Visa fullständig version : GöteborgsPostens årliga semmeltest 2010
http://www.gp.se/konsument/tester/1.306621-tre-semlor-segrade
Otippat kom ICA Maxis semlor på tredelad förstaplats, medans fjolårets vinnare Brogyllen halkade ner till 3 av 5. ICA Maxi ger även bäst SPK. Återstår att se om betyget i GP stämmer.
Personligen hade jag velat se konfidensintervall samt boxdiagram för att se outliers som påverkat betygen.
The Somberlain
2010-02-09, 21:27
Seriöst test - det räckte med en ny design för att få en femma.
minishcap
2010-02-09, 21:35
Vad dyrt...bättre att besöka föräldrarna och så gör mamma semlor. :P
Testade ica maxi grafiska vägens semla alldeles nyss, den var god, kanske inte så mycket mer, men har inte så mycket att jämföra med.
Eddie Vedder
2010-02-09, 22:07
Personligen hade jag velat se konfidensintervall samt boxdiagram för att se outliers som påverkat betygen.
Och jävsdeklaration för samtliga testare.
Det känns som om risken är rätt stor att n är så litet att det blir fler outliers än punkter i boxen.
Seriöst test - det räckte med en ny design för att få en femma.
Icke endast. Konditorn använde sig även av vanilj i grädden samt rosenvatten i bullen.
Eddie: Just ja, det glömde jag helt av i statistikdiskussionen förut idag. Tänk om det är någon vaniljtillverkare som mutat GP?
Tolkia: Ajdå. Det verkar inte vara så enkelt som jag först tänkt att göra riktiga semmeltester. Kan det rentav vara så att resultaten i sig inte är statistiskt signifikanta p g a den låga testpopulationen? Det skulle innebära att testen är betydelselösa.
Jag kräver dubbelblinda tester med washout på källarfranska!
----
16 februari är det dags. Jag tycker att en semmeltävling vore på plats. ICA Maxi har fördelaktiga priser så att man kommer upp rätt antal per person för tävling, d v s 5-10 stycken.
Plats och tid -- tisdag eftermiddag (naturligtvis). Förslag på plats?
"med grädde som en slalombacke och lock lite på sniskan"
http://farm2.static.flickr.com/1316/615001867_ab68e5bbc5.jpg
miss_incorrigible
2010-02-10, 10:38
*spy* I can't stomach the evul icky semlas så jag får helt enkelt lita på GP.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.