Visa fullständig version : Jay Cutler update
Mass-Tech
2010-01-29, 23:02
xTPhCPWGvDs
AdgLMDHOPpk
Cutler så helt okej ut! Men vem är snubben egentligen som har äran att träna med jay i alla dom här klippen?
Bear Grylls
2010-01-29, 23:34
Vad var det för hokus pokus han gjorde, med de där vakumpumparna på låren?
The Swedish Oak
2010-01-30, 00:52
Gissar på att det är så kallad "vakupunktur", dvs lindra någon sorts smärta med hjälp av koppar/behållare som man skapar ett vakuum med. Verkar heta "Cupping" på Engelska så det är bara att youtuba eller googla för mer info.
Så här kan det se ut:
http://www.youtube.com/watch?v=Cdm8BVVf3mA
Undisputed? Har inte Coleman spöat Cutler ett par gånger? =P
Undisputed? Har inte Coleman spöat Cutler ett par gånger? =P
Undisputed betyder ungefär oomtvistlig eller odiskutabel, man kan vara en oomtvistlig segrare trots att man tidigare har åkt på däng. Senaste Olympia vann han väldigt överlägset, alltså är han verkligen "the undisputed champ".
Du kanske tänkte på undefeated?
Gissar på att det är så kallad "vakupunktur", dvs lindra någon sorts smärta med hjälp av koppar/behållare som man skapar ett vakuum med. Verkar heta "Cupping" på Engelska så det är bara att youtuba eller googla för mer info.
Så här kan det se ut:
http://www.youtube.com/watch?v=Cdm8BVVf3mA
Yep, en snubbe på gymmet hade fått sån där vakuummassage på övre rygg och axlar. Såg faktiskt rätt komiskt ut med massa stora blålila märken.
Degpekka
2010-01-30, 06:58
Gjorde ju ont i själen när hon står och delar kycklingen(?) med kniv i stekpannan...
Sheogorath
2010-01-30, 09:53
"One man, against all odds!" hahaha. Vilket skämt.
Japp, vad fan var det? Against all odds. Amerikanerna lär älska det iaf...
Gjorde ju ont i själen när hon står och delar kycklingen(?) med kniv i stekpannan...
Så har jag alltid gjort, mycket trevligare än att hålla i en kall, sliskig kyckling medan man skär itu den på skärbräda ;)
Nelson81
2010-01-30, 11:06
proffsbyggning und klicheer = matchmake in heaven *rolleyes*
random bransch und klicheer = matchmake in heaven *rolleyes*
Fixad ;)
Mjo, fanns ett par lines i den trailern som lät komiska i mina öron. T.ex "heroic, epic journey" och "a motivational masterpiece". Men man får ta det för vad det är, dylika överdrifter hör väl till antar jag. ;)
Tycker han har blivit knäpp på något vis..
Action Fighter
2010-01-30, 12:51
Cutler så helt okej ut! Men vem är snubben egentligen som har äran att träna med jay i alla dom här klippen?
1.01 i andra filmen. Brian Glynn, President of Cutler Athletics.
Bear Grylls
2010-01-30, 14:04
Tycker han har blivit knäpp på något vis..
Han kanske tappade en hantel i skallen :O
ofta han inte orkar chins?
Sheogorath
2010-01-30, 14:24
ofta han inte orkar chins?
Är du förvånad? :confused:
Lite faktiskt.
The Swedish Oak
2010-01-30, 15:51
Tyckte det såg lite pinsamt ut om ja ska va ärligt, en brud som får slava för att lyfta upp honom gång på gång. Mr.Olympia med noll uthållighet eller styrka i förhållande till sin vikt. ;)
Tyckte det såg lite pinsamt ut om ja ska va ärligt, en brud som får slava för att lyfta upp honom gång på gång. Mr.Olympia med noll uthållighet eller styrka i förhållande till sin vikt. ;)
På tal om det, det är hans fru som är med också va?
han väger säkert 140kg där med. Om ni tycker han är klen kan ni väl hänga på er en sådär 80kg (så att ni kommer upp i samma vikt) och köra 3*10 pullups efter ett axelpass.
Nästa dag kan ni köra en sisådär 3*12 på 150kg i bänken. Cutler e inte klen.
På tal om det, det är hans fru som är med också va?
Japp det är hans fru som hjälper honom med chinsen
robertcop
2010-01-30, 16:56
han väger säkert 140kg där med. Om ni tycker han är klen kan ni väl hänga på er en sådär 80kg (så att ni kommer upp i samma vikt) och köra 3*10 pullups efter ett axelpass.
Han är absolut inte klen.
Men han är heller ingen Coleman när han var som bäst, eller som Branch Warren och Johnnie Jackson (finns säkert fler tog bara exempel som jag vet om)
The Swedish Oak
2010-01-30, 17:02
Du glömmer att hans 140kg är muskler, 57 cm armar och en enorm rygg borde orka mer än ½ pullup som han gör i videon före han behöver hjälp.
Själv väger jag 105kg så hänga på 35kg och köra några pullups borde inte va något problem.
Säger inte att han är klen, men i förhållande till hans massa är han klen. ;)
Sen är han nog närmre 130kg off.
Det är nog mkt från video till video, han tränar ju rätt fokuserat på själva muskelgruppen. Sedan stod han på vågen förra då stod den på 292lbs om jag inte missminner mig.
big.a på forat väger 130kg och drar 8 chins iaf;)
Han är absolut inte klen.
Men han är heller ingen Coleman när han var som bäst, eller som Branch Warren och Johnnie Jackson (finns säkert fler tog bara exempel som jag vet om)
Men han är regerande Mr O, är det förklarande nog?
robertcop
2010-01-30, 22:40
Men han är regerande Mr O, är det förklarande nog?
Jo, han har störst muskler och bäst form när det väl gäller och det är ju vad detta handlar om. Annars skulle det vara en helt annan sport.
Du glömmer att hans 140kg är muskler, 57 cm armar och en enorm rygg borde orka mer än ½ pullup som han gör i videon före han behöver hjälp.
Själv väger jag 105kg så hänga på 35kg och köra några pullups borde inte va något problem.
Säger inte att han är klen, men i förhållande till hans massa är han klen. ;)
Sen är han nog närmre 130kg off.
Jag väger 82 och hänger på 60kg. Betyder det att jag är starkare än Jay? *flex*
The Swedish Oak
2010-01-30, 23:06
Jag väger 82 och hänger på 60kg. Betyder det att jag är starkare än Jay? *flex*
Om du väger 82kg, hänger på 60kg och gör fler pullups än Jay betyder det att din kropp är bättre anpassad till detta än Jays, dvs starkare i de momentet.
...Fler frågor? *rolleyes*
Jay tränar med en tjej de gör inte jag, är jag starkare än han då?
Bear Grylls
2010-01-30, 23:46
Jay tränar med en tjej de gör inte jag, är jag starkare än han då?
Nej, men du kanske är lite smygbög?
Det finns, i sammanhanget, spetor på forumet som stångror tyngre än 97% av alla IFBB Pros också. Vem bryr sig?
Jag reppar på en totalvikt av 140kg i pull-ups men är svag och ser ut som skit.
The Swedish Oak
2010-01-31, 00:24
Det finns, i sammanhanget, spetor på forumet som stångror tyngre än 97% av alla IFBB Pros också.
Sant, dock blir man ju avundsjuk att folk växer av så lätta vikter ibland, samtidigt som man själv får slita som ett djur för små resultat.
När vi är inne på de ämnet såg jag ett klipp där Ric Drasin (träningspolare till Arnold på 70-talet) berätta att han aldrig sett Arnold köra med mer än 22kgs hantlar för biceps någonsin. Säger en del om hur lätt vissa har för att få massa.
Sant, dock blir man ju avundsjuk att folk växer av så lätta vikter ibland, samtidigt som man själv får slita som ett djur för små resultat.
När vi är inne på de ämnet såg jag ett klipp där Ric Drasin (träningspolare till Arnold på 70-talet) berätta att han aldrig sett Arnold köra med mer än 22kgs hantlar för biceps någonsin. Säger en del om hur lätt vissa har för att få massa.
Well, jag har en bild på hemmagymet där han kör incline curls med 70 eller 75lbs t.ex.. Jag tror inte att det ligger så mycket i det påståendet tbh.
här sprack ju det iaf
UrcyRP5prIg
här sprack ju det iaf
Inte nödvändigtvis, Arnolds kompis kanske blundade!
Inte nödvändigtvis, Arnolds kompis kanske blundade!
hmm, en möjlighet!
Martin Löwgren
2010-01-31, 00:58
Samma effekt som massage/akupunktur i stort sett - muskelavslappning. Väldigt stort i china.
The Swedish Oak
2010-01-31, 00:59
Well, jag har en bild på hemmagymet där han kör incline curls med 70 eller 75lbs t.ex..
Kan tänka mig att det ser manligare ut med en stor hantel på en bild ja, men påståendet gällde hans träning.
här sprack ju det iaf
Hur tänker du? ser att han kör med en hantel, men inget om hur mycket den väger, ser dessutom o vara väldigt smala viktskivor på.
Vet som sagt inte hur mycket det stämmer, men titta själv på videon ja snackar om, litar mer på hans träningspolares ord än en bild/film under ett specifikt tillfälle:
(3:38) eller se hela videon, kul o höra honom berätta om hur dom träna.
http://www.youtube.com/watch?v=7BsSnHdI1aw
Martin Löwgren
2010-01-31, 01:00
I pumping iron kör han koncentrationscurls på 30kg utan problem så den där Ric snackar bara massa skit. Hantlar har sett ut likadan ut i alla tider och att Arnold skulle fått såna enorma armar genom att fjutta runt med 22kg hantlar är bara naivt.
Man kan ju tvista hit och dit hur länge som helst med den uppsjö av argument och motargument man kan lyfta fram. Men hur som helst bevisar väl jay att det stämmer som gemene man säger; "bodybuilders har bara luft i musklerna". För att väga 50kg muskler mer än en "vanlig" människa bör ju knappast vara ett handikapp när det kommer till utövande av styrkeövningar. Liksom, varje kilo muskler lär väl göra mer nytta än skada, även om det är ens egen vikt man ska flytta?
Men för helvete, Jay ÄR stark. Inte topp-SL-stark, men stark. Chins är en jävla övning, som han dessutom i princip aldrig kör.
Det är skillnad på att kontrahera ryggmusklerna än att ta sig upp i ett räcke! Cutler tycker antagligen viktmotståndet är för tungt för full kontraktion och vill därför ha lite hjälp. Eller så tycker han helt enkelt att det bara tar i armarna och lägger ner... Jag lovar att han orkar dra sig upp. Det gör fan vem som helst som inte är allt för tjock.
Förresten klarade jag fler pull-ups när jag var 10 år gammal, än nu efter 15 års träning, var jag starkare då? *screwy* *screwy* *screwy* *screwy*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.