handdator

Visa fullständig version : Frukost?

maac01
2010-01-21, 05:24
Vet att det finns liknande trådar men de har en tendens att handa om andra saker än just det jag är ute efter.

Ska börja med Bartolls träningsprogram nästa vecka och ser verkligen fram i mot det och har det mesta under kontroll.
Men förstår mig verkligen inte på frukosten. Som många av er vet ska man äta ett visst antal portioner av Protein/fett/kolhydrater (jo grönsaker och frukt också) vid varje måltid.

Men jag förstår inte hur man ska få i sig 4 portioner protein till frukost om 2 ägg är en portion. Hur gör ni?

Degpekka
2010-01-21, 05:27
Kesella, keso, mjölk, proteinpulver... nu vet jag inget om det programmet du snackar om, men jag antar att man räknar proteinet i allt man äter, alltså även brödet osv.

tsp
2010-01-21, 07:55
Hur många "portioner" är 100g bröd t.ex.? Är ju ungefär lika mycket protein som ett ägg eller två.

Annars kan jag tänka mig att en riktigt proteinrik (och kaloririk) frukost skulle se ut.

Två kokta ägg på smörgås med kaviar
Makrill/tonfisk på smörgås
250g kvarg/kesella med lite frukt/nötter/bär i
Stort glas mjölk

Scratch89
2010-01-21, 08:14
Hur mycket av det andra ska du få i dig samtidigt?

vicarious
2010-01-21, 09:51
Vet att det finns liknande trådar men de har en tendens att handa om andra saker än just det jag är ute efter.

Ska börja med Bartolls träningsprogram nästa vecka och ser verkligen fram i mot det och har det mesta under kontroll.
Men förstår mig verkligen inte på frukosten. Som många av er vet ska man äta ett visst antal portioner av Protein/fett/kolhydrater (jo grönsaker och frukt också) vid varje måltid.

Men jag förstår inte hur man ska få i sig 4 portioner protein till frukost om 2 ägg är en portion. Hur gör ni?

4x2=8 ägg? :D