handdator

Visa fullständig version : "Fobi för feta människor"

CVN
2010-01-31, 13:02
Tänkte bara dela med mig utav detta klippet, tror ni hon fejkar eller verkligen lider av sin fobi?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6507819.ab

Tolkia
2010-01-31, 13:06
"Outsiders" skall man väl iofs ta med en nypa salt (jag är lite tveksam till hur de definierar "fobi" här; det har gått lite inflation i det ordet på senare år och allt som innebär ångest och obehag är en "fobi"), men visst, man kan nog knyta ångest till vad som helst. Man kan dock fundera en del kring hur en neuros av den här typen ("feta människor är så äckliga att jag får ångest när jag ser dem, särskilt om de äter") uppstår och vidmakthålls.

Action Fighter
2010-01-31, 13:08
Vettefan, går att utveckla fobi mot allt möjligt vad jag har fattat efter att ha läst psykologi A. Det kanske var någon fet människa i hennes barndom som skrämde henne eller så kanske hon kopplar feta människor till något annat hon inte gillar, betingad stimulus alltså.

Kul klipp var det i vilket fall.

ryss
2010-01-31, 13:20
shiet det där verkar ju fucked UP

tp_88
2010-01-31, 13:24
Jag känner igen mig.

Ajin
2010-01-31, 13:32

What he said.

MrPowa
2010-01-31, 13:39
Känns uppgjort.

Dav0d
2010-01-31, 13:41
Pathetic weak creatures these humans, I shall return to Char. . .

stridis
2010-01-31, 13:46
Blir väl exponeringsterapi. Skulle vilja se henne semestra på samoaöarna.

Blomstrande
2010-01-31, 14:26
PSYCHO!!!
Jag får fobi för folk som beter sig som hon... *gah!*

Nej, men ärligt talat...jag har fobi för rulltrappor och det kan ju verka ologiskt :D men feta människor?! Det låter helt sjukt.

Bear Grylls
2010-01-31, 14:35
PSYCHO!!!
Jag får fobi för folk som beter sig som hon... *gah!*

Nej, men ärligt talat...jag har fobi för rulltrappor och det kan ju verka ologiskt :D men feta människor?! Det låter helt sjukt.

Så sjukt är det väl inte? Om de ramlar över dig eller misstar dig för mat är du ju såld?

kjell33
2010-01-31, 14:41
From nu är det förbud att länka till aftonbladet!:D

joriice
2010-01-31, 14:42
Hon är kanske rädd för att fastna under en av deras fettvalkar, eller att de ramlar över henne. Det är väl inget konstigt med det?

Eddie Vedder
2010-01-31, 16:37
Man skulle ju ha dragit dit ett gäng riktigt feta personer som TV-team och intervjuare.:D

Skämt åsido känns det mest löjligt och inget jag tror på. Men det finns ju folk till allt. Hon kan ju försöka bli kompis med Anna Anka så kan de äta brosk och spy galla över feta och mörhåriga tillsammans.

Kwon
2010-01-31, 16:47
jobbigt om man har fobi för människor/människotyper som det finns många av på allmänna platser.

Begränsar en enormt.

Låt oss säga att du har fobi för stora håriga spindlar, och var du än gick (Tex McDonalds, Nattklubb, kön på Ica, Bio etc) så ser du en/flera gigantiska håriga spindlar.

Som sagt, tur man inte har fobi för tjocka/smala/vanliga/mörkhåriga/ljushåriga/albatrosser/hårdrockare/vaskare etc, då hade man inte vågat gå ut överhuvudtaget.

Om hon verkligen har fobi behöver hon hjälp för att kunna fungera normalt.

Trånga utrymmen går ju att undvika, men inte tjocka människor, de finns överallt (granne/släkt/plugg/jobb/på TV etc)

Bear Grylls
2010-01-31, 17:01
Fobi för vaskare kan ju inte vara nådigt. Så fort någon beställer eller köper mer en 1 sak utav något lär man ju få hjärtklappning.

Tolkia
2010-01-31, 17:25
Börjar gå lite inflation i vaskarskämten nu.

gnagaren
2010-01-31, 17:28
Börjar gå lite inflation i vaskarskämten nu.

Börjar bli inflation i inflationskommentarerna nu

:D

mikaelj
2010-01-31, 17:59
Imorgon kl. 20:00 på Kanal 5. Skall bli, hm, intressant.

hugok
2010-01-31, 18:11
Börjar bli inflation i inflationskommentarerna nu

+1

Tänk om hon skulle bli fet själv...

Bear Grylls
2010-01-31, 18:12
+1

Tänk om hon skulle bli fet själv...

Hon var väl inte direkt superfit själv och hon som satt och pratade med henne var väl heller inte pinnsmal så lite fett verkar hon ju stå ut med.

Azt3k3n
2010-01-31, 19:02
Allt för att få vara med på tv :/

C.E.J.
2010-01-31, 19:06
Såg reklamen på tv nu. Töntigt, men jag vill se inslaget om hon byggar(?)tjejen - support our troops liksom.

FGK
2010-02-01, 20:12
Inte bara jag som sitter och kollar outsiders nu? Hon var ju biff! vilken biceps!

Action Fighter
2010-02-01, 20:16
Inte bara jag som sitter och kollar outsiders nu? Hon var ju biff! vilken biceps!

Riktigt fin form måste jag säga. Imponerande! Har ingen koll på hur det har gått för henne på tävlingar. 111cm nedanför bysten! Är ju bara 5cm mindre än mitt torsomått.

Tycker Eva verkar vara helt normal i jämförelse med de andra så fattar inte varför hon är med riktigt.

FGK
2010-02-01, 20:22
Vad smickrande att ställa upp i TV som "fet-människa" för att bevisa att Maja har fetfobi.

Edit: Maja Wolt , ballt efternamn!

"Hon var ju jättestor, hon såg ut som ett helt HUS"

Action Fighter
2010-02-01, 20:28
Maja: Jag känner mig konstig
Reporter: Du är inte alls konstig Maja

Hahaha! Nej visst, maja är helt normal. :D

Undrar vad som skulle hända om hon såg en tjock människa när hon körde bil. Måste ju bli livsfarligt.

Lellan
2010-02-01, 20:29
Vad smickrande att ställa upp i TV som "fet-människa" för att bevisa att Maja har fetfobi.

Strongt och godhjärtad var mitt intryck.. Måste krävas en stark människa med empati att utsätta sig själv för att bli sedd för en dimension av sig själv, istället för som person. Hon med fobin är ju så påverkad att fobin gör att hon inte kan se människan bakom när någon är fet, kan inte vara vidare kul.

Finns alla möjliga fobier, har i jobbet mött de mest ologiska, men en motiverad person kan ta sig långt även om man kanske inte hamnar i ett konstant "normalläge", bättre kan alla bli är jag övertygad om. Hon verkar ju helt klart handikappad av den iaf, och skulle säkert vara hjälpt av att få bukt med den.

FGK
2010-02-01, 20:30

Undrar vad som skulle hända om hon såg en tjock människa när hon körde bil. Måste ju bli livsfarligt.

Jo jag tänkte just på det, borde ju nästan fara farligt för henne (och andra) att köra bil.

Lellan
2010-02-01, 20:31

Hahaha!

HON är ju inte konstig, hon lider av en ovanlig fobi som kan tyckas konstig. :) Faktiskt skillnad.

FGK
2010-02-01, 20:32
Strongt och godhjärtad var mitt intryck.. .

yes, det har du rätt i :)

Action Fighter
2010-02-01, 20:33
HON är ju inte konstig, hon lider av en ovanlig fobi som kan tyckas konstig. :) Faktiskt skillnad.

Sant, var bara tvungen eftersom det lät så kul.

Varför är det alltid samma man(vet ej vad han heter) som är plastikkirurg i TV?

ha:cl
2010-02-01, 20:35
Eftersom det är aftonbladet så skulle jag säga.......30-70 med fördel fejk.

Carolinew
2010-02-01, 20:35
Haha, var det Jörgen vid invägningen??

MasterChief
2010-02-01, 20:36

Visst var det Jörgen. Dwarfad av bruttan. :D

sunkan
2010-02-01, 20:36

Det stämmer.

Shakemynuts
2010-02-01, 20:43
Visste att det skulle stå något om att han kika fram där. Kom hit och kollade under reklamen. :D

Denstillasittande
2010-02-01, 20:44
Hahaha mycket underhållande program gillar hur Maja pratar om de tjocka.
-Hon var ju som ett helt hus och hennes kompis försöker säga att hon inte är onormal :D
Fast hon driver ju ett hypnosföretag tydligen så jag ifrågasätter hennes medverkan rätt rejält...

Eva är ju fullt normal, reklamen försöker ju utmåla henne som nått freak också.

FGK
2010-02-01, 20:46
Sant, var bara tvungen eftersom det lät så kul.

Varför är det alltid samma man(vet ej vad han heter) som är plastikkirurg i TV?

Stod det, Jan Jernbäck? Hann inte riktigt se :/

Action Fighter
2010-02-01, 21:00
Stod det, Jan Jernbäck? Hann inte riktigt se :/

Jan Jernbeck, googlade precis.

Tycker det är lite fel att dem försöker utmåla Eva som nått sorts freak som fler här sagt.

KniveN
2010-02-01, 23:30
Man skulle ju ha dragit dit ett gäng riktigt feta personer som TV-team och intervjuare.:D

Jag trodde att intervjuaren vara den feta personen hon skulle vara rädd för.

Kwon
2010-02-01, 23:33
Fan, missade jag Jörgen :(

ManuelIT
2010-02-01, 23:40
Möjligt, men behöver nog inte alls vara fake. Helvete, en tjej i min förra kurs hade fobi mot frukt. Hon fick panikångest om hon såg någon äta frukt eller om det tex. låg bananskal på bordet, och det var helt äkta. Fucked up.

rapzidi
2010-02-02, 00:02
Heh, såg det på gymmet medans jag körde lite kondition. Motiverande. Folk som ville att nån skulle byta kanal när de visade fettsugningen :D

Larsson85
2010-02-02, 00:50
Det intressanta i kråksången är att Maja är med och driver www.hypnosia.se/.

C.E.J.
2010-02-02, 01:47
Edit: Maja Wolt , ballt efternamn!

Jafan, typ som Anders Celsius eller James Watt, de heter ju precis som... oh...

Duffman
2010-02-02, 04:35
rent spontant tänker jag - "vidriga jävla människa".... när jag hör fröken Wolt sprida galla över hur jobbigt det är med alla överviktiga människor....

Sir Anselm
2010-02-02, 08:14
rent spontant tänker jag - "vidriga jävla människa".... när jag hör fröken Wolt sprida galla över hur jobbigt det är med alla överviktiga människor....

Rent spontant kan man ju tänka samma sak om dig... OM det nu är så att hon har ett äkta psykologiskt problem med feta människor så förstår jag inte hur du kan tänka så? Tänk efter lite... Har man en fobi så har man en fobi, vare sig det gäller spindlar, höga höjder, gamla tanter eller tjockisar...

Kischen
2010-02-02, 08:23
Nej, men ärligt talat...jag har fobi för rulltrappor och det kan ju verka ologiskt

JAG ÄR INTE ENSAM!

Tänker ofta på hur jävla illa man skulle göra sig om man råkade snava. Rulltrappan upp till fältöversten åker jag varje dag och står och inbillar mig att jag har dålig balans medans andra springer upp och ner som dom aldrig tänkt "ramlatanken"

Desto längre rulltrappa desto jobbigare, lär ju inte stanna förens man är längst ner och ser ut som köttfärs.

:Virro

Denstillasittande
2010-02-02, 09:17

Exakt, och man blev ju inte direkt förvånad när hon blev helt botad och dessutom skulle ta några extra pass ! Jävla gratisreklam, hoppas hon fick en faktura hemskickad sen.

Loke
2010-02-02, 09:32
JAG ÄR INTE ENSAM!

Tänker ofta på hur jävla illa man skulle göra sig om man råkade snava. Rulltrappan upp till fältöversten åker jag varje dag och står och inbillar mig att jag har dålig balans medans andra springer upp och ner som dom aldrig tänkt "ramlatanken"

Desto längre rulltrappa desto jobbigare, lär ju inte stanna förens man är längst ner och ser ut som köttfärs.

:Virro

http://www.youtube.com/watch?v=T2bzGDIAEGc&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=GMXamosNN9Q&feature=fvw

:D

Sir Anselm
2010-02-02, 10:09
Exakt, och man blev ju inte direkt förvånad när hon blev helt botad och dessutom skulle ta några extra pass ! Jävla gratisreklam, hoppas hon fick en faktura hemskickad sen.

Men vänta här nu, hon säger alltså själv att hon har en fobi, går sen till sin egen lilla hypnotisör och blir mirakulöst botad? Var det så det var? Isåfall är det ju fan skandal att inslaget sändes, ha ha...

Nitrometan
2010-02-02, 10:20
Men vänta här nu, hon säger alltså själv att hon har en fobi, går sen till sin egen lilla hypnotisör och blir mirakulöst botad? Var det så det var? Isåfall är det ju fan skandal att inslaget sändes, ha ha...

Det var kanal 5. Vad hade du väntat dig?

Piranha
2010-02-02, 10:30
Vad jag förstått kan fobier fästa sig på i stort sett vad som helst, sen jobbar personen upp det rejält med tiden.

Vad jag tyckte var jekligt trist i programmet var hennes ordval när hon talade om överviktiga, jag tyckte hon uttryckte sig väldigt nedlåtande. Visst man kan ha fobier, men man behöver väl inte uttrycka sig på det sättet för det.

Oavsett, hon som person störde mig en del jusst för det.

C.E.J.
2010-02-02, 13:17
Haha ja det där var ju sevärt. Fettfobikern var ju hur töntig som helst, och hypnos, wtf? Jävla utseende f.ö., panik och rädsla i blicken.

Hon fembarnsmamman var ju lite paradoxal. Hade haft... vad var det, ja, fobi antar jag, så länge hon kunde minnas. Och så hade hon varit tjock? Aiiiiight... Blev förvånad när jag såg hennes karl, hon såg ju ut att vara 50+ så jag tänkte när jag såg barnen, jaha värst vad sent hon skaffat barn då, men icke. All döts ångest har väl gjort henne äldre, eller nåt.

Byggaren var ju sjukt imponerande iaf, synd att hon lumpades ihop med de andra två, men men. Hög nivå på tävlingsklassen hon var med i så 8:e plats (?) var ändå väldigt bra.

Och så: Jörgen *cupid*

Kischen
2010-02-02, 15:44
Elaka videos

*cry*

Zakath
2010-02-02, 16:28
*cry*

De blev ju inte köttfärs som du trodde om det är någon tröst. :/

jaaaaag
2010-02-02, 17:14

Exakt, exakt, exakt det satt jag och tänkte på igår. Om hon står för rött och en riktigt fet kör in på filen breve och stannar. Kör hon för rött då, osv.

944RS
2010-02-02, 17:54

Det förklarar ju ganska mycket!

Fan, vad dåligt av 5:an att sända sådant.

Bear Grylls
2010-02-02, 18:11

Jag tycker också det är jobbigt med feta människor. Inte så att jag har förbi för dem men finner feta människor ganska motbjudande.

TehSaxo
2010-02-02, 19:18

Word :D

AFanatic
2010-02-02, 20:39
Vad jag förstått kan fobier fästa sig på i stort sett vad som helst, sen jobbar personen upp det rejält med tiden.

Vad jag tyckte var jekligt trist i programmet var hennes ordval när hon talade om överviktiga, jag tyckte hon uttryckte sig väldigt nedlåtande. Visst man kan ha fobier, men man behöver väl inte uttrycka sig på det sättet för det.

Oavsett, hon som person störde mig en del jusst för det.

Du är en mkt klok man Pirre.

Jag upplever som att hennes ordval inte riktigt hänger ihop med fobin, känns mer bara som att hon är äcklad och är rädd för att bli sån själv...(Lite roligt också med tanke på att hennes kompis ändå hade en ganska tydlig och uppenbart fet mage.) ...Och så göra lite reklam för det där företaget. But hey! What do I know.