Visa fullständig version : Bäst förbrännare innan frukost?
Tja,
Vilken av följande aktiviteter förbränner mest fett på tom mage innan frukost?
Cykling?
Jogging?
Promenad?
Roddmaskin?
Crosstrainer?
Ifall du har ett fast födointag (säg kcalbalans) så kommer du gå ner mest i vikt av den som kräver mest kcal. Det spelar dock ingen roll ifall du gör det före eller efter frukost då kroppen jämnar ut det över dagen, så ifall du inte är så morgonpigg kan du lägga aktiviteterna på kvällen eller efter frukost ifall du känner för det.
Ifall du har ett fast födointag (säg kcalbalans) så kommer du gå ner mest i vikt av den som kräver mest kcal. Det spelar dock ingen roll ifall du gör det före eller efter frukost då kroppen jämnar ut det över dagen, så ifall du inte är så morgonpigg kan du lägga aktiviteterna på kvällen eller efter frukost ifall du känner för det.
Tack för ditt svar.
Jag kommer köra ett rätt tufft schema som kommer se ut såhär:
Dag1
06.30 - Morgonpromenad,
11.00 - Styrketräning,
17.00 - Crosstrainer
21.00 - Kvällspromenad
Dag 2
06.30 - Roddmaskin,
11.00 - Styrketräning,
17.00 - Crosstrainer
21.00 - Kvällspromenad
chrilledude
2010-01-30, 19:19
Som Dreas säger. Sen skriver du inte hur länge heller. Skall finnas en sida där det står hur mycket vissa övningar bränner i kalorier.
Som Dreas säger. Sen skriver du inte hur länge heller. Skall finnas en sida där det står hur mycket vissa övningar bränner i kalorier.
Kommer köra ungefär såhär:
06.30 - Morgonpromenad....(45 min - 1 timme)
11.00 - Styrketräning.........(45 min - 1 timme)
17.00 - Crosstrainer...........(30 min - 45 min)
21.00 - Kvällspromenad......(45 min - 1 timme)
Kommer köra ungefär såhär:
06.30 - Morgonpromenad....(45 min - 1 timme)
11.00 - Styrketräning.........(45 min - 1 timme)
17.00 - Crosstrainer...........(30 min - 45 min)
21.00 - Kvällspromenad......(45 min - 1 timme)Ifall du inte äter väldigt mycket så kommer du iaf gå ner. Hur stort kcalunderskott siktar du på?
Tror inte han räknar kcal
chrilledude
2010-01-30, 19:54
Tror inte han räknar kcal
Inte jag heller. Tror han tränar för mycket också.
Min kost :D ingen aning om hurt mkt kcal, protein, kolhydrater, fett men det ser bra ut och har ändå rätt mkt protein.
06.00 : 1-2 Koffeintabletter
06.30 : Morgonpromenad / Roddmaskin 45 min
07.15 : Whey-80 1 dl blandat i 1,5% mjölk
07.35 : Mål 1 Frukost
Kvarg 100g blandat med fun light
1 kokt ägg
Linfrö: 5-10g
Havregryn 50-60g + skivad banan + 100-200g Yoggi 0.1% Fett (sockerfri)
09.35 : Mål 2 Mellanmål
Riskakor lättsaltade 1 st
Cashewnötter 15g
1 st Omega-3 kapsel (1000mg)
10.30 : 1-2 Koffeintabletter
11.00 : Styrketräning
12.00 : Whey-80 1 dl blandat i 1,5% mjölk
12.30 : Mål 3 Lunch (efter träning)
Kycklingfilé stekt i olivolja / Kycklingklubbor
Fullkornspasta 70-100g
Oliver, Sallad, 1 kokt ägg
1-2 glas Mjölk 1,5%
15.30 : Mål 4 Mellanmål
Riskakor lättsaltade 1 st
Cashewnötter 15g
16.30 : 1-2 Koffeintabletter
17.00 : Orbitrek maskin i 45 min
17.45 : Whey-80 ½ dl blandat i 1,5% mjölk
18.00 : Mål 5 Middag
Tonfisk 120g + 100-150g Keso eller Kycklingfilé / Kycklingklubbor (varieras)
Oliver, Sallad,
1 kokt ägg
Fullkornspasta eller vanlig ris: 50-70g
20.00 : Mål 6 - Tonfisk 120g + 100-150g Keso eller kyckling
21.00 : Kvällspromenad (45 min – 1 timme)
22.00 : Mål 7 Kvällsmat
Kvarg 200g blandat med fun light
Banan
Shit!
Första tanken är att det kommer bli svårt att hålla detta schema!
Bara att stoppa i sig något 13 gånger om dagen, som jag förstår det. Kräver ju att man inte har så mycket annat att göra på dagarna!
4 pass om dagen därtill, känns ju i överkant!
Har deffat ett par gånger och det enda jag använder är en matvåg, spegeln och sunt förnuft! Kardio är något jag inte prioriterar under deff, dock!
Lycka till och berätta gärna hur det går!
Hyunjin har några bra poänger. Att äta så ofta har ju ingen fördel gentemot att äta färre ggr. Det finns vissa saker som pekar på att färre ggr faktiskt skulle vara bättre. Men protein ser du ut att få i dig nog av iaf. Har du räknat på hur mycket kcal det är du får i dig?
Hyunjin har några bra poänger. Att äta så ofta har ju ingen fördel gentemot att äta färre ggr. Det finns vissa saker som pekar på att färre ggr faktiskt skulle vara bättre. Men protein ser du ut att få i dig nog av iaf. Har du räknat på hur mycket kcal det är du får i dig?
Ingen aning hur mycket kcal det är, hur ska jag ändra på schemat? Men annars är det väl bra vid deff eller ska jag ändra på tiderna?
Ingen aning hur mycket kcal det är, hur ska jag ändra på schemat? Men annars är det väl bra vid deff eller ska jag ändra på tiderna?
Du behöver inte ändra på någonting om du inte vill, det känns bara som om det är svårt att hålla ett så strikt schema en längre tid!
Har du börjat köra efter detta schema och isf, hur går det?
hehe börjar med deffen imorgon ;) så får ser hur det går men hoppas det blir en bra deff.
chrilledude
2010-01-31, 19:08
hehe börjar med deffen imorgon ;) så får ser hur det går men hoppas det blir en bra deff.
haha, samma här :D Lycka till då!
hehe lycka till du med.. ska du deffa mycket? Jag väger 97 kg just nu, ska ner till 60-70 kg så det kommer ta lite tid men jag ska köra full fart framåt =)
chrilledude
2010-01-31, 19:25
hehe lycka till du med.. ska du deffa mycket? Jag väger 97 kg just nu, ska ner till 60-70 kg så det kommer ta lite tid men jag ska köra full fart framåt =)
Väger 78kg, 185cm lång, ska väl bara deffa ner mig till kanske 72, beroende på hur det ser ut. :)
Hoho det var ingen dålig deff måste jag säga :D Bara att önska dig lycka till!
Personligen ska jag ner från ~91 till 75-80 tänkte jag. Börjar också imorgon :hbang:
Man and Machine
2010-02-01, 00:35
Tycker ditt schema ser helt för plottrigt och omständigt ut. Ska du gå ner 40!? kg måste du hitta ett schema som du trivs med. Försök att hålla det enkelt annars är risken att du spårar ur och allt går åt pipan.
Hur lång är du samt hur gammal är du?
Hur länge tänkte du hålla på? Gå inte ner för snabbt din hud kommer bara att bli hängig då.
Vad gör du om dagarna? Jag tror inte du orkar hålla det schemat över en längre tid, ett pass på morgonen ett på kvällen räcker väl. Iaf till en början. Så du får lite distans till träningen under dagen. Att bara tänka träning blir rätt trist efter ett tag.
Mitt tips: Skit i koffeintabletter, ta ev 2 innan morgonpromenaden. Slå ihop mål 1 och 2. Ta bort mål 6. Det finns ingen anledning att häva i sig protein ifall du bara tagit en promenad.
Kör hårt!
Tycker också att där är för mycket saker som ska göras i ditt ksot och träningsupplägg. Mycket aktivitet och mycket mat som hela tiden ska förberedas och inmundigas. Kan du hålla det så betvivlar jag inte att det kommer att ge effekt, men frågan är om du kommer att stå ut och ifall det kommer att bli för hårt för dig så du går in i väggen?
Det går ju faktiskt att göra ett upplägg där man tränar mindre, äter färre portioner om dagarna, sparar åtminstone 2 timmar till fritid eller dylikt om dan, och får bättre resultat (samma kaloriunderskott, mindre stress, mer prestation på träningen (mer muskelmassa besparad), mindre psykiskt påfrestande).
Efter att ha testat mitt kostupplägg samt träningsupplägg idag så var det för rörigt & jobbigt så har gjort lite ändringar samt räknat ut innehållet. Tycker ni det ser bättre ut eller är det för mycket protein/kolhydrater? Kom gärna med tips.
Kcal: 2344
Protein: 248,7g
Kolhydrater: 166.4g
Fett: 76,95g
(olivolja, oliver, bananer) är inte inräknade.
10.00 - Mål 1 (Före promenad/crosstrainer)
1-2 Koffeintabletter
11.30 - Mål 2 Frukost
Whey-80 1 dl i 2 dlmjölk
Fiberhavregryn 1½ dl = 60g
Linfrö
Yoggi 100g = 0,1 % Fett (sockerfri)
14.30 - Mål 3 Mellanmål
Banan
Jordnötter i skal (osaltade) 15g
16.00 - Mål 4 Lunch
Kycklingfilé 150g
Fullkornspasta i olivolja 50g
Oliver
Keso 50g
19.00 - Mål 5 Mellanmål (Före träning)
Banan
Jordnötter i skal (osaltade) 15g
21.00 - Mål 6 (Efter träning)
Direkt efter: Whey-80 1 dl i mjölk
Tonfisk i olja 120g + 50g Keso
Fullkornspasta i olivolja 50g
22.00 – Kvällspromenad: (45 min – 1 h)
23.00 - Mål 7 (Efter kvällspromenad)
Tonfisk i olja 120g + 50g Keso
24.00 - Mål 8 Kvällsmat
Eddie Vedder
2010-02-02, 06:56
Varför då?
*gah!*
Vicotnik
2010-02-02, 09:21
Fortfarande alldeles för plottrigt tycker jag. Finns det nån anledning till att du måste käka så ofta? Det där är ju individuellt såklart, men jag tycker det är enklast med två eller tre mål mat om dan. Då kan man ju äta sig mätt oxå.
Vakna, ta EAA+koffein, ut och gå, käka bra mat, jobba/plugga/whatever, ta nån PWO och EAA, träna styrka, ta EAA, käka bra mat, sova. Betydligt enklare att dra ner lite på cardion och fokusera på kosten.
Hur känner du inför dina promenader? Gör du det enbart för att förbränna eller tycker du rentav att det är riktigt trevligt att vara ute och knata?
Hur åt du innan deffen? Åt du 8 gånger om dagen då också eller är det nytt för dig?
Ett tips är att kolla runt lite vad det finns för andra träningsformer tillgängligt i närheten för att få variation. Bollsporter, simning, klättring, det finns mycket att göra för att behålla gnistan. För att inte tala om det underbara nöjet att åka längdskidor nu när vi äntligen har en riktig vinter.
Nu har jag deffat i en vecka och gått ner totalt 1,2 kg samt minskat 4 cm runt midjan ;) är det bra?
Eddie Vedder
2010-02-08, 16:55
Nu har jag deffat i en vecka och gått ner totalt 1,2 kg samt minskat 4 cm runt midjan ;) är det bra?
Ja det är bra. Om du är nöjd eller ej är ju en annan sak. Men jag skulle säga att det är en bra takt. Det handlar dock inte om 1.2 kg fett men det inser du nog.
hehe jo inser att det inte är bara fett som gått bort ;) ser att rutorna börjar komma fram mer och mer, har hållt mig borta från godis,läsk,kakor,pizza,mm käkar endast nyttiga saker ;)
Du har alltså gått ner 1,2kg av ca 30-40kg, men börja redan se att rutorna träder fram? Behöver du verkligen gå ner ytterligare ~35kg? *Förvirrad*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.