handdator

Visa fullständig version : Snälla hjälp mig!

Peterrrrr
2010-01-18, 22:25
Försöker hitta kosttillskott till sambon, hon är väldigt kräsen när det gäller smaken. Vi har några stycken, men hon har inte gillat dem :(

Hon vill ha ett tillskott för muskelökning/återhämtning, hon vill inte gå upp i vikt.
Så finns det någon gott tillskott som smakar som gainomax? Gärna vanilj eller chokladsmak. Obs så lite bäsk/konstig eftersmak :)

Exhale_
2010-01-18, 22:42
Svårt att bygga muskler om hon inte vill gå upp i vikt. Med andra ord kan du skippa kosttillskotten för henne.

mattilainen
2010-01-18, 22:50
EAA, kreatin (liten viktökning), protein, omega 3, koffein.

Tror hon det är kosttillskotten som bygger muskler så tror hon fel. Vilka tillskott är det hon inte gillat? Måste hon ta tillskotten? Får hon i sig det hon behöver genom kosten eller tror hon att det är tillskotten som ska göra detta?

Hur man går upp och ner i vikt tycker jag du/ni ska ta reda på. Det är antagligen inte tillskotten som gör detta om du inte intar liknande "Supermass 2000xxxx"

Bson
2010-01-18, 22:51
Svårt att bygga muskler om hon inte vill gå upp i vikt. Med andra ord kan du skippa kosttillskotten för henne.
+1

När det gäller tillskottet borde du kanske ställa frågan i Kosttillskotts delen av forumet.

zeusden1
2010-01-18, 22:56
Gainer Pro Vanilj är godare än Gainomax recovery. Som tidigare redan sagt i tråden, hellre mer mat än kosttillskott.

Peterrrrr
2010-01-18, 23:03
Hon vill bygga avlång muskler, se vältränad ut.

Men hon vill ta tillskott direkt efter träningen, mycket av praktiska skäl :) Vi har ingen lust att stressa hem och laga mat mm...

stafh
2010-01-18, 23:25

Men hon vill ta tillskott direkt efter träningen, mycket av praktiska skäl :) Vi har ingen lust att stressa hem och laga mat mm...

Man kan inte bygga "avlånga" muskler. Muskler blir bara större eller mindre. Ta en proteinshake eller EAA om hon tycker det känns bra. Men kom ihåg att det är träningen som man får muskler av, inte kosttillskotten.

Exhale_
2010-01-18, 23:27
Finns få kosttillskott som smakar riktigt bra när man blandar med vatten (som jag förmodar att ni gör efter gymmet). Ska ni blanda med mjölk tycker jag att DoublePro är ett bra alternativ. Gött som fanken!

mattilainen
2010-01-18, 23:31

Som ovan. Det går inte att bygga sig till avlånga muskler. Avlånga muskler är små muskler och lite fett. En muskel kan bara bli större eller mindre, det går inte att forma en muskel. Hur hon än försöker med att köra högreps som man ser alla tjejer gör för att dom inte vill se stora ut så går det inte.

Apos78
2010-01-19, 11:18
Välj av praktiska skäl ett proteinpulver av valfri smak eller EAA. Det senare då det sparar en del energi som annars kommer med proteinpulvret. Dock får du förklara för din flickvän att mer muskler=en viss viktuppgång.