Visa fullständig version : komplettera med gainer?
Maaattias
2003-09-21, 13:02
Jag är inte jätte-förtjust i skolmaten och brukar inte äta allt för mkt där...
:notme:
Är det då smart att komplettera med en gainer?
vad sägs om det??
Antagligen inte så smart då en gainer innehåller snabba kolhydrater.
Proteindrink, bröd och frukt låter bättre.
King Grub
2003-09-21, 14:43
Förtjust i skolmaten... :rolleyes: Det är bara att äta det. Så dålig är den inte.
En som skiter i att käka skolmaten bara för att det inte smakar gott i personens tycke, kan nog inte gå särskilt långt inom byggning (om det är det man håller på med).
Skit i smaken, KÄKA! Det är näringen du vill åt, eller hur?
Som Grub säger, skolmaten är inte så dålig.
Men om du får kväljningar när du käkar skolans spagetti, så är det en annan sak.
Bara jag som tycker skolmaten är god? Finns inget skolan serverar som jag ens är i närheten av att ogilla. :eating:
Originally posted by Ankarby
Bara jag som tycker skolmaten är god? Finns inget skolan serverar som jag ens är i närheten av att ogilla. :eating:
Du är inte ensam om att tycka så, byggarbroder! :hbang:
shirunai
2003-09-22, 11:13
Falukorven och mosen :cryout:
den smakar häst*****
Precis korven på skolan är inte alltför god. Man kan ju bara tänka på vad dom maler ner där.
Originally posted by shirunai
den smakar häst*****
mos går ner och falukorv gör det absolut :eating: :eating: :eating:
Tyckte skolmaten smakade lite si och så när jag själv gick i skolan, sen jobbade jag efter gymnasiet på en högstadieskola en termin och jag tror aldrig jag ätit så goda och så regelbundna luncher..:eating:
skolmaten är väl helt okej, men den är ofta lite väl smaklös liksom... sen blir man ju aningen förbannad på alla olika grytor som innehåller 0.001% kött och resten grönsaker...
men några maträtter som verkligen är heta är ju tex skolans spaghetti och köttfärssås, PALT!, korvstroganoff för att nämna några...
När jag gick gymnasiet var då köttfärsåsen ingen höjdare, som en kräm.
Och palten var den värsta palt jag smakat, stenbollar.
Annars är ju riktig palt riktigt god!
Men man är bortskämd när man går gymnasiet, grundskola. Gratis färdiglagad mat som dessutom är helt okej, man ska passa på och äta.
AcidSleeper
2003-09-22, 22:34
Vi på Ytterlännäs skolan i Kramfors Kommun fick "grön" korv en gång.... den åt man inte av!!! vanlig falukorv som är grön är nog inget att ha....
Däremot så brukar maten på skolorna vara bra, jag gillar den iaf!!
Och äta måste man annars blir man ingen byggare!! :hbang:
hangatyr
2003-09-23, 06:13
Originally posted by shirunai
den smakar häst*****
vad nu då? hästkött är ju gott!!!
Kallingen
2003-09-23, 20:16
Har även jag ändrat min attityd till skolmaten, på högstadie skolan jag gick på var maten rena skiten, dom skyllde på våran attityd. Kom sedan för ett tag sen till en gymnasieskola och det har inte blivit en enda mcdonalds sen vi börjat! Det smakar kan jag lova samt att ekonomin stärks till ev. andra tillskott ;D
:eating:
Min skola har inte "skolmat" vi käkar i restuarang som är öppen för alla, så jag klagar inte :naughty:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.