Visa fullständig version : Är det såhär det ligger till?
Detta var nytt för mig!
Vad tror ni? :D De har en speciell förklaring för färgades uppkomst runt 2:14
jFZ1jVO3-OE
Nitrometan
2010-01-22, 10:17
Gud/Jesus har aldrig fel. Så ej heller hans representanter på jorden.
Ja, inte helt som jag lärde mig på teologen, men om det är på TV så...
:D
miss_incorrigible
2010-01-22, 10:26
Älskar morfen vid "Thus Lucifer became the Devil and his followers the demons" :D
miss_incorrigible
2010-01-22, 10:28
Och hur lätt är inte den där Maria? Elohim behövde bara blinka två gånger.
Hoochie! *grr*
miss_incorrigible
2010-01-22, 10:31
indianer är egentligen israeliter :laugh: :laugh: :laugh:
Nitrometan
2010-01-22, 10:33
indianer är egentligen israeliter :laugh: :laugh: :laugh:
Enligt Mormonerna så...
Men isåfall kan man undra varför Gud lät dem bli utrotade av européerna som kom till Amerika?
ja, inte helt som jag lärde mig på teologen, men om det är på tv så...
:d
:d
Ja mormonerna är bra knäppa.
Holocaust survivors and other Jewish groups criticized the LDS church in 1995, after discovering that the church had baptized more than 300,000 Jewish holocaust victims
Och hur lätt är inte den där Maria? Elohim behövde bara blinka två gånger.
Hoochie! *grr*
Haha ja hon var grymt easy! :D
Elohim had "The Game!"
Blomstrande
2010-01-22, 11:29
Vilka nobelpriskandidater!
"Endless celestial sex"... det måste jag prova nångång!
"Endless celestial sex"... det måste jag prova nångång!
Det lyckas man nog bara med om ens namn börjar på E och slutar på lohim! :D
Elohim had GAME!
Det lyckas man nog bara med om ens namn börjar på E och slutar på lohim! :D
Elohim had GAME!
Yup, Elohim's got MAD Game!
Fast om man lever rätt och sen blir en gud, borde man man inte iaf kunna ha lite "endless celestial sex"?
Jag vet inte hur det där funkar, Yes. (jag är inte så värst religiös)
Du får fråga någon expert! :D
Måste fråga någon mormon. Har vi ingen sån här på forumet? Jag är beredd att konvertera om det ger ändlöst gudomligt sex.
Snacka om bästa religionen om det är så!
Jag vet att man får 72 st oskulder som belöning för att man varit en go kis inom Islam iaf (har jag hört).
Måste fråga någon mormon. Har vi ingen sån här på forumet? Jag är beredd att konvertera om det ger ändlöst gudomligt sex.
Snacka om bästa religionen om det är så!
Jag känner några, varav en som jag har på msn. Skickade länken till honom men han bara garva. Tydligen så skiljde det sig en del från vad han hade fått lära sig....så nope, verkar inte som det blir något "Endless celestial sex" *gah!*
Jag vet att man får 72 st oskulder som belöning för att man varit en go kis inom Islam iaf (har jag hört).
Jo, det är en helt okej deal, men det är ju inte ändlöst och sannerligen inte gudomligt om de är oskulder.
Jag känner några, varav en som jag har på msn. Skickade länken till honom men han bara garva. Tydligen så skiljde det sig en del från vad han hade fått lära sig....så nope, verkar inte som det blir något "Endless celestial sex" *gah!*
Trist. Helt galet att bli mormon isåfall!
AWSOME!!! :hbang:
http://www.obscurantist.com/images/joseph-smith-southpark.jpg
Dumb, dumb, dumb, dumb, dumb...
Haha, mormonernas propaganda äger. Aldrig har jag upplevt så rara människor representera sådan radikalitet.
Och det roliga med South Park-avsnittet (som är genialiskt) är att den faktiskt ger en bra bild av mormoner. Missuppfatta mig inte nu, givetvis skrattar man åt deras (DUMa!!! FELAKTIGA!!!) religion under avsnittets gång, men slutklämmen är jävligt bra faktiskt. Man frågar sig ibland vem som egentligen är den dumma/trångsynta.
Snacka om bästa religionen om det är så!Efter döden kommer du umgås med den familj du levde med här på jorden, för evigt. Det innebär sex för evigt ja, med din fru. Ingen annan kvinna. Så välj för fan rätt nu, pöjk.
Efter döden kommer du umgås med den familj du levde med här på jorden, för evigt. Det innebär sex för evigt ja, med din fru. Ingen annan kvinna. Så välj för fan rätt nu, pöjk.
Så inte nog med att man måste leva ett pisstråkigt liv utan som tack för det blir man sedan straffad i döden? Vad är det för fel på det här människorna egentligen!?
Efter döden kommer du umgås med den familj du levde med här på jorden, för evigt. Det innebär sex för evigt ja, med din fru. Ingen annan kvinna. Så välj för fan rätt nu, pöjk.
Om man var gift fem gånger då, och skiljdes med alla, men föredrog lets say fru nummer 2 (som hatade en mest av alla)
Vem umgås man med då?
Så inte nog med att man måste leva ett pisstråkigt liv utan som tack för det blir man sedan straffad i döden? Vad är det för fel på det här människorna egentligen!?De är enormt asexuella. Fast jag tror det ligger och gror som fan under ytan och att det leder till rena lustorgier. Typ på kristna läger o dyl. Eller det är i varje fall de fantasier jag fått efter jag träffat dom.
Om man var gift fem gånger då, och skiljdes med alla, men föredrog lets say fru nummer 2 (som hatade en mest av alla)
Vem umgås man med då?Om man är mormon skiljer man sig inte. De är inga hycklare. Dvs, ett äktenskap gäller "till döden skiljer oss åt" :D
Har dock frågat vad som händer om den ena parten dör i förväg. Visst får man gifta om sig då? Jo, visst, det går, sa dom. Då frågade jag "men när man kommer till himlen då? Vem är det då man ska bo och umgås med?". Det hade dom inget svar på.
Ok, låt oss säga man vart gift 3 gånger, 2 tidigare fruarna kolade, den nuvarande gillar man inte alls längre, men man e tvungen "tills döden skiljer oss åt".
Man föredrog lets say fru nummer två.
Blir man då tvungen att umgås med sen senaste frugan då (som man hatar?)
Låter inte exakt "himmelskt." Mer ett helvete! :D
Nitrometan
2010-01-22, 13:50
"Celestial" betyder väl inte gudomlig? Snarare "himmelsk" eller "himla-". "Celestial bodies" är väl "himlakroppar"?
Så eftersom som sexet du har efter döden sker i himlen så är det ju himmelskt även om det är med din tråkiga fru som ligger som en död fisk i sängen. Eller?
Ok, låt oss säga man vart gift 3 gånger, 2 tidigare fruarna kolade, den nuvarande gillar man inte alls längre, men man e tvungen "tills döden skiljer oss åt".
Man föredrog lets say fru nummer två.
Blir man då tvungen att umgås med sen senaste frugan då (som man hatar?)
Låter inte exakt "himmelskt." Mer ett helvete! :D
"Celestial" betyder väl inte gudomlig? Snarare "himmelsk" eller "himla-". "Celestial bodies" är väl "himlakroppar"?
Så eftersom som sexet du har efter döden sker i himlen så är det ju himmelskt även om det är med din tråkiga fru som ligger som en död fisk i sängen. Eller?Teologi på hög nivå :D
Du har rätt Nitro!
Men, då blir ju bara ännu konstigare! Sex är ju redan "himmeslkt".
Vad mormonerna säger här är alltså att efter ett toktråkigt liv, om man har skött sig, så får man kanske gå ned på sin fru.
Jag förstår exakt vad ni menar. Dom frågade när jag skulle konvertera, blev helt nollställd och chockad, ända skälet till att jag hade träffat dom så mycket var att de var riktigt snygga, från USA och att det var intressanta diskussioner vi hade.
Sade hur som helst, i finare ordalag, att jag var för kåt för att konvertera.
Nitrometan
2010-01-22, 14:11
Vad mormonerna säger här är alltså att efter ett toktråkigt liv, om man har skött sig, så får man kanske gå ned på sin fru.
Precis. Ingen förändring alltså. Same, same, men i himlen. Du har avslöjat dem.
Precis. Ingen förändring alltså. Same, same, men i himlen. Du har avslöjat dem.
Inte konstigt att religion skapar så många konflikter. Snacka om sexuell frustration!
Jag förstår exakt vad ni menar. Dom frågade när jag skulle konvertera, blev helt nollställd och chockad, ända skälet till att jag hade träffat dom så mycket var att de var riktigt snygga, från USA och att det var intressanta diskussioner vi hade.
Sade hur som helst, i finare ordalag, att jag var för kåt för att konvertera.
Några du träffat i Toulouse?
Några du träffat i Toulouse?Nah detta var ca 1½ år sedan. Hade tråkigt ett sommarlov när två amerikanskor knackade på :D
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=115429
Little did I know att dom inte låg med folk förrän efter äktenskapet... :/
Jag är nästan i chock. Att det finns människor som tror på det här gör mig förbluffad, men samtidigt borde jag kanske inte vara förvånad.
Känner att jag blir mer och mer arg på religioner ju mer jag lär mig om dom som finns...
Haha, mormonernas propaganda äger. Aldrig har jag upplevt så rara människor representera sådan radikalitet.
Och det roliga med South Park-avsnittet (som är genialiskt) är att den faktiskt ger en bra bild av mormoner. Missuppfatta mig inte nu, givetvis skrattar man åt deras (DUMa!!! FELAKTIGA!!!) religion under avsnittets gång, men slutklämmen är jävligt bra faktiskt. Man frågar sig ibland vem som egentligen är den dumma/trångsynta.
Har aldrig träffat en otrevlig mormon. Alltid korrekt och trevligt uppförande och de verkar väldigt effektiva i de mesta de gör.
Roligt att de titulerar dig "Äldste" också. Ler alltid när jag ser två 20-åriga grabbar i mörka kostymer med välkammat hår som har "Äldste Johansen" på sin nametag. Lillgammalt, men trevligt på något sätt. :)
Nitrometan
2010-01-22, 19:03
Roligt att de titulerar dig "Äldste" också. Ler alltid när jag ser två 20-åriga grabbar i mörka kostymer med välkammat hår som har "Äldste Johansen" på sin nametag. Lillgammalt, men trevligt på något sätt. :)
När jag var liten trodde jag att det betydde att de var den äldste med det namnet i församlingen. ;)
Hur lyckas ni träffa mormoner? Jag har aldrig träffat en enda, och jag trodde knappt att de fanns i Sverige.
När jag var liten trodde jag att det betydde att de var den äldste med det namnet i församlingen. ;)
Det trodde jag också.. :D
Hur lyckas ni träffa mormoner? Jag har aldrig träffat en enda, och jag trodde knappt att de fanns i Sverige.
Aldrig haft nöjet att träffa (oftast) två välklädda unga män med amerikansk brytning som inlett en konversation med orden "Goddag. Jag är äldste xxxxxx från jesu kristi kyrka av sista dagars heliga.." ?
Verbatim
2010-01-22, 22:55
Aldrig haft nöjet att träffa (oftast) två välklädda unga män med amerikansk brytning som inlett en konversation med orden "Goddag. Jag är äldste xxxxxx från jesu kristi kyrka av sista dagars heliga.." ?
Det händer aldrig mig, och jag hade välkomnat dom dessutom.
Det händer aldrig mig, och jag hade välkomnat dom dessutom.
Det är för att du är svart.
Har dock frågat vad som händer om den ena parten dör i förväg. Visst får man gifta om sig då? Jo, visst, det går, sa dom. Då frågade jag "men när man kommer till himlen då? Vem är det då man ska bo och umgås med?". Det hade dom inget svar på.
Det där låter bekant:
The same day came to him the Sadducees, which say that there is no resurrection, and asked him, saying, Master, Moses said, If a man die, having no children, his brother shall marry his wife, and raise up seed unto his brother. Now there were with us seven brethren: and the first, when he had married a wife, deceased, and, having no issue, left his wife unto his brother: Likewise the second also, and the third, unto the seventh. And last of all the woman died also. Therefore in the resurrection whose wife shall she be of the seven? for they all had her.
Jesus answered and said unto them, Ye do err, not knowing the scriptures, nor the power of God. For in the resurrection they neither marry, nor are given in marriage, but are as the angels of God in heaven. Matt. 22:23-30
Hur lyckas ni träffa mormoner? Jag har aldrig träffat en enda, och jag trodde knappt att de fanns i Sverige.Dom har ett starkt fäste i Lund. Deras kyrka ligger bara några stenkast från både min mamma och min förra lägenhet.
Gött att CEJ kom in och styrde upp tråden också. Nu har vi det svart på vitt :D
Aha det var Elohim jag hade en våt dröm om igår.
Jag kommer inte ihåg vad han sade, men det fick mig att inse att han var löjligt liberal...då upplyste jag honom om att det var en commie clit han hade fuffens för sig med...He was not deterred by that info...:D...Good God.
...en commie clit...
Skäggig och röker cigarr?
http://www.wavemagazine.net/arhiva/17/politics/castro2.jpg
Mormoner gifter sig med varandra för evig tid, men om partern dör så kan dom gifta om sig med en annan änka/änkeman , men då inte i templet, utan mer som ett vanligt giftemål. Dom delar då livet fram till döden, men efter döden så återförenas dom med sin första partner. Jag har även en mormonvän som har gift sig (första giftemålet alltså) med en icke mormon, vilket betyder att dom är gifta på jorden men inte i himmelen. Hon hoppas såklart att han efter ett tag ska konvertera och då kan dom gifta om sig i templet.
Komplicerat det där med mormoner, deras giftemål och tre olika himlar. Har aldrig hört någon berätta om sakerna i videon dock, tror knappast att det lärs ut så i Sverige i alla fall och om det görs så berättas det inte om det! :)
Skäggig och röker cigarr?
Lolz...Da commie clit comment är designad mest på skämt men även i avskräckande syfte.
(Efter att jag var förlovad i 2 år med gosse som senare blev Sverigedemokrat...så är jag NOGA med full varudeklaration...:D)
Jag besökte faktiskt mormonerna när jag studerade teologi, och de var jävligt trevliga om inte annat.
Just sexet tog de inte upp då, och jag var ju för oskyldig för att fråga. Men jävlar vad fräscha deras yngre kvinnliga medlemmar var, det var en upplevelse bara det..!
Jag besökte faktiskt mormonerna när jag studerade teologi, och de var jävligt trevliga om inte annat.
Just sexet tog de inte upp då, och jag var ju för oskyldig för att fråga. Men jävlar vad fräscha deras yngre kvinnliga medlemmar var, det var en upplevelse bara det..!Det är traumatiserande. Man känner sig som ett hungrigt gatubarn utanför en lyxkrog i Moskva.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.