Visa fullständig version : Recept med video: Morotssoppa med räktopping
Tja, helt ny på forumet, hoppas på att jag kan bidra med lite bra saker vad det gäller matlagning! Testade precis att laga en fettsnål soppa som smakade riktigt riktigt bra! Gjorde även en video med alla momenten för den som känner sig galet labil vad det gäller matlagning :D
Receptet hämtade jag från dn.se (http://www.dn.se/mat-dryck/recept/mixad-morotssoppa-med-raktopping-1.441224)
och videon är uppslängd på http://ubetoo.com/flibben/25544
Om någon testar att laga det här receptet så posta gärna vad ni tycker och om ni gjorde några egna ändringar som kändes bra!
kärlek // flibb
Hej och välkommen!
Jävligt kul initiativ, och bra redigering. Gillar matlagare som inte babblar en massa :) Musiken var inte riktigt i min smak dock, men den var inte så uppmixad att den störde.
Några förslag, skriv även in receptet längs vägen. Dvs när du skivar moroten så kan det "fejda" in "Skiva 400g morot" eller vad det nu ska vara. Så receptet kommer både under tillagningen och efteråt. Ett annat alternativ är att börja med receptet som introduktion.
(Och jag hade skalat morötterna, men det är en smaksak) ;)
Sen undrar jag varför du hade topping i botten? :D
Jag funderade lite på att skriva in receptet längs vägen, ska ta och testa det nästa gång!
Musiken kan tyvärr inte falla all i smaken, jag försöker att bara använda vänners musik/musik som folk ger mig tillåtelse att använda, för att undvika att hamna i copyrightproblem :)
Sen blev det topping i botten för att jag ville ha mycket och att den var kall, den fick värmas lite av maten, hehe.
Tack för feedbacken, ska försöka ta det till mig till nästa gång, nu blir det in till stockholm och vara lite onyttig! :smash:
Trevlig helg, tjenis!
Häftigt insiativ! Dock såg det ut mer som pure än soppa. Hade önskat den lite slätare och lenare.
Mm, men det är mycket godare med pure än slät soppa :D brukar alltid försöka att inte övermixa mina soppor, vill ha kvar textur i soppan. Om du kollar receptet hos DN så skall den här soppan pureas :)
vad skoj att få se! När kommer nästa film? =)
AurixLarson
2010-01-17, 04:28
Riktigt bra video! Får testa detta recept ;-)
vad skoj att få se! När kommer nästa film? =)
Nästa film kommer inatt tror jag, håller precis på att förbereda aioli som jag först ska filma, den ska i sin tur användas till en vitvinsrisotto som kommer toppas med lax och aioli. Förhoppningsvis blir den godare än det förra receptet! :D
Har en polare på besök den här veckan som är grym i köket så jag hoppas på att lyckas få ut en video om dagen den här veckan :-)
Håll utkik imorgon efter risotton! :D
Riktigt bra idé! musiken kan man ju ha åsikter om, men som du säger kan man inte göra alla glada. Inte precis det som är det viktigaste med videon heller ;-)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.