Visa fullständig version : Basejump från världens högsta byggnad
Se och njut
http://www.youtube.com/watch?v=WvvYer5Fywc
Fler som fick lust att spränga det där vidriga huset?
Fler som fick lust att spränga det där vidriga huset?
Öh... varför får du det?
Varför skulle man vilja spränga något? Speciellt den största byggnaden i världen?:o
För att den symboliserar hemska saker såklart?
Larsson85
2010-01-14, 01:26
För att den symboliserar hemska saker såklart?
Du får nog revidera dina åsikter. Man kan inte spränga saker bara för att man inte tycker om dom.
Kan kan man. Dock bör man låta bli.
Riktigt ballt.
Jag förstår inte 1911 riktigt heller. Tror han/hon måntro att byggnaden är någon slags symbol för islams maktövertagande?
Nej nej! Den är bara en symbol för oljepengar... Islam kommer aldrig ta över världen.
Nej nej! Den är bara en symbol för oljepengar... Islam kommer aldrig ta över världen.
Vill du spränga Norge också då, då? :)
Bara det där förbenade huset...
Varför? För att dom har tagit sina oljepengar och vill bygga upp dubai sätta det på världskartan? Låter ganska smart imo.
Sheogorath
2010-01-14, 02:38
Nu tycker jag inte att ni är så kreativa. Varför inte köra in ett flygplan i det?
Nu tycker jag inte att ni är så kreativa. Varför inte köra in ett flygplan i det?
Skönt med lite medhåll! Inte så oväntat att trådens enda vettiga inlägg (förutom mina) skulle komma från någon som också är bosatt i Lund.
:cheers::cheers:
1911 kan du inte förklara varför du tycker att just den byggnaden ska förstöras? Varför inte hela staden om du hatar deras oljepengar så mycket?
Har för mig att ca 3% av Dubais intäkter är från olja, så mycket oljepengar handlar inte om.
Vad som däremot är hemskt är U-landsarbetskraften som exploateras brutalt för att skapa allt, slaverilikt.
Degpekka
2010-01-14, 03:26
Det går väl inte ens så jädra bra för dubai? var det inte en massa skulder och skit?
Men för att kommentera filmen så blev jag sjukt sugen! *drool*
Jag vill förstöra huset för att det är så jävla osmakligt... främst.
Nitrometan
2010-01-14, 14:55
Dubai har väl inte särskilt mycket oljepengar? Det är väl det enda landet därnere på halvön som inte fick nån olja?
Därför måste de locka turister med annat.
Edit: andra hade tydligen redan koll på läget.
Verbatim
2010-01-14, 15:13
Vad som däremot är hemskt är U-landsarbetskraften som exploateras brutalt för att skapa allt, slaverilikt.
+1
Det dog alldeles för många under det bygget.
Schroder
2010-01-14, 15:55
hur många dog under bygget?
MangeByggarn
2010-01-14, 16:02
offtopic++;
Jag blev nästan nervös när jag kollar på filmen. Att hoppa basejump skulle inte falla mig in och 3 x mindre från den där byggnaden.
Fan vad gött det ser ut, jag vill också!
Ser helt underbart ut, får mig att tänka på denna video
VZvm5H4F-aA
Frågan är om det var värt att få fängelse i Dubai?
victor_n
2010-01-14, 17:26
Vet inte varför, kan vara musiken men tycker trainsurfers film är jävligt vacker på något vis.
ARMSTARK
2010-01-14, 17:55
Satt också och funderade på det. Men det är klart, som machogrej så är det väl svårslaget att ha suttit i fängelse i Dubai. Fy fan!
shadowfire
2010-01-14, 17:56
För ett sådant base jump? hell yeah! :thumbup:
Det går rykten om att Spiderman Alain Robert skall klättra det under dirktsändning, men att man inte kan börja sända förän halvvägs då det tar för lång tid. han har annars varit arresterad ett antal ggr men klarat sig hyfsat bra ändå.
Smart drag att åka tillbaks efter ett par dagar och hoppa igen. Kunde dom väl räknat ut att det skulle vara bra mycket hårdare bevakning då.
Det går rykten om att Spiderman Alain Robert skall klättra det under dirktsändning, men att man inte kan börja sända förän halvvägs då det tar för lång tid. han har annars varit arresterad ett antal ggr men klarat sig hyfsat bra ändå.
jag som trodde att spiderman var fransk och död för den den:confused:
ARMSTARK
2010-01-18, 13:11
jag som trodde att spiderman var fransk och död för den den:confused:
Han levde åtminstånde 8:e Oktober förra året. ( Han dödförklaras lite då och då, än så länge klart överdrivet ) ;)
http://www.alainrobert.com/index.php/english/2009100883/Actu-2008/09/Escalade-de-la-tour-Ariane-a-la-Defense.html
Vilken grej att hoppa från nånting så högt, det vill jag göra.
Går i Norge. 800m föresten det blir som att klättra/hoppa från en "Big Wall". Eiffeltornet är ju inte mycket i jämförelse.
ett höghus byggt av indiska/pakistanska slavar och bra betalade europeer,,
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.