Visa fullständig version : Trött otrevligt folk
rainbow87
2010-01-30, 14:04
Alltså det är jättebra att man kan snacka träning med folk här på forumet, men varför måste en del vara så jävla dryga och bete sig som att det vet bäst jämt? Jag tycker att det finns personer här som är schysta och hjälper till om man undrar något men andra är rent av dryga och jävliga. går träningen dåligt eller kan man ju undra..
Ni andra som är schysta, keep it up! :)
Jag tror mycket folk på forumet är trötta på att alla ställer samma frågor hela tiden vilket jag inte riktigt förstår eftersom man behöver inte läsa dom trådarna om man inte vill. Vet inte varför folk är dryga deras personlighet antar jag.
Vissa tror dom vet bäst, vissa är trötta, vissa har "hört det förut", vissa skiter i det och försöker ge ett bra och uppriktigt svar!
People are different! :)
Ge mig en fråga så skall jag försöka svara på bästa sätt Rainbo!
Ingrosso
2010-01-30, 14:09
Vissa tror dom vet bäst, vissa är trötta, vissa har "hört det förut", vissa skiter i det och försöker ge ett bra och uppriktigt svar!
Kwon for president!
dream_theater_
2010-01-30, 14:09
Om inte vi otrevliga människor fanns, hur skulle man då kunna glädjas åt dom trevliga?
rainbow87
2010-01-30, 14:10
Har ingen fråga just nu, men jag återkommer! ;)
Exakt, det måste ju finnas ett gäng otrevliga buttersmurfar, hur skulle man annars kunna skilja på allt folk? :)
Hur skulle du annars kunna uppskatta de mänsker som hjälper dig om ALLA var likadana? :D
Du uppskattade säkerligen den heta värmen i brasan mkt mer efter du upplevt den isiga kylan utomhus som nästan avdomnade dina yttre extremiteter!
kwon for president!
+1111111111111
Kwon är redan president. Noobs.
jag e nog världens trevligaste person irl utan tvekan, iaf top 10, så fråga på
mvh
Fråga då Rainbo, innan jag börjar bli trött! :D
(Just kidding)
Om inte någon börjar droppa lite namn kan vi nog lika gärna låsa tråden.
von huff
2010-01-30, 14:53
Alla roliga personer bannas och kvar blir dom elaka
Rockhard
2010-01-30, 15:00
Vill bara säga att jag är typ världens trevligaste person både på internet och irl. Om nu någon fått för sig något annat.
Du ser Raimbo! Massor med trevliga människor som vill hjälpa dig med dina frågor!
Det finns folk för allting här på Kolo, alla är inte som de dåliga erfarenheterna man haft.
rainbow87
2010-01-30, 15:07
tack allihoppa! nu ska jag gå och skriva i min dagbok ;)
Great! At least we made someone happy!
(What Kolozzeum is all about Broskie!)
Nitrometan
2010-01-30, 15:15
Kwon är redan president. Noobs.
Precis. Kwon iz prez.
Exakt, det måste ju finnas ett gäng otrevliga buttersmurfar, hur skulle man annars kunna skilja på allt folk? :)
Mm, smörsmurf...
Beror på dag och så, men när det för 500gången kommer en fråga om "Kan jag dricka 1öl utan att tre års träning blir förstörd?", ja, då skriver man kanske något halv drygt. Det finns trådar, 95% av alla frågor har redan blivit ställda, sökfunktionen existerar. Man får ut betydligt mer utav att läsa själv än att få det serverat på silverfat.
mangemani
2010-01-30, 15:39
jag får en del mail då och då där folk frågar om min träning samt tillskott som jag skriver om,för det mesta så svarar jag glatt på dom,men ibland så känner man,*blää,jag orkar ej,har ju ställt svaret ett antal ggr nu* men jag svarar ändå och försöker låta så glad och hjälpande som jag bara kan.
på andra sidor däremot så kan jag verka dryg och helt ointresserad utav att hjälpa,för där länkar jag ofta till den här sidan när det är nån som ställer en fråga,varför jag gör det är simpelt,alla svar finns här,om man får tummen ur därbak och söker dvs.
ManuelIT
2010-01-30, 15:42
Det är ju även många som konstant försöker vara roliga med sarkasm, men tyvärr är det få här som verkligen klarar av det.
Förresten, (när vi ändå håller på) , jag har en liten fråga som jag tänkte ta upp här, om någon nu vet detta.
Kan jag dricka en öl utan att tre års träning blir förstörd?
Rockhard
2010-01-30, 15:44
Kanske, men varför riskera något? :thumbup:
Nitrometan
2010-01-30, 15:46
Kan jag dricka en öl utan att tre års träning blir förstörd?
Nej.
Däremot kan du träna i tre år utan att förstöra en öl.
Thanks Broskies! :)
Du ser Rainbow! Det går! Ser du vad snabba svar jag fick? (Inte för att jag blev något smartare, men snabba svar nonetheless!)
Fråga på! :)
Nej.
Däremot kan du träna i tre år utan att förstöra en öl.
Kan man träna en gång utan att förstöra tre års ölande då?
Tre års ölande sätter sina spår, så ett ynka pass gör inte så mkt´i sig.
MEN; detta första ynka pass kan ju vara början till någonting stort! Tänk på det.
Detta ynka pass efter tre års ölande KAN ju vara upptakten till regelbunden träning och byte av kost/diet.
Den här tråden känns så 2007. Tycker kolozzeum är lite rosa, sockersöta moln nuförtiden. Bara hultman kvar som håller ställningarna :D
Det är väl som med Kolo som med Mensen, det går väl i perioder Steve.
Saknar RR.
RR = (Raggis)^2, i.e. conspiracy (varför finns det ingen chockad smiley?)
Det är väl som med Kolo som med Mensen, det går väl i perioder Steve.Känns som taskmört-eliten helt enkelt inte loggar in mer eller har blivit bannade :D
Nu är det råaste man ser någon sarkastisk oneliner från Trance till en inskränkt 14-åring. Jag menar, det uppskattas, men jag har ju haft mer kul.
Nitrometan
2010-01-30, 16:16
Den här tråden känns så 2007. Tycker kolozzeum är lite rosa, sockersöta moln nuförtiden. Bara hultman kvar som håller ställningarna :D
Känns som taskmört-eliten helt enkelt inte loggar in mer eller har blivit bannade :D
Nu är det råaste man ser någon sarkastisk oneliner från Trance till en inskränkt 14-åring. Jag menar, det uppskattas, men jag har ju haft mer kul.
Läs i min signatur. :D
RR = (Raggis)^2, i.e. conspiracy (varför finns det ingen chockad smiley?)
Dude, inte så högt :|
Läs i min signatur. :D
Det var ju intressant att du placerar honom i den kategorin. Jag är inte säker på att jag håller med.
Scratch89
2010-01-30, 16:34
Vadå, har Trance blivit bannad?
Förövrigt så går svarshumöret i perioder precis som Kwon skriver. I de flesta trådar så försöker jag vara trevlig, men när folk ställer frågan "Men asså, hur mycket EAA ska jag egentligen ta innan passet? Ska jag blanda det med vassle?" för trettiofemte gången i EAA-tråden, där svaret står i första inlägget och har stått där hela tiden sedan jag skapade tråden, då blir jag trött.
hangatyr
2010-01-30, 16:35
Mm, smörsmurf...
glöm inte att ta av hatten först, den innehåller sjukt mkt kolhydrater.
Vadå, har Trance blivit bannad?Tycker både Trance och jwzrd är/var bland de absolut mest trevliga på brädan. Men det jag antar Nitrometan tänker på är de som inte är aktiva här och ser ett "vasst" inlägg från en sådan gammal räv och beslutar att grunda hela sin bild av personen baserat på det, när det är en sådan liten del av en hel drös kvalitativa inlägg.
Det förstår väl vem som helst att Nitrometan inte tycker jwzrd är otrevlig :). Men, han är en sådan person som trådskaparen ofta implicerar i tråden.
Det är iofs också en fråga om var gränsen för otrevlighet egentligen går. Jag tycker inte att det med nödvändighet är otrevligt att be någon använda sökfunktionen för att få svar på en fråga som ställts hundra gånger. Att svara "justfuckinggoogleit, dumjävel" är däremot otrevligt.
Det är iofs också en fråga om var gränsen för otrevlighet egentligen går. Jag tycker inte att det med nödvändighet är otrevligt att be någon använda sökfunktionen för att få svar på en fråga som ställts hundra gånger. Att svara "justfuckinggoogleit, dumjävel" är däremot otrevligt.Ja. Det är skillnad på en person som skriver något otrevligt och har 900 riktigt bra inlägg i ryggen kontra en person som vill vara tuff och skriver det du citerade, men har... 35 halvtaskiga inlägg bakom sig.
Scratch89
2010-01-30, 16:43
Sen finns det ju den lilla gruppen människor som skriver bra inlägg, men i samma inlägg ska skriva om hur jävla hardcore man själv är, och om man inte följer råden så är man en löjlig speta som inte har något i tråden att göra. Säger man emot så blir det en debatt där svaren består av motfrågor och personangrepp...
Då är det rätt lätt att bortse från både kunskapen och trevligheten, då det mest verkar vara ett sätt att trycka ner människor.
Jag håller inte helt med stevebc här ovan. Visst är det så att 900 bra inlägg späder ut tio dåliga mer än vad 35 gör (eller för den delen mer än vad 35 inlägg som också var ganska dåliga), men man måste inte skriva de där tio skitinläggen ens om man har 900 bra. Otrevligt är otrevligt, hur trevlig man än är när man inte är otrevlig. (Förmodligen anser inte folk som är genuint otrevliga själva att de är det, heller, så det är ju en aningen diffus definition här.) Sedan kan ju även den vänligaste ha en dålig dag någon gång, och det tror jag att man måste leva med.
Jag skulle också, med tanke på Scratch89:s inlägg här ovan, vilja skilja mellan att tangentbordsfightas med personer som s.a.s. är lika stora som en själva, och på att slå på dem som är mindre än en själv. Personligen tycker jag att det är värre när folk som borde veta bättre måste visa hur tuffa de är genom att sparka på eller förlöjliga nybörjare än när två som är på samma nivå dumgör varandra ömsesidigt.
Scratch89
2010-01-30, 16:55
Jag skulle också, med tanke på Scratch89:s inlägg här ovan, vilja skilja mellan att tangentbordsfightas med personer som s.a.s. är lika stora som en själva, och på att slå på dem som är mindre än en själv. Personligen tycker jag att det är värre när folk som borde veta bättre måste visa hur tuffa de är genom att sparka på eller förlöjliga nybörjare än när två som är på samma nivå dumgör varandra ömsesidigt.
Bra formulerat! Det var precis det jag menade. Det kan vara intressant att följa debatten mellan två lika goda kålsupare, men det är väldigt obehagligt att se när någon blir nertryckt på nästan psykopatiskt sätt. Oavsett om det är ett internetforum eller inte så borde vett och etikett gälla i någon mån.
Tolkia, the ever-present voice of reason! :)
Regarding the last post.
Jag håller inte helt med stevebc här ovan. Visst är det så att 900 bra inlägg späder ut tio dåliga mer än vad 35 gör (eller för den delen mer än vad 35 inlägg som också var ganska dåliga), men man måste inte skriva de där tio skitinläggen ens om man har 900 bra. Otrevligt är otrevligt, hur trevlig man än är när man inte är otrevlig. (Förmodligen anser inte folk som är genuint otrevliga själva att de är det, heller, så det är ju en aningen diffus definition här.) Sedan kan ju även den vänligaste ha en dålig dag någon gång, och det tror jag att man måste leva med.
Jag skulle också, med tanke på Scratch89:s inlägg här ovan, vilja skilja mellan att tangentbordsfightas med personer som s.a.s. är lika stora som en själva, och på att slå på dem som är mindre än en själv. Personligen tycker jag att det är värre när folk som borde veta bättre måste visa hur tuffa de är genom att sparka på eller förlöjliga nybörjare än när två som är på samma nivå dumgör varandra ömsesidigt.Ja, det är faktiskt sant. Vissa har en hård jargong men skriver ändå i ett gott syfte.
Vet inte om jag kan fortsätta diskutera här då jag inte antar att man diskuterar hur moderering sköts i allmänt, men poängen med mitt inlägg om 900 vs 35 inlägg var mer ur modereringssynpunkt, alltså, om man väger två misstag lika även om personerna bakom har bidragit olika mycket. Givetvis är båda misstag lika onödiga och otrevliga men att man ev kan ha mer överseende åt den ena än den andra baserat på historia.
Nitrometan
2010-01-30, 17:05
Det var ju intressant att du placerar honom i den kategorin. Jag är inte säker på att jag håller med.
Nej, det var mer en blinkning åt stevebc.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.