tsp
2010-01-28, 14:31
Fick genom en släkting kontakt med ett företag som är i färd att nyanställa. Ringde upp kontaktpersonen och snackade lite, och han sa ungefär "ja du kan ju komma upp någon dag och titta hur vi har det och så.. ta med dig papper, CV och så där". Okej tänkte jag, CV! Men nu när jag funderat på saken kanske det finns mer papper som kan vara bra att ha med sig? Vet inte om han antog att jag fattade att han menade "dokument k2x för blabla" liksom.. Eller om han liksom bara uttryckte sig lite löst och egentligen inte menade så mycket.
Men hur som helst, finns det några papper/dokument som det kan vara bra att ha med sig vid ett sådant här möte? Utdrag ur belastningsregistret känns inte nödvändigt, men kanske det där dokumentet över sjukskrivning senaste 12 månaderna, eller vad det är?
Men hur som helst, finns det några papper/dokument som det kan vara bra att ha med sig vid ett sådant här möte? Utdrag ur belastningsregistret känns inte nödvändigt, men kanske det där dokumentet över sjukskrivning senaste 12 månaderna, eller vad det är?