Visa fullständig version : Fokusera på en muskelgrupp
MackeJuve
2010-01-31, 22:27
Har sett någon tråd om det här för länge sen. Ta som exempel mina vader, jag tycker de är små jämfört med vad jag åstadkommit på resten av kroppen. Hur gör jag för att fokusera på dem? Att träna dom en extra gång i veckan känns ju dumt då man i sånt fall lika gärna kunnat göra det med hela kroppen om det var optimalt. Jag tränar halvkroppspass för tillfället. Kan jag göra något annat än att träna dem som övriga kroppen dvs 2 ggr/vecka? Och om jag istället vill fokusera på benen, dvs en större muskelgrupp, gäller samma sak då?
Tack
MVH
chrilledude
2010-01-31, 22:42
Fler set/övningar för vader?
Fler set/övningar för vader?
Är mer alltid bättre?
Jag tror att vaderna växer bättre av att springa på tå än att styrketräna dem.
http://traningslara.se/blogg/vaderna/
Alternativt skulle man teoretiskt sätt kunna skära ner på träningen (volymen) på de andra muskelgrupperna så att man endast tränar de för underhåll samt träna valfri muskelgrupp med jämförelsevis väldigt hög volym. Jag tror dock inte det här är någon bra idé att applicera på just vader då de tycks växa lite annorlunda en resten av kroppens muskler.
MackeJuve
2010-01-31, 23:10
Är mer alltid bättre?
Det är ju det liksom. om mer alltid hade varit bättre hade man ju tränat de andra muskelgrupperna mer också.
MackeJuve
2010-01-31, 23:12
Alternativt skulle man teoretiskt sätt kunna skära ner på träningen (volymen) på de andra muskelgrupperna så att man endast tränar de för underhåll samt träna valfri muskelgrupp med jämförelsevis väldigt hög volym. Jag tror dock inte det här är någon bra idé att applicera på just vader då de tycks växa lite annorlunda en resten av kroppens muskler.
Ao den lösningen är inte aktuellt men visst så kan man göra.
MackeJuve
2010-01-31, 23:12
Jag tror att vaderna växer bättre av att springa på tå än att styrketräna dem.
Mm har hört att backträning ska va bra för dom jävlarna!
MackeJuve
2010-01-31, 23:14
http://traningslara.se/blogg/vaderna/
Fy fan så pass, har läst det där förut minns jag nu! Men okej vaderna är ju väldigt speciella, om jag istället vill fokusera på ben då?
iPerfektion
2010-02-01, 14:39
Men om man nu inte bara tänker på vaderna specifikt utan vi säger att det är vilken muskelgrupp som helst som man släpar lite efter med, vad finns då att göra?
Är det bara att försöka köra fler set och fler övningar som nån sa, eller vad bör man tänka på helt enkelt?
chrilledude
2010-02-01, 14:55
Är mer alltid bättre?
Nope, därav mitt frågetecken.. typ.
Bear Grylls
2010-02-01, 18:31
Mm har hört att backträning ska va bra för dom jävlarna!
Mhm, fast även om vaderna kanske inte är den muskelgruppen som svarar bäst på styrketräning så tror jag ändå att man får resultat med tiden om man köttar ett par vadövningar varje benpass. I vilket fall kan det ju vara najs med starka vader :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.