handdator

Visa fullständig version : Hjälp med viktökning m.m

timmey111
2010-01-19, 16:18
Tja, har nu gymmat i ca 2-3 veckor och känner mig starkare för varje dag ;D. Men problemet är att jag är underviktig och behöver hjälp med att gå upp i vikt. (har svårt att gå upp i vikt). Är snart 18 år, 173 lång men väger BARA ca 55kg(!). Än så länge har jag förstått att man ska få in sig mer kcal än att använda dom, men behöver mer tips.
Frågor:
Räcker det med en ordentlig frukost, lunch i skolan, mellanmål, middag och kvällsmat? dvs 5 ggr om dagen. Jag vet även att gainer pro ger viktökning men vill inte använda det pga att jag lätt får finnar och är 110% säker att jag får ännu mer om jag använder det. Finns det andra kosttillskott som ger viktökning än gainer? Vill även veta hur mycket och vad man helst ska äta till frukost och mellanmål för att öka i vikt! Behöver även tips på mat med MYCKET kalorier, så jag går upp i vikt :D

Väldigt tacksam för svar!

King Grub
2010-01-19, 16:22
Ingenting ger viktökning i sig, varken mat eller gainers. Det är när ditt totala kaloriintag är större än din totala kaloriförbrukning som du går upp i vikt. Ju större överskott, desto större viktuppgång. Kalorierna från mat och gainers hör till kaloriintaget, men är kaloriförbrukningen större än kaloriintaget, går du ner i vikt i alla fall. Det går utmärkt att gå ner i vikt på "Gainer Pro" och det går utmärkt att gå upp i vikt på Nutriletts bantningspulver. Det är totalt kaloriintag kontra total kaloriförbrukning som gäller.

Det är alltså ingen speciell mat det handlar om, utan mer mat, mer mat tills kaloriintaget är större än kaloriförbrukningen. Då går du undantagslöst upp i vikt.