Visa fullständig version : Få bort gamla hockeyröven + lovehandles
fredriklarsson2
2010-02-02, 23:15
När jag för 1,5 år sedan lade av ishockey efter 10 års spelade så var jag riktigt vältränad. Men efter 1,5års av slappande så ska jag köra igång igen nu och vill få bort min stora hockeyrumpa som blivit slapp, vilka övningar finns det för att träna arslet + bränna fett?
Hur går man till väga för att få bort sina "lovehandels"? Har försökt tidigare i mitt liv med detta men det ger aldrig något resultat + att jag har ganska kraftig benstomme. Något speciellt man bör tänka på när man tränar eller någon speciell form av träning som fungerar mer än någon annan?
Tack på förhand
Du kan inte punkförbränna fett, det fettet som lades till sist på din kropp försvinner först osv.
djupa knäböj och utfall är en bra övning för röven/benen tycker jag. :) Lägg dig på ett kaloriunderskott för att tappa fett, har du läst deff guiden?
fredriklarsson2
2010-02-02, 23:26
Du kan inte punkförbränna fett, det fettet som lades till sist på din kropp försvinner först osv.
djupa knäböj och utfall är en bra övning för röven/benen tycker jag. :) Lägg dig på ett kaloriunderskott för att tappa fett, har du läst deff guiden?
Jo det vet jag, men hur bränner man fett lättast? Powerwalk + styrketräning?
Genom att göra någon form av träning som du tycker är kul så att du inte tröttnar och ger upp. Men ja, powerwalks bränner mycket fett under själva aktiviteten, styrketräning använder inte fett som bränsle, men det bränner ändå kalorier och bibehåller muskelmassa under viktnedgång mycket bättre än enbart powerwalks. Har du inte styrketränat förut så kan dina muskler t.o.m bli större/starka under deffen. ;)
Men som sagt, kaloriunderskott är det viktigaste.
delta_mats
2010-02-02, 23:39
Gå ner i vikt.
Kcal underskott.
Genom att ligga på kcal-. Detta gör du antingen genom att äta mindre, träna mer eller båda delar. Om du vill ha kvar muskelmassa finns det fler faktorer att tänka på dock, du kan inte ligga för lågt i kcal, och du bör ha tillräckligt med proteinintag för att behålla muskelmassan.
Läs deff-guiden som är sticky, så lär du dig nog väldigt mycket och det går nog bra ska du se.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.