handdator

Visa fullständig version : Vilka papper ska jag ha med?

tsp
2010-01-28, 14:31
Fick genom en släkting kontakt med ett företag som är i färd att nyanställa. Ringde upp kontaktpersonen och snackade lite, och han sa ungefär "ja du kan ju komma upp någon dag och titta hur vi har det och så.. ta med dig papper, CV och så där". Okej tänkte jag, CV! Men nu när jag funderat på saken kanske det finns mer papper som kan vara bra att ha med sig? Vet inte om han antog att jag fattade att han menade "dokument k2x för blabla" liksom.. Eller om han liksom bara uttryckte sig lite löst och egentligen inte menade så mycket.

Men hur som helst, finns det några papper/dokument som det kan vara bra att ha med sig vid ett sådant här möte? Utdrag ur belastningsregistret känns inte nödvändigt, men kanske det där dokumentet över sjukskrivning senaste 12 månaderna, eller vad det är?

Bite
2010-01-28, 14:35
Betyg kanske va?

Nitrometan
2010-01-28, 14:35
CV, om du har betyg som är relevanta för det jobb du söker så ta med kopior på dem.

Var förberedd på vad du vill säga, hur du vill presentera dig själv.

martikainen
2010-01-28, 15:12
and no dead-fish-handshakes!

CrazyJoeDavola
2010-01-28, 15:27
and no dead-fish-handshakes!

Precis, det viktigaste, tänk alltid CoC#4!

Langster
2010-01-28, 15:27
Körkort om det är något som krävs?

Annars är det väl bara CV och möjligtvis betyg. Finns något som heter personligt brev också, som kompliment till CV. Fast det där vet jag inget om då jag aldrig sökt jobb!:D

bertbert
2010-01-28, 15:35
Plumspapper!

tsp
2010-01-28, 17:25
Är en plats i produktionen hos ett företag som sysslar med el typ. Så vet inte direkt vad som skulle vara meriterande, och känns lite barnsligt att komma med gymnasiebetyg liksom.

Olegh
2010-01-28, 17:33
Har du några skriftliga referenser kan det ju vara idé att ta med.

LoTiX
2010-01-28, 19:29
Lika bra att vara förberedd med CV, personligt brev och betyg om du har tid på dig att fixa allt. Sedan kommer de antagligen inte vilja se på allt det men om de vill så slipper du stå där och stamma.