor del om styrketräning i någon form:)
jag gillar prestationer där personer verkligen har kämpat, många här har säkerligen kämpat åtaliga timmar, jag gillar prestationer som egentligen inte borde gå o man kollar på biomekanik, vikt etc. Tycker ändå pepzadepts är rätt grym, inte bara för att han gör många chins och dips utan även för hans styrka som ca: 230 marklyft, 200 kilo benböj, bra kondition, det tycker jag är grymt.
sen kan ja länka en trej som gör en grym prestation, samirs jänta, ( vet ej vad hon heter men)
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ux4N99IlB_I&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x402061&color2=0x9461ca"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ux4N99IlB_I&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x402061&color2=0x9461ca" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
christian9
2010-02-10, 22:07
Och det var din högst subjektiva åsikt ja... Sen tolkar jag en liknelse med en Fiat Uno som att du menar ont mot personen ifråga, men det är bara min syn på det hela ;)
Ja +1. Om 65 dips, 7x180 i böj, SM guld i AF etc svarar mot en Fiat Uno är det inte många på kolo som ens har en skateboard.
Ja +1. Om 65 dips, 7x180 i böj, SM guld i AF etc svarar mot en Fiat Uno är det inte många på kolo som ens har en skateboard.
Jag går med kryckor jämfört :thumbup:
Har du film på't? *flex*
Hade väldigt gärna vilja se!
130kg finsk sisu
2010-02-10, 22:11
Roligt med en tjej här oxå. Finns 2 filmer på 15x200kg på föregående sida. En från början av 2009 och en från slutet av 2009
Har du film på't? *flex*
Hade väldigt gärna vilja se!
kolla typ förstasidan i tråden? ;)
tntballe
2010-02-10, 22:11
Grandmasters 3*270 på en relativt lätt kv(som jag inte vet exakta på det klippet).
0TxN29GGieA
major Pectoralis
2010-02-10, 22:12
Taget ur originalposten: "Tycker vi skall göra en tråd här med de som ni gillar bäst. Skriv om prestationen och länka in film om det finns. Finns många som gör imponerande lyft och set..."
Jag gillar Kristians prestationer i (bland annat) dips, därför skrev jag om denna och länkade till en film. Finns säkert fler som uppskattar sådana prestationer.
Och som en liten tankeställare, tänk att personen i filmen väger drygt 80kg(?) och pressar sig upp 60ggr på under 60s. Det är drygt 4,8ton som pressas på mindre än en minut. Jag är åtminstone imponerad. Därav inlägget...
Jag vet åtminstone 20 personer till namnet som kan göra 60 motsvarande dips (har själv gjort 54). På vartenda gym jag varit på finns det åtminstone en (ofta fler) som kan göra motsvarande dipsprestation.
Det finns antagligen relativt få i världen som gör om bänkpress- eller grepprestationen. Antagligen hittar man fler personer i Stockholm som kan göra 60 dips än man hittar personer i världen som kan göra 15x200kg. Det är min gissning och därav att jag skrev som jag gjorde.
Jag skrev om 60 dips, som sagt.
Kristian har gjort andra prestationer som imponerat betydligt mer på mig i så fall. T.ex. är AF-guld och 230kg i mark värt betydligt mer, åtminstone som jag ser det.
130kg finsk sisu
2010-02-10, 22:30
Angående mina 15x200kg så vet jag ingen som gör det i världen just nu. Om man räknar med utlåsta reps och häcken i bänken. Tuomas Korkia-Aho Finland gör nog det men inte med häcken i bänken. Ryan Kennelly har slutat. Scott Mendelsson gör det troligen om han försöker. Men sen finns det flertalet jänkare som gör uppemot 300kg raw men åtminstone 2 av dem har jag sett filmer på där det får 400lbs dvs 182,5 endast 14-18ggr. Så det är även hårt om de gör det. så just på reps på 200kg är jag som MP ett ganska unikum.
Detta flög i mej och det ville jag dela med mej av och det skall inte nedvärdera de 60 dipsen vilket är en jävla prestation!
Pollen i en ny tråd kommer imorgon.
Grandmasters 3x270 i mark på hans kroppsvikt utan bälte eller något tycker iaf jag e grymt imponerande.
Deceiver85
2010-02-10, 23:00
LadyInsane, svenskt rekord i marklyft med 190kg i -75:an för damjuniorer!
OvdE_VtJlss
PepzAdept
2010-02-10, 23:15
Inte så ofta som jag blir kallad för en fiat uno :D haha
Men är helt klart villig att hålla med. 60 reps i dipsen är iofs inte mitt PB utan bara det mesta jag har fått med på film vilket var förra sommaren tror jag? Men precis som du säger så är det ju inget fantastiskt resultat heller, känner många som är på min nivå eller bättre där. Men att göra 60 dips samtidigt som man gör 210kg i böjen och 260 i marken känner jag inte allt för många som gjort i alla fall. Alltid något ;)
Men tack så mycket Christian och Erik :bow:
Det som imponerar mest på mig hittills är nog GMs marklyft. 3x270kg utan bälte, på en kroppsvikt runt 90 kg och rippad... tja vem fan gör om det?
Sisu är ju outstanding i bänken osv givetvis. Är man bäst i världen så är man ;)
345.5 i bänk
2010-02-11, 02:29
Kul POLL kul att Trapper Buzz la in ett klipp på mej. Finns nog ingen lyftare i världen som gör mina vikter i klossbänk. Men är inte så man tävlar så det är................
Freddi är sjukt bra att reppa men det bästa jag sett RAW är Brian Siders 270kg RAW som tom stång. Imponerande....
345.5 i bänk
2010-02-11, 02:42
Ingen har nämt Hirvis han är Kolo medlem. 460kg till kloss, 360kg hela vägen m.m i klass -125kg............................
sharkzlayer
2010-02-11, 03:21
grandmaster 270x3 där blev jag allt impregnerad trodde han skulle gå av på mitten.
130kg finsk sisu
2010-02-11, 09:14
Denna tråd får stängas! Inga fler nomineringar
Jockes markande på 280kg är mycket imponerande. Rubbar inte tekniken ett nå, ruskigt bra teknik rätt igenom *popcorn*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.