Visa fullständig version : West Coast Riot 2010
Nordenator
2010-02-09, 20:04
# Rise Against (US)
# Dropkick Murphys (US)
# Bad Religion (US)
# Jello Biafra and The Guantanamo School of Medicine (US)
# A Day To Remember (US)
# Invasionen (S)
Nöjda med släppet hittils? Jag är överlycklig! Missade de två tidigare åren, men nu har jag ingenting som hindrar en Göteborgsvisit. Tixen kommer ut imorrn med de första 1000 nedsatta en hundralapp.
Let's Go Murphys!
http://westcoastriot.se/
this aint the west coast gangsta shit i know about ?
Gaaaaaaaaaaaaaaah!!!!111111
Jag missar Rise Against denna gången också! Har en projektkurs utanför Sundsvall den veckan!! Varför i helvete har dom flyttat bak datumet från tidigare år?
Nordenator
2010-02-09, 20:16
En solospelning ifrån Greg Graffin vore inte helt fel heller. Hans solomaterial är riktigt mysigt. Det kanske inte är så troligt, dock.
Gaaaaaaaaaaaaaaah!!!!111111
Jag missar Rise Against denna gången också! Har en projektkurs utanför Sundsvall den veckan!! Varför i helvete har dom flyttat bak datumet från tidigare år?
Bugger :( Förhoppningsvis kommer de snart igen då. De har ju ökat sin besöksfrekvens rätt drastiskt under 2009-2010.
young_george
2010-02-09, 20:21
Grofvt missnöjd. Inte ett enda tungt band hittills. Kanske tar sig
Dropkick hade varit intressant om jag inte sett dom fler gånger än jag orka räkna.
Nordenator
2010-02-18, 18:06
Metaltown och West Coast Riot släpper tillsammans 1000 tredagarsbiljetter tilll priset av 1850 kr inklusive serviceavgift! För att även ni som redan köpt biljett till West Coast Riot skall kunna få ta del av erbjudandet släpps en tilläggsbiljett för er - se biljettlänk nedan. Observera att tilläggsbiljetten för Metaltown endast är giltig tillsammans med West Coast Riot-biljetten - glöm inte att ta med bägge två.
Erbjudandet är begränsat och gäller till och med 26 februari. Besök festivalens webbplats för mer information om evenemanget - www.metaltown.se.
Tur att jag väntade en stund att handla Metaltownbiljetten :D
The Somberlain
2010-02-18, 18:11
Inga måste-band direkt. Dropkick, Bad Religion och Jello Biafra skulle jag givetvis se om jag fick träda in gratis.
Arf Pingvin
2010-02-18, 19:12
Inga måste-band direkt. Dropkick, Bad Religion och Jello Biafra skulle jag givetvis se om jag fick träda in gratis.
Sätt dig på bron då.
young_george
2010-02-18, 19:15
Sätt dig på bron då.
Men gör inte samma misstag som killen för 2 år sedan.
Scratch89
2010-02-18, 19:18
Vore kul att se Rise Against.
Jag funderar också på att sätta mig på bron. Hade ett par kompisar som var på Metaltown nu sist, och även fast de hade biljetter satt de på bron, för det är både bättre bild o ljud där.
Jag bor ju typ 5 minuters gångväg därifrån så det vore dumt att inte titta.
Lite småsugen är jag allt, problemet brukar vara att lyckas övertala några kompisar att åka med bara.
_slipknot1_
2010-02-18, 21:09
Ah dropkick mutphys kewl! Man kanske ska köpa tillägget och även se West coast riot. Släpps det fler band eller är det spikat?
Nordenator
2010-02-19, 00:52
Ah dropkick mutphys kewl! Man kanske ska köpa tillägget och även se West coast riot. Släpps det fler band eller är det spikat?
Det var första släppet. Mer tillkommer. Kan nog vänta dig ungefär 2-3x antalet band baserat på tidigare år. http://sv.wikipedia.org/wiki/West_Coast_Riot
Men gör inte samma misstag som killen för 2 år sedan.
vad hände?
klart intressanta band,blir nog en runda dit :)
Bara Rise Against som är intressanta :( Bad Religion såg man ju där 2008
Nordenator
2010-02-23, 15:26
Nya bokningar:
FLOGGING MOLLY (US)
DILLINGER ESCAPE PLAN (US)
THE GET UP KIDS (US)
HOT WATER MUSIC (US)
SISTA SEKUNDEN (S)
BRUKET (S)
Woop! Flogging Molly och DKM *cupid*
Woop! Flogging Molly och DKM *cupid*
Ja, Flogging Molly!
Är de bra live?
grondahl
2010-02-24, 08:59
Dillinger Escape Plan skulle man vilja se.
Nordenator
2010-02-24, 13:09
Ja, Flogging Molly!
Är de bra live?
Det tyckte jag då jag såg dem första gången för något år sedan i alla fall. Sist hade jag bara hört Drunken Lullabies (låten), så för mig kommer det nog bli bättre även om de nu skulle spela sämre ^^
young_george
2010-02-24, 13:29
Ja, Flogging Molly!
Är de bra live?
Ja, ett av dom bättre livebanden jag har sett.
Men sån musik passar sig ju på mindre scener, inomhus.
Å andra sidan fick de igång hela West Coast Riot med sin glädje på scen för två år sedan. Fram til deras framträdande var det ganska avslaget.
_slipknot1_
2010-02-24, 15:15
kommer bli ett fint inslag av Irland iaf:hbang:
Nordenator
2010-02-25, 13:18
THE HIVES BEKRÄFTAR WEST COAST RIOT!
Vi kan stolt avslöja att efter ett års tystnad är världens bästa liveband äntligen tillbaka. För första gången någonsin besöker The Hives i sommar West Coast Riot i Göteborg!
Inte lyssnat speciellt mycket på The Hives, men det kan nog säkert bli underhållande i alla fall.
Inte lyssnat speciellt mycket på The Hives, men det kan nog säkert bli underhållande i alla fall.
The Hives är löjligt bra live.
Lychgate
2010-06-14, 18:26
Bumpas då det bara är ett par dagar kvar. Var ute och hämtade armbanden till mig själv och fästmön idag. Om en liten stund blonderas håret för att senare bli grönt imorgon. :Virro
Flogging Molly och Dropkick Murphys!
Någon annan koloit som är taggad?!
Jag är fruktansvärt taggad! Det enda som suger lite grann är att jag ska gå ensam då alla kompisar är idioter :)
Nordenator
2010-06-14, 23:18
Woop Woop Woop. Klockan nio bär det av från hemmet för en vecka i Götet. Bara hunnit hem, tvättat och packat om för denna resa - men det ska bli grymt som fan :D
Faaaaace down in the gutter won't admit defeat, though his clothes are soiled and black.
He's a big, strong man with a childs mind, don't you take his booze awaaaay!
För min del blir det: Flogging molly, dropkick, bad religion, Specials samt Sista sekunden för att dom har anknytningar till min hemstad och lite röjiga. resten skiter jag i.
Nordenator
2010-06-14, 23:38
För min del blir det: Flogging molly, dropkick, bad religion, Specials samt Sista sekunden för att dom har anknytningar till min hemstad och lite röjiga. resten skiter jag i.
Jag tänkte se detta samt Rise Against och Invasionen. Refused lär man väl aldrig få se, men jag tyckte Invasionen lät lite småintressanta ändå.
Sen tycker jag det är lite lustigt att jag tidigare trodde det bara skulle bli jag och brorsan som gick dit, men i slutändan blev vi nog närmare femton pers.
Jag tänkte se detta samt Rise Against och Invasionen. Refused lär man väl aldrig få se, men jag tyckte Invasionen lät lite småintressanta ändå.
Sen tycker jag det är lite lustigt att jag tidigare trodde det bara skulle bli jag och brorsan som gick dit, men i slutändan blev vi nog närmare femton pers.
Trodde att det var jag och en polare som skulle åka, men nu är vi 10-12 pers som åker ner haha. Jag lär inte ha något val en att se Rise against då flickvännen lär tvinga mig, såvida jag inte gömmer mig i något öltält ;)
Lychgate
2010-06-16, 20:46
Nu jävlar är det festivalkänsla!
Ser ni en snubbe i grönt hår/skägg i kilt med irländska färger så säg hej! :hbang:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.