Logga in

Visa fullständig version : Kompis med er flickväns ex/ligg

Hamsterkakan
2010-01-28, 23:45
Hur förhåller ni er till eran flickväns ex/kks? Klarar ni av att ha en normal relation till dom eller hur ligger det till?

hahavaffan
2010-01-28, 23:47
Jag lär inte gå och bli polare med dom, men det är inget som stör mig. Alla har bagage.

Krampus
2010-01-28, 23:48
Inga problem.
Inte så att vi umgås, men ett ex ringer ibland. Ibland om nätterna (inte så ofta) när han är full och det är helt cool faktiskt. De har ju en historia ihop och den raderas ju inte bara för att jag kommit till senare.

Hamsterkakan
2010-01-28, 23:52
Inga problem.
Inte så att vi umgås, men ett ex ringer ibland. Ibland om nätterna (inte så ofta) när han är full och det är helt cool faktiskt. De har ju en historia ihop och den raderas ju inte bara för att jag kommit till senare.

Är du inte rädd för att din tjej ska få tillbaka känslorna för honom när han pratar med henne osv?

shadowfire
2010-01-28, 23:53
Inga problem.

Uhm, det vet jag ju iofs inte om jag tyckt varit så coolt. Beror iofs på hur han beter sig då han är full osv, men tycker ändå det är aningen respektlöst o ringa hem till ett ex när man är på fyllan och denne har en ny partner...

Fick läsa om ditt inlägg ett par gånger dock, jag läste först att ditt ex var en han. :D

Stoltz
2010-01-28, 23:54
Inga problem.

Just det där med att ringa hem om natten är BIG NO för min del. Jag är helt OK med väldigt mycket annat, men just det har av någon anledning jag jävligt svårt att svälja.

Fick läsa om ditt inlägg ett par gånger dock, jag läste först att ditt ex var en han. :D

Ja? Läs Krampes signatur för förklaring.

Kabuto
2010-01-28, 23:57
Jag är inte kompis med han, beror mest på han iof.. Dom gör mer än ringer :/

eternallord
2010-01-29, 00:03
Bryr mig inte :) Jag har aldrig umgåtts med något ex, men det beror mest på att jag inte känt något ex på det sättet. Det bekymrar mig inte iaf.

hahavaffan
2010-01-29, 00:11
Fick läsa om ditt inlägg ett par gånger dock, jag läste först att ditt ex var en han. :D:D jag läste också det en extra gång. Det är HAN - krampes ex som är full om nätterna när exen ringer :Virro

Krampus
2010-01-29, 00:12
Är du inte rädd för att din tjej ska få tillbaka känslorna för honom när han pratar med henne osv?
lol, nej!
Uhm, det vet jag ju iofs inte om jag tyckt varit så coolt. Beror iofs på hur han beter sig då han är full osv, men tycker ändå det är aningen respektlöst o ringa hem till ett ex när man är på fyllan och denne har en ny partner...

Men så kallar du dig "Shadowfire" och det låter som en datorspelande överviktig 17-åring från Höganäs som söker efter folk på YouTube som vill vara med i hennes extremlågbudget animéfilm. :)
Nej, han har varit ok. Lite ensam. Jag har mest tyckt synd om honom faktiskt.

Jag vill krydda mina inlägg för att locka läsare denna veckan. Jag är det nya aftonbladet.

Just det där med att ringa hem om natten är BIG NO för min del. Jag är helt OK med väldigt mycket annat, men just det har av någon anledning jag jävligt svårt att svälja.

Äsch, relääääx guy! Det har inte varit så ofta. My girl is the cool!
F.Ö väger jag 136kg och har tuffa tatueringar.

shadowfire
2010-01-29, 00:13
Men så kallar du dig "Shadowfire" och det låter som en datorspelande överviktig 17-åring från Höganäs som söker efter folk på YouTube som vill vara med i hennes extremlågbudget animéfilm. :)
Nej, han har varit ok. Lite ensam. Jag har mest tyckt synd om honom faktiskt.

Jag vill krydda mina inlägg för att locka läsare denna veckan. Jag är det nya aftonbladet.

RyskaRaketen, lämna genast tillbaka lösenordet och inloggningen till Krampus!!!

hahavaffan
2010-01-29, 00:16
:D jag läste också det en extra gång. Det är HAN - krampes ex som är full om nätterna när exen ringer :VirroGå och lägg dig.

Stoltz
2010-01-29, 00:20
Äsch, relääääx guy! Det har inte varit så ofta. My girl is the cool!
F.Ö väger jag 136kg och har tuffa tatueringar.

Tjurarna rasar.

Krampus
2010-01-29, 00:20
Nu får ni skärpa er. Både Hahavaffan och Hahavaffan och Höganäsninjan. Inlägget hade varit hur tydligt som helst om man inte knulat på sina glasögon innan man satte sig vid skärmen..

maximuscle
2010-01-29, 00:56
skall jag va helr ärlig läste jag också fel fick läsa om :D

stevebc
2010-01-29, 01:03
Shit, man ska ha en rätt unik inställning om man ska vara kompis med kk:s till en nuvarande flickvän.

Ex är ju en annan grej och jag antar att det blir mer avspänt med åren.

Lelle Pelle
2010-01-29, 02:12
Jag är ganska bra polare med en snubbe som mitt ex var otrogen med. Vi kände inte varandra sedan tidigare, och på fyllan brukar det låta typ så här.

"-Alltså, du vet, jag låg ju med din tjej... förlåt, typ"
"-Alltså, vi kände ju inte varandra, så det är lugnt. Du kunde ju inte veta att hon var min flickvän."

Sedan kommer vi båda överens om att hon var en slampa, varje gång.

BigForre
2010-01-29, 07:25
Min sambo har en avspänd relation med sitt senaste förhållande, de hänger i samma umgängeskrets fortfarande och hörs då och då. Jag å andra sidan brukar avsluta relativt hårt med mina förhållanden och klipper kontakten, så jag förstod inte till en början. Men man får tänka lite utanför sin egen lilla box och förstå att vi alla är olika. Ett långt och seriöst förhållande kan innehålla vänskap och en gemensam umgängeskrets och kan man hålla kvar det så är det väl bara bra och förenklar en hel del. Skulle inte orka med att hon håller kontakt med något trött ligg/kk där sex är det enda som binder.

MasterChief
2010-01-29, 08:08
Tja, ibland känns ord lite fattigt.

http://www.scene-stealers.com/wp-content/uploads/2008/09/americanpsycho460ki9.jpg

Sir Anselm
2010-01-29, 08:30

http://www.scene-stealers.com/wp-content/uploads/2008/09/americanpsycho460ki9.jpg

Ha ha ha... Så otroligt bra film :hbang:

Mats J
2010-01-29, 11:08
Inga bekymmer alls med gammla ex, innan han flyttade var vi bjuden på hans 30 års fest och det hände att min tjej tog en fika med honom då och då.

Bailah
2010-01-29, 11:28
Jag klarar mig väldigt bra och bli polare med dom, men 90% av dom gör inte det. Så har ett X som jag e riktigt bra vän med nu. Tror vi var tillsammans 1 år för 14 år sen och har varit nästan bästa vänner sedans. Det är jag väldigt glad över.

Deceiver85
2010-01-29, 11:32

Hahaha, väldigt bra summerat :D

Deceiver85
2010-01-29, 11:44
För att återgå till ämnet, eftersom varken jag eller LI har ex (som betyder något) i samma stad som vi bor nu så är exen helt ute ur leken. Jag har ingen kontakt med mitt ex heller, mer än att man skrev "grattis i efterskott" på facebook förra året...

tsp
2010-01-29, 11:59
Jag klarar mig väldigt bra och bli polare med dom, men 90% av dom gör inte det. Så har ett X som jag e riktigt bra vän med nu. Tror vi var tillsammans 1 år för 14 år sen och har varit nästan bästa vänner sedans. Det är jag väldigt glad över.

Misunderstanding thread!

Alexlindgren
2010-01-29, 12:02
En av mina bästa polare var tillsammans med mitt ex innan jag var det. Och under tiden jag var tillsammans med henne var det inga problem. Varför skulle det vara?

shadowfire
2010-01-29, 12:07
En av mina bästa polare var tillsammans med mitt ex innan jag var det. Och under tiden jag var tillsammans med henne var det inga problem. Varför skulle det vara?

Det ser jag som en helt annan femma. Om du redan har ett starkt vänskapsband till personen i fråga sedan innan, så kan man hantera sitsen på ett annorlunda sätt. Däremot springer man väl kanske inte o försöker bli bästa polare med exets nya kille som man aldrig sett eller känt innan...

Jag har lite svårt att förstå hur det fungerar typ med parmiddagar där man bjuder in sina ex osv. Det förekommer ju då och då att ett expar träffas och tar med sina respektive. Säkert toppen om det fungerar, jag har bara svårt att själv se mig i den sitsen och känna mig bekväm i den.

von huff
2010-01-29, 12:07
Jag skulle nog vara lite misstänksam om min flickvän skulle vara god ä med sitt ex:)

Doctor Snuggles
2010-01-29, 12:32

http://static.tasteline.com/picprod/ImageGallery/Thumbnails/32/58332/26908_123654.jpg

Ajin
2010-01-29, 12:49

Varför skulle han vara det för? Hans flickvän (antaget att han har en) har valt honom som sin pojkvän. Den dagen hans flickvän får för sig att ligga med sitt ex medans hon är ihop med Krampus (det är ingen fråga om att få tillbaka känslor när det handlar om ex, har man varit i ett någorlunda seriöst förhållande med sitt ex så kommer känslor att finnas livet ut, antagligen), så är hon inte värd honom ändå.

(Nu tog jag bara Krampus som exempel eftersom han quota honom).

Nina L
2010-01-29, 12:54
Jag är inte så bra på det här med ex, därför ser jag alltid till att vara Den Första(tm) för min partner.

Alexlindgren
2010-01-29, 12:56
Det ser jag som en helt annan femma. Om du redan har ett starkt vänskapsband till personen i fråga sedan innan, så kan man hantera sitsen på ett annorlunda sätt. Däremot springer man väl kanske inte o försöker bli bästa polare med exets nya kille som man aldrig sett eller känt innan...

Jag har lite svårt att förstå hur det fungerar typ med parmiddagar där man bjuder in sina ex osv. Det förekommer ju då och då att ett expar träffas och tar med sina respektive. Säkert toppen om det fungerar, jag har bara svårt att själv se mig i den sitsen och känna mig bekväm i den.

Ja det har du rätt i.

Men som jag ser det är den enda anledningen till att ta avstånd från flickvännens ex, att man är osäker på den nuvarande relationen. Om varken flickvännen eller exet har några känslor för varandra längre så bör det inte vara något problem. Om man tänker efter så är denna kille/tjej med stor sannolikhet lik än själv, man har ju trots blivit kär i samma sorts person.

Nina L
2010-01-29, 14:07
Om man tänker efter så är denna kille/tjej med stor sannolikhet lik än själv, man har ju trots blivit kär i samma sorts person.
LOL för att det inte stämmer.

Kwon
2010-01-29, 14:12
Kompis med flickväns ex finns inte i min vokabulär.

Försökte en gång men det gick inte, jag roidade.

Verkligen LOL att detta ex i sannolik är lik en själv. Så olika en själv så det inte finns.

Alex, vissa tjejer gillar verkligen "variety" där inte ett dugg är likt.

Snafu
2010-01-29, 14:22
Kompisars f.d är fan off limit completely. Sen finns det ju personer som föredrar att vara buksvågrar - nästan så att de liksom går igång på det hela. Liksom vill ta del av något någon annan definitivt tagit del av - för att ge purpose till sitt liv. Det är bara min åsikt.

Ja ä int bitter.

Shakemynuts
2010-01-29, 14:59
Jag är inte så bra på det här med ex, därför ser jag alltid till att vara Den Första(tm) för min partner.

Lammkött? :D

Ajin
2010-01-29, 15:12
Lammkött? :D

:naughty:

MrBurner
2010-01-29, 15:13
Bryr mig inte. Tror däremot att min kvinna bryr sig när jag pratar om saker som rör att hon och hennes ex har haft sexuella "lekar". De har haft sex. Big deal! Kött i kött bara enligt mig.

MrBoris
2010-01-29, 15:29
De har haft sex. Big deal! Kött i kött bara enligt mig.

Fan vad skönt om man kunde lära sig till att ha den inställningen :)

Krampus
2010-01-29, 16:55
Fan vad skönt om man kunde lära sig till att ha den inställningen :)

Varför kan man inte ha det? Är det jobbigt att det respektive har haft något bra innan en själv?

Kaew
2010-01-29, 17:05
Varför kan man inte ha det? Är det jobbigt att det respektive har haft något bra innan en själv?

Lätt att ha den inställningen när man inte har något val, tex om man ser ut som en semla :) eller vad säger du.

Krampus
2010-01-29, 17:08
Lätt att ha den inställningen när man inte har något val, tex om man ser ut som en semla :) eller vad säger du.

Säger du att jag är ful?

Verbatim
2010-01-29, 17:10

Försöker du säga att snygga människor regelbundet hittar oskulder att bli ihop med?

Är du under 20 eller borde vi bli oroade?

stevebc
2010-01-29, 17:14
Jag är inte så bra på det här med ex, därför ser jag alltid till att vara Den Första(tm) för min partner.Fattar inte hur det ska gå till, eller saknar jag humor?

shadowfire
2010-01-29, 17:29
Mycket hänger väl på personligheter osv också.

Om tjejens ex är en knarkande halvkriminell jubelidiot, så kanske man inte är så pigg på en vänskapsrelation (eller att snubben i fråga har någon kontakt med tjejen i huvudtaget). Är det en vettig snubbe så ser jag inget problem med att vara trevliga o bete sig som folk mot varandra osv, men därifrån till att bygga en vänskapsrelation är i min värld ett stort steg iaf.

Börjar snubben fylleringa och ska gråta ut sin kärlek till tjejen så är det big nono osv.
Vi män är ju fan experter på att låtsas "vara vänner enbart", när vi i själva verket bara vill knula mysen...

Slartibartfast
2010-01-29, 17:45
Jag var tillsammans med min kompis ex i tre år. Sen tog jag ett av hans ligg också. Buksvågrar*2, det ädlaste två män kan vara.

Men då kom hönan före ägget.

tsp
2010-01-29, 18:10
Mitt ex skulle tvunget ha kontakt/umgås med sitt ex, en kille jag hatade av mycket förståeliga skäl som hon var medveten om. Fick dåliga vibbar av att hon inte kunde förklara varför hon tvunget skulle ha kontakt med honom när det rev sönder hela vår relation, det enda skäl hon sa var "vi passar så bra ihop som vänner". Köss ballen, visst fan knullade fruntimret med honom några månader senare.

davve
2010-01-29, 18:39
Bryr mig inte. Tror däremot att min kvinna bryr sig när jag pratar om saker som rör att hon och hennes ex har haft sexuella "lekar". De har haft sex. Big deal! Kött i kött bara enligt mig.

Agreed.

Hamsterkakan
2010-01-29, 18:42
Vadå så om din kvinna blir våldtagen är det lungt, det är ju bara kött i kött?

davve
2010-01-29, 18:44

Det är knappast vad han skrivit eller vad han menar.

:smash:

Nixon
2010-01-29, 18:44

Du jämför alltså att hans tjej och hennes ex hade sex (när dom var ihop) med våldtäkt?

Stoltz
2010-01-29, 18:45

...Sluta knarka.

Hamsterkakan
2010-01-29, 18:47
Det är knappast vad han skrivit eller vad han menar.

:smash:

Du jämför alltså att hans tjej och hennes ex hade sex (när dom var ihop) med våldtäkt?

...Sluta knarka.

tjafsa inte

MasterChief
2010-01-29, 18:48

http://testml.org/is/logical/awesome/logical_awesome.jpg

davve
2010-01-29, 18:50
tjafsa inte

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140744
Jobbigt ämne för dej antar jag, men det är lugnt.

Hamsterkakan
2010-01-29, 18:58
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=140744
Jobbigt ämne för dej antar jag, men det är lugnt.

ok sålänge det är lungt

davve
2010-01-29, 19:00
ok sålänge det är lungt

För mej är det helt lugnt, hoppas din ev. tjej tycker likadant är väl det som är det viktiga.:thumbup:

Hamsterkakan
2010-01-29, 19:00
För mej är det helt lugnt, hoppas din ev. tjej tycker likadant är väl det som är det viktiga.:thumbup:

ok, nu när det är lugnt för dig kanske jag kan sluta oroa mig

Kwon
2010-01-29, 19:04
Det e lugnt för mig.

Stoltz
2010-01-29, 19:05
För mig också. Superlungt.

Doctor Snuggles
2010-01-29, 19:23
Det är inte lugnt för mig.
Snart vaskar jag jämnmodet.

kavalen
2010-01-29, 19:25

Ja men hur vet han att de inte redan knullar då?

Hamsterkakan
2010-01-29, 19:27
Im chill as a cucumber

Jenan
2010-01-29, 19:44
Om man tänker efter så är denna kille/tjej med stor sannolikhet lik än själv, man har ju trots blivit kär i samma sorts person.

Så otroligt osant. Min killes ex är en drama queen av rang, pratsam och social utav bara helvete medan jag är en sävlig enstöring som tappar humöret kanske en gång per decennium. ;)

Men vi kommer helt bra överens trots det.

KalleBalik
2010-01-29, 19:53
Han är LUGN

http://forumbilder.se/images/219201075336Pf4c3.jpg (http://forumbilder.se)

jaaaaag
2010-01-29, 21:21
Jag har inte varit i den situationen men jag hade kanske inte varit överlycklig över om nån pojkvän umgåtts me sina ex. Å andra sidan kan man inte bry sej för mkt, för man har ändå ingen kontroll på nått. Och om han hade velat umgås me sina ex så kan man inte göra så mkt åt saken.

Nina L
2010-01-30, 10:02
Fattar inte hur det ska gå till, eller saknar jag humor?Du saknar humor. :( Men du är snygg på bilden! :)

Krampus
2010-01-30, 16:24
Ja men hur vet han att de inte redan knullar då?

Det förbluffat nyanserande tänkande ni två presenterar er med nu måste generera att ni antingen inte växt ur era pampers ännu eller fattas minst en kromosom.

ante
2010-01-30, 16:49
Jag har alltid varit rätt skeptisk till flickvänners ex, och en gång fått bevisat att det var med all rätt.

Jag håller med shadowfire, är personen trevlig så finns det ingen anledning att vara trevlig tillbaka, men att därifrån bli kompisar känns väldigt avlägset.

Nitrometan
2010-01-30, 17:15
är personen trevlig så finns det ingen anledning att vara trevlig tillbaka
OK. Då vet vi.

ante
2010-01-30, 18:18
OK. Då vet vi.

den devisen kommer man långt på i livet :D

Kwon
2010-01-30, 18:24
Haha Ante! :D

Ignatius72
2010-01-30, 19:14
Hur är det med självkänslan boys and girls? Inställningen måste ju vara att flickvännen bytt upp sig, finns inget hot i att hon träffar gamla skåp.Är ni lika oroliga om de träffar jobbarkompisar, grannar, går och tränar? Potentiella pök överallt.

Nelson81
2010-01-30, 19:34
Han är LUGN

http://forumbilder.se/images/219201075336Pf4c3.jpg (http://forumbilder.se)

lol

klart kwon lackar ur när du stressar han sådär

ps vem tror du att du är, eddie mershy eller

Kwon
2010-01-30, 19:42
*halvt drogad* HAN E LUGN SA JAAAAG! :D