handdator

Visa fullständig version : Böcker & sajter om bilar och mekanik

power08
2010-01-27, 15:42
hej hej!
undrar om någon känner till nå bra böcker som lär en om bilens delar och mekanik. Hur saker och elektronik fungerar under huven och liknande? Är intresserad och skulle vilja lära mig mer om det som en hobby.
några tips? eller om det kanske finns nå sajter ni gillar som kan vara bra att känna till?

//Det var allt :thumbup: Thank YoU

coxie
2010-01-27, 15:48
Om det är praktisk mekning så finns det något förlag som ger ut böcker där det pedagogiskt går igenom det mesta.

Om det är fysiken/digitaltekniken som bilar bygger på så är det nog litteratur från ingenjörsutbildningar inom elektroteknik och mekanik.

G_lund
2010-01-27, 16:19
Om det är nan speciell bil du mekar med är Heinz-böcker guld värda :)
(finns pa biltema)

Lucipha
2010-01-27, 16:21
http://forum.savarturbo.se/

saab900
2010-01-27, 17:16
Om det är nan speciell bil du mekar med är Heinz-böcker guld värda :)
(finns pa biltema)

Haynes ;)

Tycker å andra sidan att vissa krångliga moment är väldigt knapphändigt förklarade, medan ett glödlampsbyte kan få en helsida med väldigt bra beskrivande bilder :confused:

Vill jag veta något speciellt om min bil söker jag på SCTS :thumbup:

G_lund
2010-01-27, 17:19
Haynes ;)

Tycker å andra sidan att vissa krångliga moment är väldigt knapphändigt förklarade, medan ett glödlampsbyte kan få en helsida med väldigt bra beskrivande bilder :confused:

Vill jag veta något speciellt om min bil söker jag på SCTS :thumbup:

Ja, sa kanske det stavas ja :laugh:
Jag har bra nytta av de böckerna, har tva olika för min bil är ett jävla hopkok av arsmodeller :D

Annars är det STCS (saab) eller Savarturbo som gäller!

saab900
2010-01-27, 17:30
Ja, sa kanske det stavas ja :laugh:
Jag har bra nytta av de böckerna, har tva olika för min bil är ett jävla hopkok av arsmodeller :D

Annars är det STCS (saab) eller Savarturbo som gäller!

Ja, STCS heter det ja, jag är fan inte bättre jag. Vi SAAB-ägare kanske är lite lätt efterblivna, tur att vi kan hjälpa varandra :D :hbang:

Jpn
2010-01-27, 17:31
Finns många intressanta forum för den bilintresserade.

autopower.se är ett riktigt grymt märkesforum, för alla med vett vet ju att det är BMW som gäller när det vankas bil. :D

G_lund
2010-01-27, 17:56
autopower.se är ett riktigt grymt märkesforum, för alla med vett vet ju att det är BMW som gäller när det vankas bil. :D

:laugh:

Jpn
2010-01-27, 18:02
:laugh:

G lund, G lund.... jag hade högre tankar om dig, trode du hade mer förstånd även om du råkar bo i SAAB land, oj nu svor jag också *kissass*

hahavaffan
2010-01-27, 18:03
Howstuffworks kan du ju börja kolla lite på.