Logga in

Visa fullständig version : Spräckte jeansen, mitt fel eller jeansens?

Tiny Big
2010-01-22, 21:33
Köpte jeans (Selcted Homme) tidigt i höstas vid ett besök i Malmö och började använda dom strax innan jul till och från. Idag på väg till träning när jag satte mig i bilen så sprack dom, rakt av vid ena fickan *cry*
Alltså de var astajta men inte fan har jag sett eller hört att någons jeans spricker för det, jeans tål väl allt eller?
Är det mitt fel för att att jag köpte för tajta jeans eller är det fel på jeansen?
Kan butiken bara säga... "skyll dig själv för att du köpte för tajta jeans".
Visst satt de astajt men tycker alla brudars jeans på stan sitter lika tajt och inte fan spricker de vad jag sett (tyvärr :) . Har dock lite mer muskler i gluteus om de skall vara något de skall skylla på. ( i bilden är det en kudde i dom, min rumpa är större/hårdare :) )

Nu lär jag i och för sig inte inte traska ner till butiken i malmö 15 mil bort och visa upp dessa enkom för detta ärende, men eventuellt skicka ett mail till dom för att se deras reaktion.

Tiny But Big

http://pici.se/pictures/ufsmgwPHb.jpg

ceejay
2010-01-22, 21:34
sluta tro att du är mindre än vad du är!

eternallord
2010-01-22, 21:35
Damn. Well, det där ju produktionsfel, kan inte tänka mig något annat. Får du säkerligen ersatt om du sticker dit.

kjell33
2010-01-22, 21:38
En liknande sak hände med ett par peak performance-jeans för ngt år sedan. Jag hade använt dem i ungefär ett halvår när plötsligt tyget sprack. Jag hade inte kvar kvittot men gick tillbaka till affären och sa som det var. De skickade jeansen till tillverkaren och efter ngn månad fick jag ett tillgodokvitto på hela summan!
P.S. Är stamkund i den affären för övrigt. Vilket kanske hjälpte.

Stefan J
2010-01-22, 21:40
Haha, grym anledning att starta en tråd :D

Tiny Big
2010-01-22, 21:43
sluta tro att du är mindre än vad du är!

Då kanske dom inte hade gått sönder eller hur ;)
Har lite putrumpa skulle jag efter alla utfallen.

T

Yes
2010-01-22, 21:44
Behövs lite mer info för att kunna avgöra:

Längd/vikt
Mått på lår/gluteus/midja
1RM ATG-böj
Hur mycket protein du äter per dag

mattilainen
2010-01-22, 21:46
känns konstigt att dom gått sönder just där. Skulle våga säga att det är fabriksfel

Tiny Big
2010-01-22, 21:47
Haha, grym anledning att starta en tråd :D

Det finns värre trådar än denna i detta forum om man tittar efter :)
Men jag menar allvar faktiskt.

T

ARMSTARK
2010-01-22, 21:48
Böjröv? ;)

Kwon
2010-01-22, 22:04
Känns som det är lite av jeansens fel, men först och främst en kombination av dåliga jeans samt böjröv.

Hade du haft obefintlig röv hade det nog inte hänt, men nog verkar det vara lite dålig kvalle/fabrikationsfel om det går sönder där uppe.

Tiny Big
2010-01-22, 22:08
En liknande sak hände med ett par peak performance-jeans för ngt år sedan. Jag hade använt dem i ungefär ett halvår när plötsligt tyget sprack. Jag hade inte kvar kvittot men gick tillbaka till affären och sa som det var. De skickade jeansen till tillverkaren och efter ngn månad fick jag ett tillgodokvitto på hela summan!
P.S. Är stamkund i den affären för övrigt. Vilket kanske hjälpte.

Jo skulle tro att det nåt liknande med dessa jeansen. Men köpte dom när jag var på ett besök i Malmö 15 mil bort och köra fram o tillbaka enkom för dessa är knappast lönt med tanke på vad de kostade (800 kr). Har inte kvitttot kvar dessutom men dessa byxor säljs iofs bara endast i denna butiken i sverige.
Skall trissa dom några mail och se ifall de går och få till det den vägen :)

T

Tiny Big
2010-01-22, 22:17
en kombination av dåliga jeans samt böjröv.

Jamen Kwon... hur många böjrövarkompisar har du som spräckt några jeans?
Det är ju hur svårt som helst egentligen. Jeans tål nästan mer än vilken styrkelyftardräkt som helst.

T

BrorDuktig
2010-01-22, 22:43
Verkar vara ett typiskt måndagsexemplar av jeans TS har fått tag på.

Dock så måste jag själv intyga att efter några månaders hård ben träning, så kan man behöva svälja stolheten och gå upp i en storlek på jeansen. Palla dra på sig ormskinnsbrallor med risk för ofrivillig insyn i baken när brallorna spricker.