Visa fullständig version : Spotify premium offline mode?
Flodhäst
2010-01-21, 23:22
Tjena tänkte höra om någon här vet hur spotify offline mode fungerar egentligen. Låt säga att jag köper ett premiumkonto och sparar en offline spellista på min iphone vad händer då när mitt premiumkonto går ut? Känner spotify av vilken dag mitt konto går ut även fast jag inte ansluter mig till internet efter kontot har gått ut, går kontot inte att komma åt över huvud taget på mobilen och fungerar inte offline spellistan längre?
Du orkade inte kolla på spotifys hemsida?
Your Spotify Premium account gives you access to the offline mode for up to three devices (mobile phones or computers), that may store as many as 3,333 tracks each. You can listen to these playlists without switching back online for a maximum of 30 days, wherever you are.
Degpekka
2010-01-21, 23:43
Förmodligen... annars hade ju alla bara köpt en månad och tankat ner allt.
Flodhäst
2010-01-21, 23:52
Förmodligen... annars hade ju alla bara köpt en månad och tankat ner allt.
Dagkonto. :naughty: Aja då får man väl fixa musiken på annat sätt...
Dagkonto. :naughty: Aja då får man väl fixa musiken på annat sätt...
dagkonto ger inte ens tillgång till spotify i mobilen
Du sparar det i din temp map som du gör med alla låtar du lyssnar på som vanligt bara att du sparar mer där och det går o använda offline också. O du kan inte trycka lyssna offline när du inte har spotify premium.
Jag har några offlinespellistor som jag använder på jobbbet ibland. Men mitt premium har aldrig tagit slut så kan bara spekulera lite. När jag inte varit uppkopplad på ett tag mot deras servrar (går inte här pga brandvägg osv) så har jag märkt att låtarna har "gått ut". Så om du laddar ner låtarna och premiumet hinner gå ur tiden medan du lyssnar på dem offline så slutar låtarna alltså fungera efter 30 dagar eller så.
AlmostRipped
2010-01-22, 11:17
Du orkade inte kolla på spotifys hemsida?
Lie! Finns bara en hemsida... Kolozzeum är internet! Det som inte går att få reda på här finns helt enkelt inte.
Så om du laddar ner låtarna och premiumet hinner gå ur tiden medan du lyssnar på dem offline så slutar låtarna alltså fungera efter 30 dagar eller så.
Det finns vägar runt detta. Använder inte själv Spotify för annat än att hitta ny musik. Den musik jag vill lyssna på har jag själv kontroll över, kanske är gammaldags av mig men jag vill inte vakna upp en morgon och inte ha möjlighet att lyssna på min musik.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.