Logga in

Visa fullständig version : God salladsdressing?

Lollo
2010-02-02, 21:48
Tänkte kika om det är någon som har ett tips på god salladsdressing!?

Själv tillhör jag den kategorin som inte är så jätteförtjust i varken sallad eller grönsaker, men med en god dressing till kan det faktiskt bli gott!

Har många gånger ätit pastasallad med kyckling på Wayne's Coffe, och deras salladsdressing är jättegod! Själva hävdar de att det är Ceasardressing, men när jag handlat det i affären smakar det inte alls likadant... Någon som har käkat där nån gång och har någon aning om vad den kan innehålla? Eller ett annat tips på god dressing? :)

Onigiri
2010-02-02, 22:35
Rosé Peppar dressingen!

swecool
2010-02-03, 11:47
Fil, lite chilisås, taco sås, peppar
blanda efter egen styrka.

du kan byta ur filen mot, gräddfil, cream frachie, kesella, keso eller liknande (dock inte grädde eller mjölk, blir inge bra eller gott.)

AlmostRipped
2010-02-03, 13:30
Vinäger, rosépeppar, dijon senap, lite vatten och salt, peppar och paprikakrydda.

tsp
2010-02-03, 13:41
Tänkte kika om det är någon som har ett tips på god salladsdressing!?

Själv tillhör jag den kategorin som inte är så jätteförtjust i varken sallad eller grönsaker, men med en god dressing till kan det faktiskt bli gott!

Har många gånger ätit pastasallad med kyckling på Wayne's Coffe, och deras salladsdressing är jättegod! Själva hävdar de att det är Ceasardressing, men när jag handlat det i affären smakar det inte alls likadant... Någon som har käkat där nån gång och har någon aning om vad den kan innehålla? Eller ett annat tips på god dressing? :)

Antagligen gör dem den själva. Därför den köpta inte är lika god. Fråga om du kan få receptet. :)

malfunction
2010-02-03, 19:08
Balsamvinäger, skånsk senap, rostad sesamolja, rosmarin och koriander. Rör ihop.
Apelsinjuice, jordnötssmör, risvinäger, sojasås, ingefära och vitlök. Mixa.

_Larre_
2010-02-03, 21:10
Balsamvinäger, Olivolja, vitlök, salt och peppar. Gudomligt!