handdator

Visa fullständig version : Sirap

Snobbe
2010-02-04, 13:55
Någon som vet något inte för dyrt märke som man kan köpa som passar bra för pannkakor osv? Älskar det verkligen men nu kollade jag på coop o vi och dom hade bara en typ halvliters flaska för 70kr. Måste ju finnas billigare?

pazzion
2010-02-04, 14:00
Någon som vet något inte för dyrt märke som man kan köpa som passar bra för pannkakor osv? Älskar det verkligen men nu kollade jag på coop o vi och dom hade bara en typ halvliters flaska för 70kr. Måste ju finnas billigare?

Har ingen exakt koll men jag vet att jag har köpt lönnsirap på ICA för mycket mindre än så ... Kolla där, och fråga i affärerna efter lönnsirap!

Cohen
2010-02-04, 14:21
Hur mycket lönnsirap (för jag antar att det är det du menar) ska du använda? Lönnirap kostar, men så länge man inte hivar i sig decilitervis borde det inte spela så stor roll. Tycker du det känns onödigt får du väl använda brun baksirap.

Snobbe
2010-02-04, 16:05
Jo ne tänkte ha de till pannkakor tex och det är väl inte så mycket man använder men var nyss o kollade efter lite billigare och enda jag hittar är 200g glasflaskor som kostar runt 60kr. Vilket även fast jag använder lite är helt sjukt dyrt imo.

Cohen
2010-02-05, 00:37
Jo, det låter nog dyrt. Har inte superkoll på vad jag har betalat för den lilla flaska lönnirap, men som jag minns det kostar det en del. Som sagt finns det dock billigare alternativ, leta efter något i stil med "pancake syrup".

Degpekka
2010-02-05, 15:54
kolla på den amerikanska hyllan på city gross. :)

pony
2010-02-05, 16:19
Lönnsirap är som sagt svindyrt, men det finns majssirap med lönnsmak som kostar 30 spänn eller så för en gigantisk flaska. Annars är Hershey's chokladsirap inte att underskatta på pannkakor.