Visa fullständig version : Andel kolhydrater i maltodextrin?
Nån som vet andelen kolhydrater i maltodextrin per 100g?
Hittar det ingenstans.....
King Grub
2003-09-18, 18:27
Strax över 90 gram, antar jag. Lite fukt slinker det väl med.
Originally posted by King Grub
Strax över 90 gram, antar jag. Lite fukt slinker det väl med.
snabbt svar... domo arrigato :D
Får ursäkta att jag tar upp ett redan avhandlat ämne men jag förstod aldrig riktigt hur lämpligt maltodextrin var efter träningen (istället för dextropur tex.). Den förra diskussionen blev ganska "akademosik" med kedjor och annat.
Får jag också ställa en fråga här angående maltodextrin? Jag undrar hur ni gör för att mäta upp hur många gram det är ni slänger ner i prottedrinken. Hur mycket väger 1 dl ungefär?
King Grub
2003-09-20, 13:52
Originally posted by Kimo
Får ursäkta att jag tar upp ett redan avhandlat ämne men jag förstod aldrig riktigt hur lämpligt maltodextrin var efter träningen (istället för dextropur tex.). Den förra diskussionen blev ganska "akademosik" med kedjor och annat.
Det verkar finnas en stor mängd olika siffror på antalet glukosenheter i maltodextrin om man läser i olika böcker. Men maltsocker är ett bra val efter passet.
King Grub
2003-09-20, 13:52
Originally posted by Castro
Får jag också ställa en fråga här angående maltodextrin? Jag undrar hur ni gör för att mäta upp hur många gram det är ni slänger ner i prottedrinken. Hur mycket väger 1 dl ungefär?
"Vi" har införskaffat en matvåg. ;)
Originally posted by King Grub
"Vi" har införskaffat en matvåg. ;)
"Jag" har också det, men den har gått sönder så därför ställer jag nu frågan. Snälla söta Gruben, vad väger en dl maltsocker?
King Grub
2003-09-20, 14:16
Originally posted by Castro
"Jag" har också det, men den har gått sönder så därför ställer jag nu frågan. Snälla söta Gruben, vad väger en dl maltsocker?
Och hur skall jag, som trycker skumbananer efter passen, veta det? Jag sitter inte med en säck maltodextrin hemma utan vidare.
Castro, c:a 50g / dl (Apotekets).
Grub: Du är ju den allvetande jättelarven så jag tänkte att maltsocker och vikt skulle vara barnmat för dig. Det kändes bara som en självklarhet liksom :D
Munter: Tack så mycket!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.