Visa fullständig version : Utbildningsfråga
Alone_in_the_dark
2010-02-03, 13:05
Slänger ut en fråga till er, hur kan man fortast läsa in en utbildning??
Jag har jobbat med nätverk, routrar, switchar (Huawei, Cisco), BGP, OSPF, P2P RIP protocol etc etc och MS AD och Win2003 Server i 6 år men har inte det på papper, så nu måste jag läsa in detta igen men hur och var? Jag behöver det innan augusti 2010.
ICND1 hjälper mig inget som jag har.
Distansutbildningen via kommunen börjar den månaden jag behöver det på papper.
Några förslag?*popcorn*
kolla om du hittar nåt här:
http://www.miun.se/Mittuniversitetet/Utbildning/Utbildningsutbud/ATLAS/Visa-amne/?KatalogAmneId=394
:)
Alone_in_the_dark
2010-02-03, 13:16
kolla om du hittar nåt här:
http://www.miun.se/Mittuniversitetet/Utbildning/Utbildningsutbud/ATLAS/Visa-amne/?KatalogAmneId=394
:)
Bra förslag, dock har jag inte ens högskolebehörighet*cry*
Så jag funderar på NTI skolans Lokala nätverk B, 150 poäng (distans) så jag har åtminstonde Win2003 på papper.
Så jag funderar på NTI skolans Lokala nätverk B, 150 poäng (distans) så jag har åtminstonde Win2003 på papper.
aha ojdå, ok men va fan de löser sig nog :)
Alone_in_the_dark
2010-02-03, 13:18
aha ojdå, ok men va fan de löser sig nog :)
Måste ta en sak i taget:D
Måste ta en sak i taget:D
precis dude :P
Kan inte få intyg från arbetsgivare?
Alone_in_the_dark
2010-02-03, 14:08
Kan inte få intyg från arbetsgivare?
Nix inte intresserad, min fd. chef skulle dock intyga det muntligen. Tror jag vad jag vill på
shut teh face
2010-02-03, 14:40
Skitsamma, du har jobbat med något i x antal år, alltså kan du lägga det i ditt CV. Och vid eventuell intervju så står du för vad du kan, och om de inte tror dig så behöver de ju bara ringa din gamla chef.
Alone_in_the_dark
2010-02-03, 14:43
Skitsamma, du har jobbat med något i x antal år, alltså kan du lägga det i ditt CV. Och vid eventuell intervju så står du för vad du kan, och om de inte tror dig så behöver de ju bara ringa din gamla chef.
Jupp redan gjort och det blir till upp till bevis precis som du säger;)
Baskagge
2010-02-03, 15:39
Om du ska läsa den kursen på NTI så måste du ju fortfarande söka inom komvuxs antagningsperioder. Den kursen baseras för övrigt på Microsoft 70-290 så det borde gå fortare att ta Microsofts egna MCTS-test som förvisso är betydligt svårare än Lokala nätverk B-kursen och inte ger dig några kurspoäng till gymnasiebetygen.
Alone_in_the_dark
2010-02-03, 15:46
Om du ska läsa den kursen på NTI så måste du ju fortfarande söka inom komvuxs antagningsperioder. Den kursen baseras för övrigt på Microsoft 70-290 så det borde gå fortare att ta Microsofts egna MCTS-test som förvisso är betydligt svårare än Lokala nätverk B-kursen och inte ger dig några kurspoäng till gymnasiebetygen.
Funderade på MS egna kurser men de ges väl bara till företag dvs ditt företag anmäler dig till den?
Jo tack där har du mitt problem, jag måste gå den till hösten hade hoppats på att kunna gå den nu eller i sommar men det ser lite mörkt ut, så jag kör på mitt pokerface och hoppas på att visa framfötterna ändå.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.