Visa fullständig version : Min mage, vad kan jag göra åt det?
Tjenare nu är det så att jag har deffat ner från 83 kg till 70, nu väger jag dock 74 för har påbörjat en liten bulk.
När jag spänner magen syns några rutor, men när jag inte spänner ser det ut som jag har världens put/tjockis mage. Slänger upp några bilder.
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---DSC01350.JPG
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---DSC01354.JPG
Vad kan man göra åt detta? vad är det som gör att det är såhär?
Hjälp med vad jag kan göra åt det.
Bulka och bygg långsamt sedan deffar du långsamt, går det för snabbt (upp och/eller ner i vikt) misstänker jag att det blir mer fett och mindre muskler.
Bulka och bygg långsamt sedan deffar du långsamt, går det för snabbt (upp och/eller ner i vikt) misstänker jag att det blir mer fett och mindre muskler.
Deffade ner det på tre-fyra månaders tid. När jag var helt nerdeffad såg magen likadan ut. Var skitsmal överallt utan nedre delen av magen. Kan det itne vara magsäck/tarmar eller något som gör det?
Nedre delen av magen är ofta ett "problemområde" att bli av med fettet från. Har flera polare med en riktig "bulle" längst där nere. Men den försvinner där med om man bara förtsätter deffa.
Deffade ner det på tre-fyra månaders tid. När jag var helt nerdeffad såg magen likadan ut. Var skitsmal överallt utan nedre delen av magen. Kan det itne vara magsäck/tarmar eller något som gör det?
Nej. Är det utanpå magmusklerna så är det fett eller hud.
Deffade ner det på tre-fyra månaders tid.Det är ganska kort tid för 13 kilo. Jag ska eller kan väl inte garantera att det hade sett bättre ut muskelmässigt om det tagit längre tid, men jag gissar på att muskelförlusten hade varit mindre, om det hade varit under exempelvis en period på åtta månader.
Nej. Är det utanpå magmusklerna så är det fett eller hud.
Det är inte utanpå magmusklerna. När jag spänner magen är det bara "lite" fett som man kan se på första bilden. när jag slappnar av i magen sjunker den ut. Typ som om det är något som trycker på bakifrån :S
Det är inte utanpå magmusklerna. När jag spänner magen är det bara "lite" fett som man kan se på första bilden. när jag slappnar av i magen sjunker den ut. Typ som om det är något som trycker på bakifrån :S
Tycker det syns ganska tydligt att du har fett på magen?
Tycker det syns ganska tydligt att du har fett på magen?
ja de e klart jag har fett på magen, men när jag slappnar av så sjunker magen ut typ. som om det är något bakom musklerna
ja de e klart jag har fett på magen, men när jag slappnar av så sjunker magen ut typ. som om det är något bakom musklerna
Dina organ till exempel?
Bakom magmusklerna har man tarmar och andra organ (och fett såklart), och slappnar du av med magmusklerna kommer de såklart åka ner och ut pga gravitationen. Blir du av med lite fett kommer det minska, träna magen också så kommer det nog inte märkas lika mycket. Det är inget konstigt eller onormalt.
Bakom magmusklerna har man tarmar och andra organ (och fett såklart), och slappnar du av med magmusklerna kommer de såklart åka ner och ut pga gravitationen. Blir du av med lite fett kommer det minska, träna magen också så kommer det nog inte märkas lika mycket. Det är inget konstigt eller onormalt.
okej tack så mycket :)
Lawgivah
2010-01-18, 22:06
Jag tror han menar att han har en putmage som han vill bli av med, få en slankare och mer fast mage.
Träna magen, bålstyrka och rygg.
mattilainen
2010-01-18, 22:20
alla har vi områden som är svårare att få bort det sista på. Var detta område är är individuellt. Först dit sist bort.
Antingen bygger du så du har mer muskler vilket gör att du behöver gå ner mindre för att det ska synas eller så går du ner mer och antagligen se ut som du har anorexia då allt annat kanske måste försvinna först
alla har vi områden som är svårare att få bort det sista på. Var detta område är är individuellt. Först dit sist bort.
Antingen bygger du så du har mer muskler vilket gör att du behöver gå ner mindre för att det ska synas eller så går du ner mer och antagligen se ut som du har anorexia då allt annat kanske måste försvinna först
haha då väljer jag det fösta alternativet ;)
Jag tror han menar att han har en putmage som han vill bli av med, få en slankare och mer fast mage.
Träna magen, bålstyrka och rygg.
Man kan inte punktförbränna fett.
Man kan inte punktförbränna fett.
Njä, men man kan få bättre hållning.
bilderna funkar inte
sant
AurixLarson
2010-01-19, 04:01
Fixa bilderna :P
Tar ett tag att bli av med nedre delen av magen.
Njä, men man kan få bättre hållning.
visst men Lawgivah skrev "slankare mage" inte bättre hållning. :)
visst men Lawgivah skrev "slankare mage" inte bättre hållning. :)
Bättre hållning kan ge intrycket av en slankare mage.
chrilledude
2010-01-20, 00:43
Har samma problem, deffa och träna är svaret antar jag!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.