Visa fullständig version : Macbook i5 ??
Hej hej alla ni som är skickliga på mac-datorer, tänkte fråga er jag som antagligen gjort världens tabbe :( om jag gjort det då jag köpte min macbook pro nu i november och läste nu nånstans att en ny bättre modell är på väg med en processor som kallas typ i5 o ska dra bl.a. mindre ström
Har ja gjort en dålig affär o borde väntat på denna?(även om ja nu inte hade en aning om denna i5)
Åh kan inte bara teknikutvecklingen stanna av lite *gah!*
svennebanan
2010-01-24, 09:06
Hej hej alla ni som är skickliga på mac-datorer, tänkte fråga er jag som antagligen gjort världens tabbe :( om jag gjort det då jag köpte min macbook pro nu i november och läste nu nånstans att en ny bättre modell är på väg med en processor som kallas typ i5 o ska dra bl.a. mindre ström
Har ja gjort en dålig affär o borde väntat på denna?(även om ja nu inte hade en aning om denna i5)
Vad spelar det för roll? Varför måste man ha det nyaste? Vad skall du ha din dator till? Jag har haft min stationära i 5 år snart och har inga planer på att byta då jag inte spelat sen jag var 12. Det ända min dator används till nu är programmering, surfning och vanligt kontors-arbete.
Så vad skall du använda datorn till?
Skall du resonera på det viset kommer du aldrig kunna köpa någon teknisk pryl överhuvudtaget.
Det kommer alltid en bättre modell.
Är du nöjd med den du har, funkar den som den skall och uppfyller den dom krav du har?
Bra, då är du nöjd.
Visst kunde du ha väntat lite, men behöver man en pryl ska man köpa den. Om du behöver topprestanda så är du förmodligen medveten om att du kommer få byta ofta om du vill ha det bästa. Annars så är det bara att vara nöjd förutsatt att den funkar bra osv.
Det är än så länge bara rykten men ja, om du visste om(!) att macbooken förmodligen skulle uppgraderas med en nyare processor så var det en dålig affär.
I andra fall har du inte kunnat göra något åt det och det är som Jorgen säger, nyare teknik kommer alltid att komma så om man vill vänta får man vänta för evigt.
WHITEFOLKS
2010-01-24, 10:38
Oftast sänker väl Apple priserna innan byte också så det går ju inte att jämföra rakt av.
Skall du resonera på det viset kommer du aldrig kunna köpa någon teknisk pryl överhuvudtaget.
Det kommer alltid en bättre modell.
Det är därför jag fortfarande är med tjocktv *L*
shadowfire
2010-01-24, 11:37
Det är därför jag fortfarande är med tjocktv *L*
:hbang:
Vad skulle du gjort med en i5 på en laptop? Den lilla skillnaden jag tror det är i ström är nog inte märkvärt, dock lär priset bli betydligt högre.
Fast hade du kollat upp det hela i november så hade du faktiskt sett att det skulle komma nya med i5.
hahavaffan
2010-01-24, 12:01
Vad skulle du gjort med en i5 på en laptop? Den lilla skillnaden jag tror det är i ström är nog inte märkvärt, dock lär priset bli betydligt högre.
Fast hade du kollat upp det hela i november så hade du faktiskt sett att det skulle komma nya med i5.Man får aningen bättre batteriprestanda, gissningsvis typ 30% bättre prestanda overall och priset lär ligga där det ligger idag om det inte är en helt ny modell som kommer ut.
Med det inte sagt att du gjort en dålig affär, i November var det inte helt lätt att bedöma situationen. Plus att du redan hunnit ha din dator i tre månader, annars hade du varit utan din underbara Mac hela den tiden ;) Har en polare som väntat sen i Oktober på en update av MacBook Pro, just för att vänta in i5an och nåt annat. Den lär väl komma inom en månad? Vi får se nu på onsdag vad som sägs :)
Man får aningen bättre batteriprestanda, gissningsvis typ 30% bättre prestanda overall och priset lär ligga där det ligger idag om det inte är en helt ny modell som kommer ut.
Med det inte sagt att du gjort en dålig affär, i November var det inte helt lätt att bedöma situationen. Plus att du redan hunnit ha din dator i tre månader, annars hade du varit utan din underbara Mac hela den tiden ;) Har en polare som väntat sen i Oktober på en update av MacBook Pro, just för att vänta in i5an och nåt annat. Den lär väl komma inom en månad? Vi får se nu på onsdag vad som sägs :)Håller sig priset där det är idag så kan jag förstå, annars så tycker jag att kraften som finns i dom redan nu borde räcka för de flesta. Men det är ju alltid nice med mer kraft även om man inte använder den :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.