Visa fullständig version : Viktökningspulver
Hejsan alla!
Jag har precis fått hem mitt viktöknings pulver "Up your mass" som jag beställt från grossisten.
Nu ska jag försöka ta tag i det här och smälla upp ett par kilon.
Då står det att jag ska ta 4 skopor av det här och med 5 DL mjölk.
Men eftersom jag aldrig har testat det här så undrar jag om jag verkligen ska gå fullt ut och ta 4 skopor direkt eller om jag ska ta typ hälften och prova och se hur kroppen reagerar ?
Mvh för seriösa svar!
WHITEFOLKS
2010-01-25, 22:44
Det är som all annan mat, får du i dig fler kcal så går du upp i vikt mer (eller går ner i vikt långsammare).
Det är inget magiskt med pulvret som gör att du går upp mer i vikt från det än motsvarande mängd kcal från mat.
Beror ju på hur aktiv du är och hur din kost ser ut för övrigt, men om du har som mål att gå upp några kilon på relativt kort tid så kan du väl ta full dos och se om det händer något extraordinärt.
Vore intressant om du skrev ut innehållsförteckningen!
OneManArmy
2010-01-26, 05:48
Bara jag och min morgonhumor som garvade åt namet Up your mass?
Drick tills du spricker om du vill gå upp i vikt,
Eddie Vedder
2010-01-26, 09:04
Du kan rasa i vikt trots att du dricker "Up Your Mass" och du kan bli grisfet genom att äta Cambridgesoppor.
Det är väl antagliugen bara en gainer? Den med minimjölk eller ingen gainer fast fet mjölk och oboy istället är antagligen både godare, nyttigare och lika bra för viktuppgången.
Är väl fläskigt mycket malto eller annan extremt snabb kolhydrat i, kanske inte så bra som mellanmål utan mer som pre/post-workout. Om det nu inte är nån sån där skitseriös produkt med havre-kolisar och kasein, men då får man ju fan inte i sig den mängd som behövs heller för det blir som gröt :D
Om du redan äter mycket mat så behöver du inte pulvret alls men om du bara vill lägga på lite extra förhoppningsvis välsmakande kcal så tar du helt enkelt så stor dosering som du känner för.
Om du däremot verkligen äter jätte lite och har ett stort behov av alla tankbara kcal så är det ju bara att blanda full dosering med röd eller gammaldags mjölk.
Eddie Vedder
2010-01-26, 13:36
havre-kolisar och kasein, men då får man ju fan inte i sig den mängd som behövs heller för det blir som gröt :D
Om du menar havregryn i sig så lär det bli grötigt ja. Om du däremot pratar om kolhydrater som utvunnits ur havre så är det ju i princip redan vad vi pratar om, dvs hydrolyserad stärkelse.;)
Även om grundråvaran inte är havregryn så är det ju t.ex. ofta vete eller ris som är grundråvaran i framställning av maltodextrin.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.