handdator

Visa fullständig version : Uppenbarelse (Konstig diet)

Jockaaan
2010-01-26, 21:23
Hejsan.

En tanke bara slog mig (ja jag är väl lite konstig) och det är att leva på en diet där man bara får äta två saker. Mango och Kokosnötter.

Jag skulle vilja leva med det i en månad och se resultatet, bara för skojjs skull.

Nu till min fråga:

1. Får jag i mig vad jag behöver? (Fett/Kcal/Näring)
2. Finns det några hälsorisker med en sådan diet?
3. Övriga kommentarer?

Tror inte det skulle vara något som helst problem att klara det. Jag är väldigt målinriktad och känner mig själv bra. Ger ni klartecken på att det inte skall vara några faror så tänker jag lägga upp en träningsdagbok med resultat, foton och måltider.

Tack på förhand!

Edit/Tillägg: Förresten, min kropp lär ju lacka på saknaden av protein. Kan en proteinshake om dagen täcka upp detta?

Mental
2010-01-26, 22:11
Tja, du bör få i dig kalcium, natrium, selen b12 mm som du redan noterat, protein.
Vad tänkte du dig för energinivå? Jag räknade på 500g avokado och 500g ätlig del av kokosnöt.
Du kommer få lite olika brister av den dieten, men jag tror du dör av tristess långt innan näringsbrist.

Sniggel
2010-01-27, 01:40
Varför vill du leva på just de 2 sakerna?
Det lär bli en hel del näringsämnen som du får i dig för lite av. Och eventuellt kan det på sikt leda till en proteinbrist skulle jag tro (vilket en proteindrink iofs tar bort risken för helt).

Om jag skulle välja 2 livsmedel hade det nog blivit ägg och broccoli. Inte så roligt kanske men rätt mycket bättre iaf.

WHITEFOLKS
2010-01-27, 01:50
Ägg och potatis! :D

Exhale_
2010-01-27, 08:06
Inte tillräckligt med protein, D-vit, tiamin, riboflavin, niacin, B6, B12, kalcium, magnesium, natrium, kalium, zink och eventuellt energi.

Det blir med andra ord en halvdan LCHF med fruktansvärt lite näring. Om du överlever? Jo det tror jag väl men känns det inte bara som ett i-landsproblem att tänka i dessa banor? :P

Eddie Vedder
2010-01-27, 08:20
Om du överlever?

Kära nån, det är ju bara en månad. Det överlever man på enbart vatten.

Exhale_
2010-01-27, 08:26
Kära nån, det är ju bara en månad. Det överlever man på enbart vatten.

Det var en retorisk fråga.