Visa fullständig version : Trapsen växer som ogräs
Ja nu var de dags att byta halsband för 3 gången *gah!*
Jag har ingen monsternacke ÄN men den växer ju för fan som ogräs. Ska tilläggas att jag hade halsband när jag vägde 57 pannor
de jobbiga är att jag inte tränar den specifikt....förstår inte hur den kan växa som uta helvete då. Har tränat den, men säkert inte på ett halvår.
Så nu till, hur får man den att sluta växa? kan baksida axlar göra så trapsen växer? I så fall skulle de vara tråkigt eftersom jag älskar den övningen.
von huff
2010-01-30, 18:57
Marklyft roddar,shrugs axelpressar osv gör att nacke/trapzen växer.Har man lätt att bygga trapz kan det bli svårt att inte bygga dom om man tränar seriöst.Du kan fundera efter vilka övningar som tar minst på traåzen och köra dem när du tränar rygg,axlar osv:)
Martin Löwgren
2010-01-30, 18:57
Se över din teknik i hantellyft åt sidan framförallt då den har en tendens att koppla in trapzen.
Sluta även med tunga shrugs om du kör det och fokusere även på att bygga upp deltoideus och bröst/rygg för att kompensera.
Se över din teknik i hantellyft åt sidan framförallt då den har en tendens att koppla in trapzen.
Sluta även med tunga shrugs om du kör det och fokusere även på att bygga upp deltoideus och bröst/rygg för att kompensera.
De där med hantellyft kan nog stämma rätt bra på mig. När jag tänker efter så drar jag liksom upp armen så trapsen aktiveras. Kanske kör lite för tungt där.
Mm har inte så välbyggda axlar (speciellt framsida axlar) så de blir lite extra tydligt.
Mina axlar växer så dåligt i min 3 split med bröst och axlar på samma pass.
Varför klaga?
+1.
Ballt med stora trapz ju!
Jag vet hur du känner, jag hade en pytteliten kroppshydda och jättestora trapz till den kroppen vilket såg sjukt fult ut, kan posta bild om någon skulle vilja se hur fult det var.. slutade träna traps ett tag nu känns de bättre :)
chrilledude
2010-01-30, 19:50
Jag vet hur du känner, jag hade en pytteliten kroppshydda och jättestora trapz till den kroppen vilket såg sjukt fult ut, kan posta bild om någon skulle vilja se hur fult det var.. slutade träna traps ett tag nu känns de bättre :)
PMa bild ;)
schabo-labo
2010-01-30, 20:12
Lägg upp en bild.
var modell för en grej därav outfiten och håret och grejer... :smash:
syndes sämre när man förstorade upp bilden men, olika stora trapz, små ben, små armar, liten kroppshydda, inte snyggt någonstans
http://i47.tinypic.com/hrf1g4.jpg
posta bild: D
Trapzen kan bannemig inte bli för stora:) Bra för ALLT att ha starka, stora trapz:D
Förutom det rent estetiska då kanske;)
Trapzen kan bannemig inte bli för stora:) Bra för ALLT att ha starka, stora trapz:D
Förutom det rent estetiska då kanske;)
Visst är det jävligt coolt att ha stora traps.
Dock så är det en nackdel ur en del syften. bland annat att man ser mullig ut i vissa kläder och breda linnén (om man inte är rippad).
Bear Grylls
2010-01-30, 21:18
Hehe har lite utav samma "problem". När jag kör marklyft, stångrodd och en del andra övningar måste jag ta av mig halsbandet för att det inte ska explodera. kör dock inte shurgs lika ofta som förut nu så kanske får behålla halsbandet ett tag till iaf :)
von huff
2010-01-30, 21:27
Konstigt hur lätt alla har att bygga trapz, jag får ingen som helst utveckling på trapzen.
Martin Löwgren
2010-01-30, 21:35
De där med hantellyft kan nog stämma rätt bra på mig. När jag tänker efter så drar jag liksom upp armen så trapsen aktiveras. Kanske kör lite för tungt där.
Mm har inte så välbyggda axlar (speciellt framsida axlar) så de blir lite extra tydligt.
Mina axlar växer så dåligt i min 3 split med bröst och axlar på samma pass.Mycket, mycket vanligt och den mest troliga orsaken till dina överutveckla trapz.
chrilledude
2010-01-30, 22:09
Det är en "NACK-del" att ha stora trapz HEHEHEHE vad rolig jag är!
Ja nu var de dags att byta halsband för 3 gången *gah!*
Jag har ingen monsternacke ÄN men den växer ju för fan som ogräs. Ska tilläggas att jag hade halsband när jag vägde 57 pannor
de jobbiga är att jag inte tränar den specifikt....förstår inte hur den kan växa som uta helvete då. Har tränat den, men säkert inte på ett halvår.
Så nu till, hur får man den att sluta växa? kan baksida axlar göra så trapsen växer? I så fall skulle de vara tråkigt eftersom jag älskar den övningen.
Hur du ska göra för att sluta växa? - Sluta träna. :thumbup:
Jag kan ju bara säga såhär att från det som du skriver så verkar det inte som att du är särskilt stor till att börja med så att du får byta halsband är nog bara början, sen kommer byxor, tröjor och bristningar osv. :P
Ser det konstigt ut så träna det som behövs för att komplettera, vad är svårt att säga nu eftersom du inte lagt ut nån bild.
Fortsätt träna dom och försök få axlarna att börja växa ikapp säger jag. Om inte annat kommer flaskaxlar säkert vara moderätt... någon dag.
var modell för en grej därav outfiten och håret och grejer... :smash:
syndes sämre när man förstorade upp bilden men, olika stora trapz, små ben, små armar, liten kroppshydda, inte snyggt någonstans
http://i47.tinypic.com/hrf1g4.jpg
Olika stora ja...tell me about it.
Verkar som det inte är helt ovanligt hörde jag av sjukgymn, inget man ska oroa sig över iallafall, men ser ju konstigt ut liksom.
Lite konstigt det kan va så snett, vare sig man tränar eller ej.
Verkar som det inte är helt ovanligt hörde jag av sjukgymn, inget man ska oroa sig över iallafall, men ser ju konstigt ut liksom.
hehe fast det där var efter jag tränat i kanske ett halvår, idag är mina trapz ungefär lika stora och mer i symmetri med kroppen, där ser det ju ut som trapz är det enda jag tränat..
Hehehe, syrrans sambo såg skitkomisk ut ett tag. Han jobbat mycket på tak och alltid burit saker uppför stegen med samma hand, så han hade en hygglig kappmuskel på den sidan och inget på den andra.
Hehehe, syrrans sambo såg skitkomisk ut ett tag. Han jobbat mycket på tak och alltid burit saker uppför stegen med samma hand, så han hade en hygglig kappmuskel på den sidan och inget på den andra.
Kan trapsen va lite som en form av runkmuskel kanske?
Fast min är större på vänster sida, och jag är ju högerhänt...nej fan det finns nog ingen logik alls bakom övre trapsens balans känns det som :s
Kan trapsen va lite som en form av runkmuskel kanske?
Fast min är större på vänster sida, och jag är ju högerhänt...nej fan det finns nog ingen logik alls bakom övre trapsens balans känns det som :s
HAHAHahaha Trapz den nya runkmuskeln!! Go for it
schabo-labo
2010-01-31, 12:13
Mycket, mycket vanligt och den mest troliga orsaken till dina överutveckla trapz.
Skulle man kunna påstå att om man gör hantellyft åt sidan felaktigt, så är det en utmärkt trapz-övning? Kanske något att lägga till på trapz-passen?
Marcus H
2010-01-31, 13:54
Det är en "NACK-del" att ha stora trapz HEHEHEHE vad rolig jag är!
hahahahahahhahahahahahhahaha fan va jag garva när jag såg den här xD
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.