handdator

Visa fullständig version : Min kommande deff.

appelQ
2010-01-25, 13:34
Tränat i ca 2 år, är 170 cm lång och väger ca 67 – 68kg och skulle klassa mig själv som vältränad.
Har aldrig deffat ordentligt så jag har mest läst lite och har lagt upp detta matupplägg och träning efter vad jag läst och tror kommer funka!

Vad skulle ni lägga till eller ta bort på matfronten eller träningsbiten?

Målet är att minska i fett och klämma fram de där jävla magrutorna någon gång.

Tänkte börja med detta nån gång i slutet på februari eller i början på mars så det är därför jag är ute i lite god tid för att få så bra förslag som möjligt.

Ska man köra på lite kreatin under deffen eller vad tycker ni?

Kosten:

Frukost: 1 DL havregrynsgröt, 1DL Whey 100, 4 omega-3 kapslar, 1 multivitamintablett, kaffe med mjölk
Mellanmål: Keso + vatten
Lunch: 1 kycklingfilé (Eller 1 burk tonfisk i vatten), Broccoli, några skedar keso
Mellanmål: keso + vatten
Middag: 1 kycklingfilé (Eller 1 burk tonfisk i vatten), Broccoli, några skedar keso och en halv avocado
Kvällsmål: 250 g Kesella + lite fun light

Tänkte kasta i mig lite Whey 100 efter varje träningspass och efter rask gång/jogging turerna!
Ska jag ta mig en innan också eller blir det för mycket?

Träningen tänkte jag slänga upp lite såhär:

Måndag: Axlar och Mage (4 övningar per muskelgrupp, 4 set 12 – 15 reps), 10 min uppvärming på cykel eller gåband, vila ca 20 – 30 sek mellan seten, sen 20 min cykel eller gåband efteråt.
1 timmes rask promenad på kvällen.
Tisdag: Rygg och Biceps (Ser likadant ut denna dagen bara det att jag kör 3 övningar för Biceps)
Onsdag: Istället för gympass ca 1 – 1½ timmes rask gång 1 km, sen lätt jogging 1km tillbaka osv tills 1 – 1½ timme har gått.
Torsdag: Bröst och Triceps (Som de andra gymdagarna fast med 3 övningar för Triceps)
Fredag: Ben och Mage (Ben är vader, baksida och framsida lår ca 5 övningar och magpasset ser ut som måndagens)
Lördag: 1 – 1½ timmes rask promenad innan frukost, Istället för gympass ca 1 – 1½ timmes rask gång 1 km, sen lätt jogging 1km tillbaka osv tills 1 – 1½ timme har gått.
Söndag: Som lördagens pass

Tack på förhand!:hbang:

vicarious
2010-01-25, 13:52
Kosten ser väldigt enformig och tråkig ut. Samt alldeles för lite fett.

Träna tungt och lägre repsantal.

AlmostRipped
2010-01-25, 14:59
Skulle också köra tyngre vikter och lägre reps, sen lägga till mer vila istället för att köra promenad o jogging varje dag...

Kosten kan ju göras lite roligare med nån sås eller fetaost till kycklingen / tonfisken...
Jag skulle inte köra kreatin utan skulle köra EAA före och efter träning om något.

appelQ
2010-01-25, 16:49
Skulle också köra tyngre vikter och lägre reps, sen lägga till mer vila istället för att köra promenad o jogging varje dag...

Kosten kan ju göras lite roligare med nån sås eller fetaost till kycklingen / tonfisken...
Jag skulle inte köra kreatin utan skulle köra EAA före och efter träning om något.
Klart jag kommer försöka variera kosten så gott jag kan, men avocado är det jag vet i fett väg förutom omega-3 som man kan kasta in.
Men ska jag ha en vilodag i veckan också då?

Som jag kör nu kör jag ju 6 - 8 reps, kanske ska ändra det till 8 - 10 nu de veckorna som e kvar och sen köra tungt då eller?
Kör ju kreatin nu och gainer

Men EAA och Whey 100 innan och efter träning då? Ska jag ta det innan mina joggingturer också eller?
Ursäkta alla dumma frågor men jag e ju rätt ny kring detta men jag fick för mig att låga och tunga reps byggde volym och höga uthållighet?

944RS
2010-01-25, 17:00
Inte EAA och Whey100 samtidigt. Välj något av det.
Ta inte mer än vad du behöver för att fylla ut ditt proteinbehov.
Finns ju massor med mat som innehåller fett mer än bara avokado. Ägg, nötter, ost och kött innehåller både protein och fett.

Kauppi
2010-01-25, 17:13
Ta EAA innan och efter.
Som ovanstående nämnde.. majonäs går också fint.

appelQ
2010-01-25, 17:53
Har lagt till fett till frukost, lunch och middag nu - Blir nog fint med typ 3 ägg på morgonen va?
Avokado, ägg, kött, ost - Funkar nog bra att kombinera allt det och varva köttet, tonfisken och kycklingen :)
Stryker whey 100 och inhandlar EAA också! Ska jag köra på det på morgonen också då eller?

Lägger in en vilodag också.

Tack för alla svar!

appelQ
2010-01-25, 18:18
Någon särskild EAA som rekommenderas? EsaPro verkar ju vara populärt, eller finns det något som är snäppet bättre?

auermaa
2010-01-25, 20:12
Någon särskild EAA som rekommenderas? EsaPro verkar ju vara populärt, eller finns det något som är snäppet bättre?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141775 (?)

appelQ
2010-01-26, 12:55
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=141775 (?)

Tackar! Vettefan hur jag lyckades missa den där tråden!
Men jag tror jag har hittat den EAA jag vill ha, nu ska vi bara hitta nån nätbutik som har bästa priset på just den men det kan man nog lösa själv via google etc! :)

Men jag tänkte köra på EAA innan och efter passet så som jag gör nu med min gainer.
Men för att det inte ska skena iväg allt för mycket i pris så tänkte jag köra Whey 100 på morgonen till gröten. Det funkar väl?

944RS
2010-01-26, 13:05
Har lagt till fett till frukost, lunch och middag nu - Blir nog fint med typ 3 ägg på morgonen va?
Avokado, ägg, kött, ost - Funkar nog bra att kombinera allt det och varva köttet, tonfisken och kycklingen :)
Stryker whey 100 och inhandlar EAA också! Ska jag köra på det på morgonen också då eller?

Lägger in en vilodag också.

Tack för alla svar!

Tycker allt verkar vettigare nu. Ja, det fungerar utmärkt att ta EAA på morgonen innan frukost!

appelQ
2010-01-26, 14:51
Få offra lite slantar för att köra EAA på morgonen också då!

Men ska jag köra kreatin under deffen eller duger de tillskott som jag tänkte köra med gott och väl?
Något annat som ni rekommenderar eller ser det bra ut nu? :)

chrilledude
2010-01-26, 15:27
Få offra lite slantar för att köra EAA på morgonen också då!

Men ska jag köra kreatin under deffen eller duger de tillskott som jag tänkte köra med gott och väl?
Något annat som ni rekommenderar eller ser det bra ut nu? :)

Kreatin behövs nog inte ;)

Jag köpte dock RAGEx2 nu, så jag blir extra pigg när jag ska träna på tom mage.

944RS
2010-01-27, 10:12
Visst kan du använda kreatin under din deff! Vanligt monohydrat är ju dessutom ganska billigt.

Eddie Vedder
2010-01-27, 10:38
men avocado är det jag vet i fett väg förutom omega-3 som man kan kasta in.

http://traningslara.se/blogg/om-mattat-fett-kolesterol-samt-tips-for-att-oka-pa-fettet-i-kosten/

appelQ
2010-01-27, 15:12
http://traningslara.se/blogg/om-mattat-fett-kolesterol-samt-tips-for-att-oka-pa-fettet-i-kosten/
Tackar tackar Eddie! Skall läsas noggrant :)

Anton Fräs
2010-01-28, 03:08
Kreatin är utmärkt under deff, visst att du lägger på dig vätskevikt men det spelar ju ingen som helst roll. Svårt att läsa vågen första veckan med kreatinintag sedan är det ju lugna puckar. Man behöver allt man kan för att orka träna tungt under deff enligt moi :)

För övrigt, den bloggen är riktigt bra appelQ, passa på att läsa deffartiklar m.m. där :)