handdator

Visa fullständig version : House of Metal Umeå - 2010

vicarious
2010-01-20, 18:43
Tänkte dra en koll på vilka som ska dit i år! =)

För mig blir detta tredje året i rad. Enligt mig har det varit lyckat, i fjol var det riktigt bra drag på Amon Amarth och året innan såg jag b la Naglfar släppa helvetet lös :hbang:

Årets artister inkluderar bland annat
Lamb of God
August Burns Red
Behemoth
Between the buried and me
Persuader
Scar symmetry

och många andra.. surfa in på hemsidan och kolla.

Alla norrlänningar, vi ses på House of Metal i Mars! :hbang:

.. och nej, det här är ingen reklamtråd för festivalen, vill bara kolla läget och se vilka kära koloiter som ska dit :D

Kabuto
2010-01-20, 19:02
Jag ska dit, Job for a cowboy har jag velat se ganska länge :) Jag var där 2007 tror jag det var, God Among Insects var grymt bra då.

Pudzianovski
2010-01-20, 19:22
Tänkte dra en koll på vilka som ska dit i år! =)

För mig blir detta tredje året i rad. Enligt mig har det varit lyckat, i fjol var det riktigt bra drag på Amon Amarth och året innan såg jag b la Naglfar släppa helvetet lös :hbang:

Årets artister inkluderar bland annat
Lamb of God
August Burns Red
Behemoth
Between the buried and me
Persuader
Scar symmetry

och många andra.. surfa in på hemsidan och kolla.

Alla norrlänningar, vi ses på House of Metal i Mars! :hbang:

.. och nej, det här är ingen reklamtråd för festivalen, vill bara kolla läget och se vilka kära koloiter som ska dit :D

Du nämner alla de banden men struntar i Necrophobic och Hypocrisy? Det är ju fan de två banden som är metal!!!!! För helvete!!!!!!!!!!! *gah!*
Dagens ungdomar :cryout:

Honn
2010-01-20, 20:11
Tanken är att jag ska dit. De senaste två åren har det varit på min jobbhelg, men tredje gången gillt eller nåt.

Svedberg
2010-01-21, 09:17
Fan va coolt, Lamb of God och Job for a Cowboy skulle vara fint.

aDbTX1yh4Ow

:hbang:

Kabuto
2010-01-21, 09:25
Måste bara posta lite God Among Insects, dom sa att det var deras sista spelning när jag såg dom på HoM :(

OnA4prLgNhg
njU8H_DcXPE

vicarious
2010-02-25, 22:29
Hög tid att bumpa den här tråden! Snart är det dags! :hbang:

tq4GwlyP8zI

szFlV-83A0I

Honn
2010-02-25, 22:45
Turen var på min sida. Ledig fredag-söndag. Nästa vecka blir det :hbang: :hbang::hbang:

Pudzianovski
2010-02-25, 22:48
Necrophobic. Ett av de bästa albumen som gjorts!

aIKIJQTfTyk

eternallord
2010-02-25, 22:52
Undra vem som skrivit bandprofilerna? "August Burns Reds debutskiva "Messengers" lyckades med konststycket att helt utan hype kvala in som #81 på Billboardlistorna samt sälja över 80´000 skivor."

Messengers är den andra fullängdsplattan från ABR efter "Thrill Seeker", den tredje om man räknar med EPn "Looks Fragile After All"

Pudzianovski
2010-02-25, 22:54
Ah..fan..Marudk är med också såg jag. Slänger in en gammal klassiker med dem med.
Abz6DJreIdc

Deceiver85
2010-02-25, 23:23
Dagens ungdomar :cryout:

Tyvärr har många arrangörer fått för sig att screamo, metalcore och dylikt är "metal" och envisas med att bjuda in dessa skitband. Dead by April på samma konsert som Hypocrisy? Skan-fuckin-dal!

Nordenator
2010-02-26, 00:19
Praktpisk till alla som inte går på Behemoth. Jag ska flytta så tiden för en Umesväng finns inte riktigt. Hypocrisy, Behemoth och Marduk hade annars varit riktigt grymt att se.

Kabuto
2010-02-26, 05:36
Tyvärr har många arrangörer fått för sig att screamo, metalcore och dylikt är "metal" och envisas med att bjuda in dessa skitband. Dead by April på samma konsert som Hypocrisy? Skan-fuckin-dal!

Är nog enbart för att locka mer folk, gör väl inget att det är lite blandad musik? :)
Inget jag själv diggar men, spela roll..